Gyvenimas

2019.05.15 15:29

Emocijų pilna „Draugystė veža“ antroji diena Izraelyje

LRT.lt2019.05.15 15:29

Antradienį prie Negyvosios jūros termometrai rodė 40 karščio. Prasidėjo visomis prasmėmis karšta diena, kurią ištverti galima tik nuolat gurkšnojant vandenį, kurio, beje, iš Lietuvos nemažai atsiskraidinome...

Iš vakaro išklausę kelionės palydovo Michailo pasakojimą apie sūriausią vandens telkinį, instrukciją kaip čia elgtis, dabar turėjome progą realiai pajusti nesvarumo būklę plūduriuodami ant vandens, mėginant atsistoti.

Ne visi iškart patikėjo druska ir mineralais prisotinto vandens galia, bet nei vienas neatsisakė išbandyti ir išlipę džiaugėsi kūdikiška oda, tepė vienas kitą purvu, kuriame, kaip teigiama visa mendelejevo lentelė telpa.

Antroji dalis – Jeruzalė. Skirtingų kultūrų, religijų sostinė. Žinoma, viso miesto apžiūrėti nepavyko, kaip lydėjęs gidas Aleksandras sakė, kad kelių dienų reikėtų vien apie Kristaus kapo bažnyčią papasakot, kiekvienas akmuo ten turi istoriją.

Apžiūrėjome Jeruzalę iš Alyvų kalne esančios apžvalgos aikštelės, mėginome įsidėmėti objektus, kurie labiausiai susiję krikščionių, musulmonų ir judėjų religijomis. Alyvų kalnas, senosios kapinės, auksu spindintis Al Aksos mečetė ir Uolos kupolas, „Viešpaties ašarų“ bažnyčia, Getsemanės sode esanti Visų tautų bažnyčią, Kedrono slėnis ir daugybė kitų vietų.

Senajame mieste daugiausia laiko praleidome Kristaus kapo bažnyčioje, čia prisilietėme prie vietos, kur buvo nukryžiuotas Jėzus, pateptas aliejais ir paguldytas kape. Vidinių išgyvenimų netrūko. Vieni jautėsi sutrikę savyje, lyg „kuolu trenkti“, kaip įvardijo Gintautas, kiti į šias vietas nešė savo ir artimųjų intencijas, prašė palaiminimo sau ir brangiausiems žmonėms.

Ernesta pasakojo, kad jai didžiausią įspūdį paliko nukryžiavimo vieta, suskilusi uola ir po ta uola esanti Adomo kaukolės vieta. Kraujas ir vanduo, ištryškę ir nukryžiuoto Jėzaus šono per suskilusią uolą pasiekė Adomo kaukolę.

Čia susipina žmonijos pradžia ir naujoji era, tai kas vyko daugiau nei prieš du tūkstančius metų. Edita melsdamasi šioje vietoje prisiminė savo mamą, savo pradžią, ir dabartį – dėkojo už visada šalia jos esančią bičiulę Ernestą, už gyvenimą „Arkos“ bendruomenėje.

Toliau keliaudami per turgų, iš žydiškų kvartalų pereidami į arabiškuosius ir atvirkščiai, pasiekėme judėjams vieną iš svarbiausių vietų Raudų sieną. Čia meldžiasi ne tik žydai. Raštelius, su prašymais į sieną kišo ir mūsiškiai. Nueinant nuo sienos Tadas prisipažino, kad jam ši vieta buvo labiausiai paveiki, tai palygino su nesvarumo būsena Negyvojoje jūroje, ten kūnas, čia vidus patyrė tą jausmą, kai priklausai ne nuo savęs.

Rūtelė pasakojo, kad per visą šią dieną joje susikaupė tiek emocijų, kad jas kol kas stengiasi užgniaužti, nors žino, jog grįžus, būdama viena turės išsiverkti, išgyventi, mintimis čia sugrįžti. Ji judėdama ratukuose be galo savarankiška, bet čia dėl daugybės laiptelių turėjo būti nešama ant rankų. „Buvau kryžius Vyčiui, kuris mane nešė, bet pirmą kartą dėl to nesijaučiau blogai“.

Tą dieną ne vienas pajuto lyg iš meilės neštų vieni kitų naštas. Žemaitukių Redos ir Rūtos buvimas viena šalia kitos buvo pavyzdys, kaip reikia jausti draugą, kada jį apkabinti, kada palikti vieną tyloje su savo mintimis, kada garsiai nusikvatoti, pasijuokti iš savęs, kad ir kitiems linksma būtų. Ne visada į save turime krauti informaciją, viską stebėti, galime ne siūlomomis maldos formomis dalintis tuo, kas mums svarbiausia.

Diena prasidėjusi karščiu, krykštavimais baigėsi ramybe ir susitelkimu. Jeruzalėje palikome viską, kas buvo susikaupę mūsų širdyse. Kaip žydai, padėdami akmenukus ant artimųjų kapo, mes taip pat slegiančius sunkumus, tarpusavio ryšius palikome čia. Jų vietą pripildėme tikros meilė ir vilties. Į viešbutį Netanijoje važiavome tyloje, ne dėl nuovargio, bet dėl to, kad viduje visko buvo apsčiai...

Visus „Draugystė veža“ nuotykius sekite LRT.lt ir ir „Draugystė veža“ feisbuke.

Taip pat skaitykite: „Draugystė veža“ komandos įspūdžiai iš Pažadėtosios žemės

Taip pat skaitykite: Projekto „Draugystė veža“ laimėtojai jau kraunasi lagaminus į Izraelį, kur palaikys Jurijų

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as