captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvos vežėjai neatsigina bėdų Baltarusijoje

Apsidžiaugę dėl laisvesnio įvažiavimo į Rusiją, kai kurie Lietuvos vežėjai kaimyninėje Baltarusijoje praranda savo vilkikus.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Apsidžiaugę dėl laisvesnio įvažiavimo į Rusiją, kai kurie Lietuvos vežėjai kaimyninėje Baltarusijoje praranda savo vilkikus.

Kone metus dviejų savo vilkikų, vežančių automobilius, neatgaunančios bendrovės „Kniupsius“ atstovė Gitana Mockienė sako, kad Lietuvos įmonės neturi, kur kreiptis.

„Mes kreipėmės į visas įmanomas Lietuvos instancijas. Mūsų įmonė krovinį vežė iš Maskvos į Minską. Turėjome visus leidimus ir mūsų Transporto inspekcijos išaiškinimus, kad atitinkame visų tarptautinių vežėjų reikalavimus, o baltarusiai tai traktavo kaip vidinį pervežimą. Dabar du mūsų automobiliai yra konfiskuoti, du teismai pralaimėti, sprendimai apskųsti aukščiausiajam teismui“, – DELFI komentavo ji.

Pasak pašnekovės, krovininiai automobiliai buvo sulaikyti praėjusių metų birželį. Įmonė skaičiuoja, kad tik šios transporto priemonės kainuoja 80 mln. eurų.

Jos teigimu, lietuviai kenčia dėl įstatymų neatitikimų, tačiau įmonės atstovė pasigenda paramos iš Lietuvos institucijų. Pašnekovės neoficialiais duomenimis, Baltarusijoje dabar yra konfiskuota apie 150 lietuvių vilkikų ir kitokio tolimojo transporto.

Muitų sąjungos Muitinės kodekse numatyta, kad nuo 2011 m. leidimus į jas vežti turinčios įmonės negali vykdyti pervežimų šios sąjungos viduje, pavyzdžiui, tarp Rusijos ir Baltarusijos. Tuo metu Europos Sąjungoje tokie apribojimai netaikomi.

Nenorėjęs būti įvardytas kitos dviejų vilkikų Baltarusijoje neatgaunančios transporto bendrovės vadovas DELFI sakė, kad situacija pablogėjo po to, kai Rusijai dėl agresijos Ukrainoje buvo pritaikytos Europos Sąjungos sankcijos.

„Viskas prasidėjo, kai prasidėjo sankcijos. Anksčiau tokių dalykų nebuvo, nors dirbau ten 19 metų. Sunku pasakyti, kodėl taip yra, yra kalbų, kad jiems (baltarusiams – DELFI) biudžete trūksta pinigų“, – konstatavo jis.

Pašnekovas piktinasi, kad Lietuvos institucijų ir verslininkų niekas neinformavo apie minėtus Muitinės kodekso pakeitimus. Vienas jo vilkikas sulaikytas rugpjūtį, o kitas – šių metų pradžioje. Skaičiuojama, kad jų vertė yra apie 150 mln. eurų.

Verslininkas pripažįsta nebenorįs dirbti šioje rinkoje, tačiau jį įpareigoja pasirašyti ilgalaikiai kontraktai.

„Turime vykdyti sutartis, jeigu jų nevykdysime, gausime baudas. O iš Lietuvos pusės niekas mums nepadeda“, – kalbėjo pašnekovas.

Neatsisako konfiskavimo

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ Krovininio transporto tarybos narys Mečislavas Atroškevičius sako, kad problema su Baltarusijoje konfiskuojamomis transporto priemonėmis nesisprendžia.

„Nuolat gauname Lietuvos vežėjų nusiskundimus, kad Baltarusijos muitinės pareigūnai krovinių vežimą tarp trijų Muitų Sąjungos valstybių vertina kaip vidinį pervežimą (kabotažą), kuris yra draudžiamas vadovaujantis Muitų Sąjungos Muitinės kodeksu. Todėl sulaikomi lietuvių gabenami kroviniai, o transporto priemonės konfiskuojamos“, – komentare DELFI tvirtino jis.

Pernai į asociaciją kreipėsi 7 nukentėjusių transporto įmonių vadovai,buvo sulaikyta daugiau nei 20 jų transporto priemonių.

 „Tačiau skaičiai yra didesni, nes dalis įmonių savarankiškai sprendžia iškilusias problemas teismuose. Bendras sulaikytų transporto priemonių skaičius gali siekti iki 50 sunkvežimių.

Mes ne kartą prašėme atsakingų šalies pareigūnų kreiptis į Baltarusijos kompetentingas institucijas su prašymu tinkamai taikyti dvišales tarpvalstybines sutartis ir spręsti šią problemą. Klausimas keliamas ir dvišaliuose susitikimuose bei derybose, tačiau Baltarusija kol kas neatsisako ydingos konfiskavimo praktikos“, – sakė M. Atroškevičius.

Pataria gintis teismuose

Lietuvos komercijos atašė Baltarusijoje Virbickas DELFI sakė, kad lietuviškų įmonių transporto priemonės dažniausiai sulaikomos dėl trijų priežasčių: vykdo baltarusių draudžiamus pervežimus tarp Rusijos ir Baltarusijos, taip pat kartais vilkikų vairuotojai pažeidžia Baltarusijos muitinės taisykles veždami akcizines prekes, Lietuvos vežėjai pažeidžia taisykles perkraudami prekes iš vienos savo transporto priemonės į kitą.

„Tikrai negaliu pasakyti, kad tokių atvejų yra daugiau ar mažiau, nes tai yra susiję su įvairiais procesais“, – komentavo jis, paklaustas, ar pastaruoju metu tokių atvejų nepadaugėjo.

Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus atstovas spaudai Ričardas Slapšys DELFI sakė, kad ši problema ministerijai yra žinoma ir ne sykį buvo kelta.

„Mūsų ministras susitikimuose su Baltarusijos transporto ministru išsakė susirūpinimą dėl situacijos ir jis žadėjo atkreipti dėmesį į šį klausimą. Daugiau nieko padaryti neįmanoma, jeigu vežėjai mano, kad jų transportas yra neteisėtai sulaikomas ir gali kreiptis į teismus ir ginti savo teises“, – komentavo jis.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...