captcha

Jūsų klausimas priimtas

Verslininkai pasipiktinę ketinimais apmokestinti reklamą patalpų viduje

Vilniaus savivaldybė, duodanti leidimus ir renkanti mokestį už išorinę reklamą, prieš kurį laiką užsimojo kontroliuoti ir tą informaciją, kuri skelbiama patalpose iš vidaus. Įmonėms jau grasina baudomis. Nors tokią rinkliavą numatančių įstatymo pataisų Seimas dar net nepradėjęs svarstyti. Verslininkų atstovai sako, kad imti mokestį už tai, kas patalpų viduje – jokios logikos.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Vilniaus savivaldybė, duodanti leidimus ir renkanti mokestį už išorinę reklamą, prieš kurį laiką užsimojo kontroliuoti ir tą informaciją, kuri skelbiama patalpose iš vidaus. Įmonėms jau grasina baudomis. Nors tokią rinkliavą numatančių įstatymo pataisų Seimas dar net nepradėjęs svarstyti. Verslininkų atstovai sako, kad imti mokestį už tai, kas patalpų viduje – jokios logikos.

Masažuotojas Linas sutinka, kad geriausia reklama iš lūpų į lūpas, tačiau apie teikiamas paslaugas ir kontaktinę informaciją nusprendė paskelbti ir ant savo patalpų lango – iš vidinės pusės – tam, kad būtų aišku, kokia veikla čia vykdoma. Tačiau vyras apskųstas savivaldybei. Neva tai – reklama, skelbiama be leidimo.

„Pradėjau domėtis savivaldybėje, su licencijų, leidimų išdavimo atstovu, kuo toliau, tuo labiau man tapo neaišku – ar leidimas būtinas, ar nebūtinas. Iš lango pusės vidaus klijuojamai įmonės pavadinimui, telefonui, svetainėje – niekas negali tiksliai paaiškinti“, – sako UAB „Medisona“ direktorius Linas Bagdonas.

Savivaldybės atstovų teigimu, teismų praktika rodo, kad ir iš vidaus skelbiama informacija prilyginama išorinei reklamai, jei ji skirta išorės vartotojui.

Tačiau aiškiai tai apibrėžiantis įstatymo pakeitimo projektas, detalizuojantis, kad ir tai, kas skelbiama iš vidaus, yra išorinė reklama, jai reikia leidimo ir už ją reikia susimokėti, kol kas tik parengtas. Ar Seimas jam pritars, bus aišku pavasario sesijoje, bet savivaldybė jau dabar ragina susitvarkyti leidimus.

„Priverstinai netaikome jiems sankcijų, bet, manau, kad ta praktika, kuri yra dabar, turėtų žmones paskatinti, kad jie vis dėlto kreiptųsi į savivaldybę su prašymais įsirengti, įteisinti tokią reklamą. Jeigu būtų patvirtintas pavasario sesijoje įstatymo pakeitimo projektas, tai jiems būtų žymiai mažiau laiko tą padaryti“, – tvirtina Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos sk. vedėjo pavaduotojas Andžejus Dinikisas.

Verslo atstovai mano, kad įteisinti rinkliavą už tai, kas patalpų viduje, nelogiška. Be to, nauji mokesčiai gali sužlugdyti dalį smulkiųjų, ypač, tik pradedančių veiklą, ir dar net negaunančių pajamų.

„Jeigu bute įrengiau masažo saloną, kitą kokią paslaugą, pajamų juk ten nėra – „kapeikos“, žmogus gali uždirbti. Jei savivalda nustatys tokius nepakeliamus įkainius, tai mes tą smulkų verslą žlugdysime“, – teigia Verslo darbdavių konfederacijos gen. Direktorius Danas Arlauskas.

Jeigu pavasarį Seimas priimtų pakeitimus, mokestį už informaciją, skelbiamą iš vidinės patalpų pusės, turėtų imti visos savivaldybės.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close