captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pritarta suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo projektui

Parlamentarai pritarė, jog Lietuvai reikalingas ir naudingas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas. Seimas antradienį priėmė suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo projektą.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Parlamentarai pritarė, jog Lietuvai reikalingas ir naudingas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas. Seimas antradienį priėmė suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo projektą.

Jį palaikė 108, prieš buvo 1, susilaikė 9 parlamentarai.

Pagal įstatymo projektą numatoma, kad Lietuvos teritorijoje SGD terminalas ir jo efektyvų veikimą užtikrinanti gamtinių dujų infrastruktūra turi būti įrengta iki 2014 m. gruodžio. SGD terminalas būtų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorijoje.

SGD terminalas ir SGD terminalo jungtis būtų pripažįstami strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiais įrenginiais, taip pat SGD terminalo operatorius pripažįstamas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčia įmone, kaip nurodyta Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatyme.

SGD terminalo projektas yra pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos projektu, kaip nurodyta Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatyme.

SGD terminalo infrastruktūros plėtra ir įrengimas būtų finansuojami bendrovės nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis. SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nustatyta tvarka būtų įtraukiamos į gamtinių dujų perdavimo paslaugos kainą. Projektui finansuoti galės būti panaudotos Europos Sąjungos paramos lėšos ir kitos teisėtai gautos pajamos.

Planuojama, kad SGD terminalas turi būti įrengtas ir pradėtas naudoti iki 2014 metų gruodžio.

Įrengus SGD terminalą Lietuva turės alternatyvų gamtinių dujų tiekimo šaltinį, kuris užtikrins tiekimo saugumą ir patikimumą. „Klaipėdos nafta“ yra atlikusi poveikio aplinkai vertinimą, parengusi ir patvirtinusi terminalo plėtros planą. Jau patvirtinta, kad terminalui plaukiojančią saugyklą su dujinimo įrenginiu statys Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“.

„Tvarkietis“ Julius Veselka, pasisakęs prieš SGD terminalo įstatymo projektą, prieš balsavimą ragino palaikyti regioninį dujų terminalą, kurį stato Latvija.

„J. Veselka ne prieš (SGD terminalą, - ELTA), bet prieš nereikalingą pinigų švaistymą. Aš sakau, kad būtų idealus dalykas mums, jog sutariame su latviais, kad prisidedame prie regioninio SGD terminalo statybos, kadangi prisidės ir ES. Reiškia, galima pigiau statyti. Regioninis terminalas niekada nebankrutuotų, nes jis dirbdamas rinkos sąlygos galėtų arba importuoti, arba eksportuoti dujas. Išlošimas šimtaprocentinis.

Pasiūlydami latviams palaikyti regioninį terminalą, mes įpareigotume ir susitartume su latviais, kad jie paremtų atominės jėgainės statybą Lietuvoje. Išlošiame: visi projektai vykdomi, pinigų reikalinga mažiau, vartotojai gautų pigesnes dujas, elektrą ir, svarbiausia, išlošiame politiškai, parodydami, kad trys Baltijos valstybės nėra tik rusofobai arba tik mokantys paminkliukus griauti ir daryti politinius pareiškimus, o sugebantys ilgalaikiai, ekonomiškai bendradarbiauti tarp Rytų ir Vakarų“, – kalbėjo politikas.

Socialdemokratė Birutė Vėsaitė, palaikanti SGD idėją, teigė, kad terminalas sumažintų Lietuvos priklausomybę nuo vienintelio dujų tiekėjo, atsirastų galimybė pirkti dujas tarptautinėse rinkose, būtų išvengta vienašališkos kainos. Tiesa, Seimo narė suabejojo terminalo įgyvendinimo data – 2014 metais, suabejojo, ar skaidri laivo-saugyklos kaina, terminalo įrengimo kaštais bei privalomu 25 proc. gamtinių dujų įsigijimu.

B. Vėsaitės partijos kolega Seimo opozicijos lyderis Algirdas Butkevičius antrino, kad pastačius SGD atsiras galimybė apsirūpinti alternatyviomis gamtinėmis dujomis, konkurencija. A. Butkevičius suabejojo SGD terminalo finansinių išteklių planavimu.

„Manau, kad reikalingi paskaičiavimai, kiek maždaug uoste kainuos krantinės infrastruktūra, taip pat uosto gilinimo darbai ir, kaip žinoma, nėra užbaigtas poveikio aplinkai vertinimas. Visos mano išsakytos mintys reikalauja griežtos kontrolės, monitoringo vykdymo, aiškių valstybės tarnautojų, kurie atsakingi už tokio projekto įgyvendinimą, jeigu norima projektą įgyvendinti iki 2014 metų pabaigos“, – dėstė parlamentaras, Lietuvos socialdemokratų partijos lyderis.

Parlamentaras Saulius Stoma taip pat teigė manąs, kad projektas atpigins dujas, nes esą šiuo metu pasaulis stovi ties dujų kainų kritimo revoliucija.

Seimui priėmus Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo projektą, Liberalų sąjūdžio atstovas Petras Auštrevičius siūlė sugalvoti terminalui pavadinimą.

„Balsavimo rezultatai parodė, kad ginčijomės dėl smulkmenų, nes iš tikrųjų labai konsoliduotas balsavimas, o kai lietuviai ginčijasi dėl smulkmenų, reiškia, yra priežastis. Manau, kad ta priežastis buvo, jog terminalui neturime pavadinimo. Siūlau pirmą pavadinimą – „Sveiko proto terminalas“, nes tikrai rodo, kad mes sveikai apsisprendėme“, – replikavo P. Auštrevičius.

 

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...