captcha

Jūsų klausimas priimtas

Išsiaiškino, kaip pirkėjus klaidino Pigu.lt

Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovė „Pigu“, užsiimanti elektronine prekyba internetu, nuo 2013 kovo iki 2014 rugpjūčio skleidė klaidinančią įvairių prekių reklamą, kurioje nurodė nepagrįstą naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos vertinimu, tokios reklamos klaidino vartotojus, kurie galėjo sudaryti įspūdį apie reikšmingai sumažintą kainą. Tokiais veiksmais bendrovė pažeidė LR Reklamos įstatymą.
Pigu.lt reklama. A. Ufarto (BFL) nuotr.
Pigu.lt reklama. A. Ufarto (BFL) nuotr.

Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovė „Pigu“, užsiimanti elektronine prekyba internetu, nuo 2013 kovo iki 2014 rugpjūčio skleidė klaidinančią įvairių prekių reklamą, kurioje nurodė nepagrįstą naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos vertinimu, tokios reklamos klaidino vartotojus, kurie galėjo sudaryti įspūdį apie reikšmingai sumažintą kainą. Tokiais veiksmais bendrovė pažeidė LR Reklamos įstatymą.

Tyrimo metu buvo analizuojama atsitiktinai parinktų pigu.lt interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens, miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų, arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo lentynos bei sodo žibinto reklama. Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad Bendrovė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų realią naudą pirkėjams, nes:

– palyginimui naudojo pakankamai seniai, pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas reikšmingai didesnes prekių kainas;

– prekių reklamoje naudotos palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos iliuziją.

– bendrovė nesugebėjo pagrįsti sandėliavimo lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad pigu.lt atstovų elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus, bendrovei skyrė 7630 eurų baudą. Nors Konkurencijos tarybos ekspertai nagrinėjo tik dešimt atsitiktinai parinktų prekių reklamas, tai nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka reklamos įstatymo reikalavimus. Konkurencijos taryba tikisi, kad pigu.lt atsižvelgs į tyrimo išvadas ir įvertins kitų savo parduodamų prekių reklamą, o prireikus – atitinkamai ją pakeis.

Konkurencijos taryba nagrinėjo 4 reklamas per pastaruosius 4 metus, kuriose palyginimui buvo pateikta didesnė prekių kaina. Konkurencijos taryba pažymi, kad renkantis tokį reklamos būdą pardavėjai privalo  kainas lyginti tokiu būdu, jog vartotojai galėtų suprasti tikrąją jiems pateikiamo pasiūlymo naudą.

Taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2013 m. patvirtino klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires. Kartu su gairėmis, tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Konkurencijos tarybos ekspertai 2014 m. išnagrinėjo 284 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close