captcha

Jūsų klausimas priimtas

Mikroautobusai įprastais maršrutais Vilniaus mieste važinės iki liepos 1 dienos

Atėję naujieji 2013-ieji metai Vilniaus visuomeninio transporto sistemoje didelių permainų neatnešė. Sostinės gatvėmis tebevažinėja ir maršrutiniai mikroautobusai, nors savivaldybės sutartys su privačiais vežėjais jau pasibaigė. Jos pratęstos, tačiau planuojama, kad mikriukų Vilniaus centre turėtų nelikti nuo liepos 1-osios.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Atėję naujieji 2013-ieji metai Vilniaus visuomeninio transporto sistemoje didelių permainų neatnešė. Sostinės gatvėmis tebevažinėja ir maršrutiniai mikroautobusai, nors savivaldybės sutartys su privačiais vežėjais jau pasibaigė. Jos pratęstos, tačiau planuojama, kad mikriukų Vilniaus centre turėtų nelikti nuo liepos 1-osios. Nuo tada šiems vežėjams ketinama pasiūlyti vežti keleivius iš priemiesčių.

Sutartys su privačiais vežėjais pratęstos dar pusmečiui – iki liepos 1 dienos. Iki tada išliks ir tos pačios mikroautobusų trasos, tad keleiviams neteks keisti savo įpročių važiuojant į darbą ar tiesiog iš vienos Vilniaus vietos į kitą.

Konkursai – artimiausiu metu

„Vėliau visi vežėjai, kurie laimės konkursus, turės prisijungti prie vieningos bilietų sistemos. Keleiviai galės mikroautobusais važinėti naudodamiesi „Vilniečio“ kortele, pavyzdžiui, „Vilniečio“ kortelėje aktyvavus 30 dienų viešojo transporto bilietą, papildomai naujų bilietų iš vežėjų įsigyti nebereikės“, – teigė Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šešelgis.

Naujus konkursus Vilniaus savivaldybė vežėjams planuoja skelbti artimiausiu metu. Anot A. Šešelgio, tai bus ilgalaikis susitarimas su vežėjais, o maršrutiniai mikroautobusai taps miesto susisiekimo dalimi, todėl jų tikrai neplanuojama atsisakyti.

Tačiau vežėjai, dalyvausiantys konkursuose, turės susitaikyti su tuo, kad dabartinės trasos bus gerokai pakoreguotos, o dauguma iš viso panaikinta. Ketinama numatyti daugiau naujų maršrutinių mikroautobusų trasų iš sostinės priemiesčių keliaujantiems keleiviams.

Vežėjai į darbo grupę nebepateko

Patys vežėjai kol kas tvirtina gyvenantys nežinioje – sutartys su jais buvo pratęstos iki liepos 1-osios, tačiau neaišku, kaip bus toliau. Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas Saulius Matulionis 15min.lt sakė, kad asociacijos atstovai dalyvavo pusantrų metų kartu su savivaldybe darbo grupės veikloje, svarstant viešojo transporto sistemos pokyčius. Vėliau ši darbo grupė buvo panaikinta, sudaryta nauja, tačiau jau be asociacijos narių.

„Matyt, kažkam naudinga asociacijos atstovų neįtraukti į darbo grupę, kad turėtume mažiau informacijos. Apie naujus konkursus girdime jau pusantrų metų, kad jie bus skelbiami, mikroautobusai įtraukiami į bendrą elektroninio bilieto sistemą, bet kaip dirbome, taip ir dirbame“, – teigė S. Matulionis.

Anot Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovo, jie žino tik tiek, kad dabartiniai maršrutai bus naikinami, o mikroautobusais bus siūloma vežti keleivius iš priemiesčių. „Bet tą informaciją ir prie Adomavičiaus (Romas Adomavičius, Vilniaus mero pavaduotojas, teismo nušalintas nuo pareigų dėl įtarimų kyšio ėmimu – red.past.). Dabar, kiek žinome, sistemos pertvarkos imtasi iš esmės“, – kalbėjo S. Matulionis.

Visiems darbo neužteks

Paklaustas, ar vežėjai planuoja dalyvauti būsimuosiuose savivaldybės konkursuose ir vežti keleivius iš priemiesčių, S. Matulionis tiksliai negalėjo atsakyti, esą kol kas jie turi nepakankamai informacijos apie tai. Tačiau viena aišku: numatomiems privežimo maršrutams reikės tiek transporto priemonių, kiek turi vienas vežėjas, o asociacijai šiuo metu priklauso aštuonios įmonės.

„Tad savivaldybės kalbos, kad jie skelbs konkursus, kuriuose galės dalyvauti visi vežėjai, nėra visiškai tiesa. Kitas dalykas – finansai. Pinigų juk neatsirado, jų neatsiras nei rytoj, nei poryt, nei po pusės metų, vadinasi, neturime užtikrinimo, kad su mumis bus atsiskaitoma įstatymų numatyta tvarka“, – apie tai, kad privatiems vežėjams, jeigu jie prisijungs prie vieningos bilietų sistemos, savivaldybė privalės kompensuoti už lengvatinėmis sąlygomis vežamus keleivius, priminė S. Matulionis.

Anot asociacijos vadovo, Vilnius turėtų pasimokyti iš Klaipėdos. Uostamiestyje esą paskaičiuota, kiek savivaldybė gali mokėti ir todėl tik dalis maršrutinių taksi tapo vieningos bilietų sistemos dalimi. Kiti mikroautobusai važinėja, kaip važinėję, jie gali pereiti prie bendros bilietų sistemos palaipsniui, jeigu savivaldybė turės galimybių sumokėti kompensacijas ir šiems vežėjams.

Laukia įspėjimo

Vežėjai kol kas laukia savivaldybės įspėjimo, kad nuo liepos 1-osios sutartys su jais nebebus pratęstos, nes tai turi būti padaryta. „Jeigu tokių raštų negausime, neįsivaizduoju, kaip visuomeninio transporto sistemos reforma bus daroma. Pirmiausia savivaldybė turi privačius vežėjus įspėti, kad su jais sutartys nebus pratęsiamos dabartiniais maršrutais“, – teigė S. Matulionis.

Nuo sausio 1 dienos kiek atpigo Vilniaus visuomeninio transporto bilietai. Be nuolaidos 30 minučių bilietas kainuoja 2,2 Lt (buvo 2,5 Lt), o 60 minučių – 3,2 Lt (buvo 3,5 Lt). Vienkartinių popierinių bilietų kainos nesikeis – išliks 2 Lt. Juos bus galima įsigyti iki kovo 31 d, o išnaudoti dar per šešis mėnesius – iki birželio 30 d.

Bilietai pinga dėl to, kad Seimas visuomeniniam transportui nuo 21 proc. iki 9 proc. sumažino PVM.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...