captcha

Jūsų klausimas priimtas

Degalinių stovuose skelbiamos kainos toliau bus laikomos reklama

Prekiautojai degalais po derybų su Ūkio ministerija išsiderėjo, kad kai kuri jų veikla nebūtų laikoma reklama ir nebūtų apmokestinama, tačiau prekiautojams nepavyko pasiekti, kad stovai, kuriuose rodomos degalų kainos, nebūtų apmokestinami. Ūkio ministerijos teigimu, skelbiamomis kainomis degalinės konkuruoja, todėl tai laikytina reklama.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Prekiautojai degalais po derybų su Ūkio ministerija išsiderėjo, kad kai kuri jų veikla nebūtų laikoma reklama ir nebūtų apmokestinama, tačiau prekiautojams nepavyko pasiekti, kad stovai, kuriuose rodomos degalų kainos, nebūtų apmokestinami. Ūkio ministerijos teigimu, skelbiamomis kainomis degalinės konkuruoja, todėl tai laikytina reklama.

Rudenį kai kurių Kauno degalinių kainų stovai užgeso, mat taip degalinės protestavo prieš savivaldybės planus apmokestinti kiekvieną užrašą, kuris informuoja apie teikiamas paslaugas. Lietuvoje kiekviena savivaldybė turi savų sumetimų.

„Druskininkų savivaldybė ne už visą pateikiamą informaciją degalinėje nereikalauja rinkliavos mokesčio. Klaipėda ima simbolinį mokestį už visą degalinę. Kitos savivaldybės tiesiog suskaičiuoja visus informacinius ženklus, net įtraukia [informaciją] apie nemokamas paslaugas“, – sako Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Galiausiai asociacija su Ūkio ministerija susitarė, kad kai kurios veiklos Reklamos įstatyme būtų įvardijamos tiksliau ir tai nebūtų pretekstas savivaldai apmokestinti verslą.

„Nemokamos paslaugos neturėtų būti traktuojamos kaip reklama, nes tiek oras, tiek vanduo yra teikiami nemokamai. Užrašas „parduotuvė“, jei tai nėra iškabos dalis, gali būti traktuojama kaip reklama. Plovykla teikia paslaugas – tai yra komercinė paslauga. Jei reklama yra po stogine, mes nemanome, kad tai yra reklama, ir rinkliava už reklamą, kuri yra po degalinių stoginėmis, nebus renkama“, – teigia ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Tačiau degalinėms nepavyko įtikinti valdininkų, kad kainų stovuose skelbiamos kainos nėra reklama, todėl savivaldybės ir toliau už tai galės rinkti mokesčius. Kai kurių tinklų degalinės, nelaukdamos, kol bus pakoreguotas Reklamos įstatymas, jau dabar kainų švieslentes perkėlė po stogu, taip vengdamos mokesčių.

„Vartotojai klausia, kokios yra kainos, reiškia, jiems tai svarbu. Antras dalykas – tai vartotojo pasirinkimo teisė, jis mato [kainas] ir gali piltis čia arba piltis kitur. Kitose šalyse, nežiūrint, ar tai yra išorinė reklama, ar informacija, jei ji yra degalinės teritorijoje, ji nėra apmokestinama“, – aiškina D. Jokšienė.

Ūkio ministerija sako, kad galbūt reikėtų imtis keisti Rinkliavų įstatymą, tačiau už tai atsakinga Finansų ministerija. Reklamos įstatymo pataisos jau pateiktos Seimui. Tikimasi, kad jis pataisų imsis pavasarį.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close