captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus savivaldybė planuoja naikinti 18 autobusų ir troleibusų maršrutų

Sostinės savivaldybės planuose – aštuoniolikos autobusų ir troleibusų maršrutų naikinimas. DELFI žiniomis, šių maršrutų ketinama atsisakyti ateinančių metų viduryje, įgyvendinant planuojamą viešojo transporto pertvarką, t.y. išgyvendinant iš miesto centro privačius vežėjus bei įvedant greituosius autobusų maršrutus.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Sostinės savivaldybės planuose – aštuoniolikos autobusų ir troleibusų maršrutų naikinimas. DELFI žiniomis, šių maršrutų ketinama atsisakyti ateinančių metų viduryje, įgyvendinant planuojamą viešojo transporto pertvarką, t.y. išgyvendinant iš miesto centro privačius vežėjus bei įvedant greituosius autobusų maršrutus.

DELFI turimais duomenimis, sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamentas siūlo naikinti 10 autobusų maršrutų ir 8 troleibusų maršrutus. Šiuos maršrutus šiuo metu aptarnauja 122 transporto priemonės: 67 autobusai ir 55 troleibusai.

DELFI žiniomis, šiuos maršrutus siūloma naikinti nuo ateinančių metų liepos. Tuomet mieste turėtų atsirasti nauji greitieji autobusų maršrutai.

Be to, dalį troleibusų maršrutų turėtų aptarnauti mažiau transporto priemonių, kas nulems retesnį šių maršrutų troleibusų kursavimą.

Tuo metu keliems autobusų maršrutams skiriama daugiau transporto priemonių, o dar kelis numatoma koreguoti juos trumpinant ar keičiant važiavimo trasas.
 

SIŪLOMI NAIKINTI VILNIAUS VIEŠOJO TRANSPORTO MARŠRUTAI

Troleibusų maršrutai Maršrutui naudojamas transporto priemonių skaičius
1 „Karoliniškės-Žvėrynas-Stotis" 8
5 „Žirmūnai-Stotis" 8
8 „Pašilaičiai-Justiniškės-Konstitucijos pr.-Šiaurės miestelis" 8
11 „Antakalnis-Kalvarijų g.-Karoliniškės-Pašilaičiai" 10
13 „Žirmūnai-Šeimyniškių g.-Naugarduko g." 6
14 „Antakalnis-Žygimantų g.-J.Basanavičiaus g.-Gerosios Vilties st." 6
15 „Stotis-Žemieji Paneriai" 3
18A „Pašilaičiai-Justiniškės-Žemieji Paneriai" 6
Autobusų maršrutai Maršrutui naudojamas transporto priemonių skaičius
2 „Šeškinė-Centras-Oro uostas" 5
6 „Fabijoniškės-Centras-Vilkpėdė" 8
26 „Stotis-Pylimo g.-Santariškės" 9
30 „Pilaitė-Konstitucijos pr.-Kalvarijų g.-Saulėtekis" 4
44 „Parko g.-Olandų g.-Žygimantų g." 6
45 „Pašilaičiai-Saulėtekis" 10
47 „Pilaitė-Žvėrynas-Konstitucijos pr.-Centras" 10
48 „Šeškinė-Pašilaičiai-Santariškės" 6
54 „Pilaitė-Lazdynai-Stotis " 5
55„Grigiškės-Greitosios pagalbos ligoninė-Laisvės pr.-Fabijoniškės-Santariškės" 4

Dalį maršrutų apkarpys perpus

Ir tai ne vienintelis planuojamas pakeitimas. DELFI turimais duomenimis, dar septyni troleibusų maršrutai bus koreguojami.

Du maršrutai smarkiai apkarpomi – jiems numatoma skirti perpus mažiau troleibusų, nei dabar.

Labiausiai apkarpyti ketinama „studentišką“ maršrutą „Pašilaičiai–Konstitucijos pr.–Antakalnis–Saulėtekis“. Pagal savivaldybės planą, jam naudojamų troleibusų skaičius turėtų būti mažinamas perpus: nuo 24 iki 12. Tokiu būdu ketinama perpus sumažinti ir šio maršruto mėnesio ridą: nuo 134,11 iki 67,06 tūkst. km.

Tuo tarpu 9 maršrutas „Karoliniškės–Šeimyniškių g.–Žirmūnai“ veikiausiai bus trumpinamas. Šiuo metu iki Žirmūnų žiedo kursuojantys troleibusai po pusmečio turėtų keisti galutinę stotelę ir važiuoti tik iki Šiaurės miestelio, P. Lukšio gatvės žiedo.

O 16 maršrutui „Pašilaičiai–Lazdynai–Stotis“ skiriamų transporto priemonių skaičių siūloma mažinti nuo 21 iki 11. Tokiu būdu šio maršruto troleibusų mėnesio ridą ketinama sumažinti nuo 120,35 iki 63,04 tūkst. km per mėnesį.

3 maršruto „Karoliniškės–Žvėrynas–Žygimantų g.–Antakalnis“ mėnesio ridą numatoma sumažinti beveik 6 tūkst. km: nuo dabartinio 52,34 tūkst. km rodiklio iki 46,56 tūkst. km.

Kituose maršrutuose troleibusų turėtų padaugėti, kas veikiausiai reikš dažnesnį šių maršrutų kursavimą. Padaugės 4 maršruto „Antakalnis–Žemieji Paneriai“ troleibusų. Prie dabar naudojamų 15 transporto priemonių pridėjus dar dvi, numatoma šio maršruto mėnesio ridą padidinti nuo 77,35 iki 87,66 tūkst. km.

17 maršruto „Žirmūnai–Naujininkai“ troleibusų ridą, transporto priemonių skaičių padidinus nuo 12 iki 16, numatoma didinti nuo 58,4 iki 77,87 tūkst. km per mėnesį. O 18 maršruto „Pašilaičiai–Justiniškės–Žemieji Paneriai–Titnago g.“ rida dvigubinama: nuo 29,31 iki 58,62 tūkst. km per mėnesį.

Autobusų maršrutams – didesnis krūvis

Koreguojami ir 5 autobusų maršrutai. Tiesa, priešingai nei troleibusų atveju, daugumai jų planuojama ilginti ridą ar skirti papildomų transporto priemonių.

24 maršrutui „Fabijoniškės–Ukmergės g.–Žemieji Paneriai“ siūloma skirti 4 papildomus autobusus, o ridą padidinti nuo 38,47 iki 57,7 tūkst. km per mėnesį. Nuo 7 iki 10 siūloma padidinti autobusų, aptarnaujančių 75 maršrutą „Santariškės–Pilaitė“, skaičių.

29 maršrutas „Savanorių pr.–Lazdynai–Grigiškės“ ilginamas iki stoties ir turėtų driektis Švitrigailos gatve. Jam taip pat siūloma skirti vieną papildomą autobusą.

Taip pat ketinama keisti dar du maršrutus. 43 maršrutas „Justiniškės–Šeškinė–Žaliasis tiltas–Stotis“ trumpinamas. Pagal planą, po pusmečio jis iki stoties turėtų nebevažiuoti: siūloma keleivius iš Justiniškių vežti tik iki Kražių stotelės, esančios prie Lukiškių aikštės.

Tuo tarpu 73 maršrutas „Justiniškės–Centras–Vilkpėdė“ po pusmečio turėtų važiuoti kiek kitaip, aprėpiant Kauno ir Naugarduko gatves.

Planuoja 6 greitųjų autobusų maršrutus

Savivaldybė nuo liepos 1 d. ketina įvesti šešis greitųjų autobusų maršrutus, kuriais tikimasi pagreitinti susisiekimą su miesto centru ir pakeisti iš centrinės sostinės dalies išgyvendinti ketinamus privačius vežėjus.

1 maršrutas – „Santariškės–Centras–Senamiestis–Stotis“, 2 maršrutas – „Santariškės–Fabijoniškės-Karoliniškės–Naujamiestis-Stoties a.“, 3 maršrutas – „Šiaurinis viešojo transporto terminalas–Centras–Naujamiestis–Oro uostas“, 4 maršrutas – „Pilaitė–Saulėtekis“, 5 maršrutas – „Naujoji Vilnia–Centras“, o paskutinysis maršrutas savivaldybės plane pažymėtas septintuoju numeriu – „Pašilaičiai–Saulėtekis“.

Savivaldybė nuo komentarų susilaiko

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI patvirtino, kad permainos viešojo transporto sistemoje planuojamos, tačiau apie minėtus planus kalbėti esą dar anksti.

„Kai pasitvirtinsime planą, tada aš jums galėsiu pasakyti. Pertvarkos numatomos, be abejo. Bet kiek naikinti ir ką – aš po ranka neturiu. O „iš oro“ tikrai nenoriu komentuoti“, – sakė V. Pauža.

DELFI primena, jog pertvarkomis toli gražu neliko sužavėti privatūs vežėjai. Jie savivaldybę apskundė Konkurencijos tarybai dėl galimo savivaldybės viešojo transporto įmonių protegavimo.

www.DELFI.lt
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...