captcha

Jūsų klausimas priimtas

Auganti el. prekyba skatina paštomatų rinką

Auganti elektroninė prekyba augina ir paštomatų rinką. Lyginant praėjusius metus su 2013 m., nustatyta, kad gyventojai beveik keturis kartus dažniau siuntas atsiėmė būtent iš savitarnos terminalų, nei vyko į atsiėmimo vietas ar rinkosi kurjerio paslaugas. Verslininkai pastebi, kad nors šios paslaugos poreikis auga, siunčiami dažniausiai tik maži daiktai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Auganti elektroninė prekyba augina ir paštomatų rinką. Lyginant praėjusius metus su 2013 m., nustatyta, kad gyventojai beveik keturis kartus dažniau siuntas atsiėmė būtent iš savitarnos terminalų, nei vyko į atsiėmimo vietas ar rinkosi kurjerio paslaugas. Verslininkai pastebi, kad, nors šios paslaugos poreikis auga, siunčiami dažniausiai tik maži daiktai.

Prieš kelerius metus Lietuvoje atsiradę pirmieji siuntų savitarnos terminalai žymesnius rezultatus pradėjo skaičiuoti praėjusiais metais, ypač Kalėdų laikotarpiu. Paslaugas teikiančios įmonės skaičiuoja, kad tiek siuntų siuntimas, tiek atsiėmimas per šiuos terminalus išaugo ne procentais, o kartais.

„Išeinančių siuntų, kurias siunčia žmonės arba įmonės, siuntimas padidėjo 2,5 karto, lyginant su praėjusiais metais, o siuntos, kurias gauna gyventojai arba įmonės, – beveik 4 kartus. [...] Elektroninės komercijos industrijos atstovai pradėjo intensyvesnį naudojimąsi. Fiziniai asmenys, kurie dažniausiai keičiasi daiktais per socialinius portalus, paskatino terminalų naudojimą“, – teigia UAB „Baltic Post“ vadovas juozas Buitkus.

Savitarnos terminalais dažniausiai naudojasi didžiųjų miestų gyventojai, tačiau elektroninės prekybos verslininkai pastebi, didžiausią vadinamųjų paštomatų perspektyvą jie mato mažesniuose miesteliuose, kur nėra įmonių prekių atsiėmimo vietų

„Didieji miestai, tokie kaip Kaunas, Vilnius, Klaipėda, jie naudojasi tris kartus dažniau, bet regioniniai miestai, tokie kaip Alytus, Panevėžys, Marijampolė, Mažeikiai, taip pat rodo stiprų augimą. [...] 8 iš 10 siuntų yra mažiausios ir vidutinio dydžio, tai kol kas žmonės dar bijo siųsti dideles siuntas“, – teigia „Omnivos“ generalinis direktorius Simonas Bielskis.

„Prekių grupės per paštomatus yra tos mažosios, kurios nėra didelių gabaritų. Tai – kvepalai, kosmetika, drabužiai, avalynė, bet taip pat ir elektronika, bet tokia smulkesnė – telefonai, planšetiniai kompiuteriai, smulki buitinė technika ir kitos prekės, kurios nėra didelės“, – teigia „Pigu.lt“ vadovas Dainius Liulys.

Kainos siunčiant per savitarnos terminalus Lietuvoje pagal dydį, skirtingose paslaugą teikiančiose įmonėse svyruoja nuo 2,30 Eur iki 7 Eur.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close