Gyvenimas

2019.04.16 17:33

Išskirtinis projektas, jungiantis didžėjus ir šefus: gal netrukus – ir Lietuvoje?

LRT.lt2019.04.16 17:33

Maisto ir muzikos sintezė? Turbūt pirma kilusi mintis – restoranas, kuriame tiesiog groja muzika. Visgi „DJ’s can’t cook“ į tai pasižiūrėjo kur kas originaliau. Prieš kelerius metus žaidimo forma prasidėjęs projektas, kai didžėjus ima suktis virtuvėje, o šefas – stojasi prie pulto, tapo tikru verslu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Daugiau nei verslu – reiškiniu, kuriame gastronomijos pasaulį padeda garsinti muzikantai, o klubus – kulinarai. Nors Lietuvoje paprastai viskas būna tik juoda arba balta, maistas arba muzika – po vienu stogu toks bendradarbiavimas dar sunkiai įsivaizduojamas, „DJ’s can’t cook“ įkūrėjas Jesus Martinezas Vilniuje pristatęs savo veiklą pametėjo išties žavingą idėją. Tai gal netrukus – ir pas mus?

Pirmadienio popietę sostinės kultūros bare „Kablys“ skambėjo penkių išskirtinių gastronomijos atstovų iš užsienio pranešimai apie gatvės maisto kultūrą. Juos į Tarptautinę gatvės maisto konferenciją sukvietė netrukus prasidėsiančio „Turgus 2.0“ organizatoriai, kurie su maisto pasaulio aktualijomis norėjo supažindinti vietinius Lietuvos profesionalus ir kulinarijos entuziastus.

Vienas iš „Turgus 2.0“ sumanytojų Dominykas Čečkauskas panašias naujoves imasi įgyvendinti ir Lietuvoje – įvairiomis kultūrinėmis ir gastronominėmis iniciatyvomis į Lietuvos maisto kultūrą atnešęs naujo vėjo gūsį, jis nuo gegužės iki pat rugsėjo pabaigos Vilniaus stoties rajone rengs tikrą gastronomijos, kultūros ir bendruomeniškumo fiestą po atviru dangumi.

„DJ’s can’t cook“ – žaidimas, tapęs verslu

Vilniuje viešėjęs J. Martinezas pasakojo, kad 2013-aisiais „DJ’s can’t cook“ idėja su bičiuliu Hennesu Weissu prasidėjo nuo savotiško žaidimo – didžėjai buvo pakviesti gaminti maistą, o šefai – sukti plokšteles. Po kelių mėnesių vaikinai netyčia atrado, kad dauguma didžėjų, pasirodo, moka neblogai suktis virtuvėje, o kulinarai – geba savo rankas panaudoti ne tik prie puodų, bet ir prie didžėjaus pulto.

„Pamanėme, kodėl gi mums nesujungs šių dviejų pasaulių ir pažiūrėjus, kur visa tai nuves?“, – apie „Dj’s can’t cook“ idėją Tarptautinėje gatvės maisto konferencijoje pasakojo J. Martinezas.

Paradoksas – kai mažiausiai tikiesi, tau ima ir pasiseka. Taip nutiko ir čia. Žaidimas tapo verslu, kurį kūrėjai mieliau vadina bendruomene.

„Mes stengiamės parodyti pozityviąją elektroninės muzikos pusę, padedame gatvės maistui ir kulinariniam pasauliui surasti kuo didesnę publiką, ir kartu abiejų profesijų atstovai čia gali pamiršti savo darbą, atsipalaiduoti ir prieš kamerą tapti eiliniais žmonėmis“, – savo tikslus vardino J.Martinezas.

Visa „DJ’s can’t cook“ veikla prasidėjo nuo, kaip jie vadina, tradicinio turinio – „Youtube“ platformos bei kelių Vokietijos televizijų, kuriose jie planavo parodyti keletą savo sukurtų serijų, kai šefai ir didžėjai apsikeičia vietomis.

Čia buvo filmuojami įvairiausio lygio muzikos ir gastronomijos pasaulio atstovai. Nuo tų, kurie gatvėje pardavinėja tacos, iki tų, kurie dirba restoranuose, turinčiuose „Michelin“ žvaigždutes. Taip pat ir su didžėjais – vieni grojo mažuose klubuose, kiti buvo garsiausi elektroninės muzikos atstovai.

„Mes nenorėjome eilinio kulinarinio šou, didžėjai ir šefai čia tiesiog kalbėjosi apie save, apie įdomias miesto vietas, sunkumus savo darbuose“, – sakė jis.

Visgi išvydę pirmąsias serijas televizijų atstovai apsigalvojo ir atsisakė rodyti „DJ’s can’t cook“ filmuotą medžiagą – esą toks turinys buvo „skirtas per daug siaurai publikos grupei“.

„Mūsų nebuvo galima priskirti nei kulinariniam, nei muzikiniam šou, – prisiminė jis. – Tačiau mes nenusivylėme. Geroji to pusė – užsimezgę ryšiai su garsiai gastronomais ir muzikantais tęsiasi iki šiandienos. Visi pas mus pirmosiose serijose nusifilmavę žmonės buvo susidomėję tuo, ką mes darome, todėl šią idėją pakartojome daugelyje pasaulio miestų. Sujungti muziką ir maistą mums vis tiek pavyko“, – šypsojosi J. Martinezas.

Taip „DJ’s can’t cook“ tapo kompanija, kuri savo renginiais bei video turiniu padeda garsinti įvairias gastronomijos vietas, festivalius ar muzikos klubus. Jiems atsidarė tik dar daugiau durų, dar daugiau galimybių originaliai pasižiūrėti į savo veiklą.

„Į mus kreipiasi restoranai, gatvės maisto prekiautojai, festivalio rengėjai, kurie nori išbandyti kažką naujo ar tiesiog tapti populiaresniais. Jiems mes pakviečiame didžėjų, kuris didesnę publiką galėtų pritraukti. Lygiai taip pat atsiranda klubų ar muzikos festivalių, norinčių į naktinį gyvenimą įtraukti gastronomijos pasaulį. Tad juos mes suvedame su food truck’ais ar šefais“, – pasakojo „DJ’s can’t cook“ įkūrėjas.

Komanda projektus filmuoja gyvai ir jų visai neredaguoja – jei didžėjus padaro klaidų grodamas ar paruošia prastą patiekalą – tokia jau realybė, kuri dažniausiai visiems sukelia tiesiog juoką.

„DJ’s can’t cook“ pagrindinė idėja – ne tik burti kartu žmonės, bet ir daryti reikšmingą socialinį poveikį. Pirmąjį tikslą jiems įgyvendinti pavyko – maisto ir muzikos bendruomenės tapo viena kitai itin naudingos. „Tačiau ko mums visada trūko – norėjome atnešti ir didesnę naudą visuomenei“, – prisipažino jis.

„Nesvarbu, kas tu esi ir ką tu kuri, esi šefas ar muzikantas, atidarai klubą ar restoraną. Tiesiog atsimink, kad buriant žmones kartu ir dalijantis savo žiniomis su kitais, tai visuomet bus naudinga visiems“, – kalbėjo „DJ’s can’t cook“ įkūrėjas J. Martinezas.

Kartu su „DJ’s can’t cook“ įkūrėju Jesusu Martinezu pranešimus skaitė Alexandras Isaevas, „Kaliningrad Street food“ festivalio įkūrėjas,  Virginia Tardella, pelno nesiekiančios įmonės „Worldrise“ vadovė, kovojančios, kad plastikas nebūtų naudojamas klubuose ir gatvės maisto užkandinės, Maurizio Tentella, „Space Delicious“ įkūrėjas, garsus ir visiškai išskirtinis maisto tinklaraštininkas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.