Gyvenimas

2019.05.23 21:29

Daktaras Unikauskas: klystate manydami, kad iš maisto negaunate vandens

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.05.23 21:29

Vienas didžiausių mitų, kad mūsų organizmas vandens iš maisto negauna – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas tikina, jog daugiau nei trečdalį reikiamo vandens gauname tiesiog valgydami maistą. Tačiau yra viena svarbi sąlyga.

„Vandens ir jo gėrimo tema tuoj prilygs Hamleto egzistenciniam klausimui – gerti daug vandens ar negerti? Kada jį geriausia gerti? Jei gersiu per daug – išpampsiu, jei per mažai – dehidratuosiu. Tai mūsų žiūrovų užduoti klausimai“, – kalba A. Unikauskas.

Anot jo, vienareikšmiškai ir nenuginčijamai atsakyti į šiuos klausimus neįmanoma – vienos formulės visiems nėra. Tačiau vienas didžiausių mitų, kad mūsų organizmas negauna vandens iš maisto – tai visiška netiesa.

Gydytojas aptarė keletą aktualiausių klausimų apie vandenį.

Ar reikėtų gerti vandens prieš einant miegoti?

„Ne, nereikėtų. Naktį turėsite keltis ir eiti į tualetą, o tai sutrikdys jūsų poilsį“, – pažymi profesorius.

Kokiam šlapimo kiekiui esant pūslėje atsiranda noras šlapintis?

Jei jūsų šlapimo pūslėje bent pusantro puodelio šlapimo, jau norėsite lėkti į tualetą – apie tai praneš tam tikri receptoriai, duodantys kūnui ženklą.

„Yra žmonių, kurie turi keltis naktį ir šlapintis dėl kitų priežasčių: jei vartoja diurektikus, turi prostatos bėdų...“ – pažymi A. Unikauskas.

Kas dar gali sukelti dažną šlapinimąsi?

Dažną šlapinimąsi gali sukelti fibroidai – jie spaudžia jūsų šlapimo pūslę, taip versdami jus dažnai šlapintis, tikina medikas.

Dar viena dažno šlapinimosi priežastis – hiperkalcemija (didelė kalcio koncentracija kraujyje).

Kiek procentų vandens mūsų organizmas gauna iš maisto?

„Apibendrintai galima sakyti, kad 35–39 proc. vandens gaunama iš maisto, kurį suvalgote, o ne iš išgeriamo vandens. Su sąlyga, jei tai „tikras“, o ne sausas maistas – ne sausainiai, batonas... Viskas, kas iš miltų. Jeigu jūsų maistas nevisavertis, jame daug cukraus, tai sausas maistas“, – pabrėžia daktaras.

Valgydami daržoves, gauname daug vandens. Dauguma daržovių yra sudarytos iš 90–98 proc. vandens.

Kiek procentų vandens yra tam tikruose produktuose?

– Agurkuose – daugiau nei 98 proc.

– Brokoliuose – apie 90 proc.

– Lašišose ir vištienoje – 60–69 proc.

– Jautienoje – 50–59 proc.

– Sūryje – 30–39 proc.

– Svieste – 10 proc.

– Kepintuose riešutuose – 1–9 proc.

– Cukruje ir aliejuje – 0 proc.

Taip pat skaitykite: Nustebsite sužinoję, koks naudingas sveikatai yra kalafioras: padeda ir akims, ir nuo vėžio

Daug kas girdėjo apie protarpinį badavimą, bet mažai kas girdėjo, kad yra ir sausas protarpinis badavimas. Anot A. Unikausko, organizmas ir pats gali pasigaminti vandens. Vienas iš būdų – deginant riebalus.

Jeigu mūsų mityba tokia, kad organizmas energijai gauti naudoja riebalus, susidaro aplinkybės, kai organizmas gali iš riebalų pasigaminti šiek tiek vandens – tai dar labiau suaktyvina riebalų deginimą. „Kartais praktikuoti sausą protarpinį badavimą visai naudinga“, – sako jis.

Plačiau – laidos įraše (nuo 15.11 min.).

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Klauskite daktaro. Kiek vandens reikia gerti?

 

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius