captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuva – tarp pasaulio patraukliausių: kas pasikeitė?

Pastaruoju metu Lietuvai užsienio spaudoje dėmesio netrūksta: ją kaip vieną vertingiausių aplankyti vietų įvardija tokie leidiniai kaip „Forbes“, „Business Insider“, „Huffington Post".
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Pastaruoju metu Lietuvai užsienio spaudoje dėmesio netrūksta: ją kaip vieną vertingiausių aplankyti vietų įvardija tokie leidiniai kaip „Forbes“, „Business Insider“, „Huffington Post".

DELFI skelbė, kad pernai spalį vienas žinomiausių kelionių portalų „Lonely Planet“ paskelbė, kad šiemet verta aplankyti Lietuvą. Ji pateko į lankytinų šalių TOP 10, kur užėmė trečią vietą. Pirmoje vietoje „Lonely Planet“ įvardijo Singapūrą, antroje – Namibiją.

Siūlantys apsilankyti Lietuvoje dažniausiai įvardija šias priežastis: 2015-ais Lietuva tapo euro zonos nare, tad keliautojams bus patogiau planuoti išlaidas ir kartu jiems bus paprasčiau pamatyti didžiausią Europos senamiestį Vilniuje, kuris įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašus. Be to, Lietuvoje galima aplankyti ir kitą Pasaulio paveldo sąrašo objektą – Kuršių neriją. Joje ne tik galima pamatyti žmogaus nepaliestą gamtą, bet ir vienas didžiausių kopų Europoje.

Dalis užsienio spaudos rekomendacijų aplankyti Lietuvą sutampa su „Lonely Planet“ dešimtuku, pavyzdžiui, „Forbes“ pirma lankytina kryptimi įvardija Juodkalniją, o antra ir trečia kryptimis kaip ir „Lonely planet“ – Namibiją ir Lietuvą.

„Business insider“ siūlo aplankyti ne tik Lietuvą, Namibiją, bet ir kai kurias kitas „Lonely planet“ TOP 10 įvardytas vietas, pavyzdžiui, Filipinus ir Airiją.

DELFI kalbintas Lietuvoje gyvenantis iš Belgijos kilęs „Holiday Inn“ generalinis direktorius ir nekilnojamojo turto valdymo bendrovės „Triangle“ vadovas Baltijos regionui Geertas Snaetas prognozavo, kad paminėjimas „Lonely Planet“ turės grandininę reakciją ir didins Lietuvos populiarumą.

„Tai, kad „Lonely Planet“ paminėjo Lietuvą kaip vieną turistinių krypčių yra neįtikėtina. Kalbėjau su kolegomis iš kitų viešbučių ir nė vienas nesupranta, kaip Vilnius patraukė bene pagrindinio tarptautinio žurnalo dėmesį, atitinkamai šią žinią kartoja ir mažesnieji žurnalai. Žinoma, tai padarys įtakos turizmui: kai, pavyzdžiui, belgas nueina į Belgijos kelionių agentūrą ir nežino, kur čia jam nuvykus, agentas pataria – vykite į Lietuvą ir jis niekuo nerizikuoja, nes apie Lietuvą rašoma bene kiekviename žurnale, šalis – jau ir euro zonos narė“, – sakė jis.

Anot jo, galima viltis, kad Lietuva aktyviau domėsis ir skrydžių bendrovės, kurios matydamos daugiau klientų turėtų skraidyti į Lietuvą dažniau.

„Lietuva yra tokia šalis, kuri turistams patinka, jei jie čia atvyksta. Tada griūna išankstiniai stereotipai ir įspūdis pasilieka labai teigiamas. Pagrindinis dalykas, kas, manau, veikia Lietuvos populiarumą, tai – daugiau pabandymų atvykti į Lietuvą dėl tarptautinių renginių, pavyzdžiui, NATO Karinio komiteto susitikimo Vilniuje, Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai, Vilniaus buvimo kultūros sostine ir t.t. Darbiniai vizitai sukelia grandininę reakciją: žmonės pamato šalį ir pasikeičia jų išankstinis įspūdis, tuomet jie atvažiuoja ir laisvalaikiu, ir su šeima“, – komentavo verslo konsultavimo įmonės „Strategy Lab“ rinkodaros konsultantas Audrius Savickas.

Pasak jo, Lietuvoje vykę darbiniai vizitai jau duoda naudą: šalies kaip vertos aplankyti vardas vis dažniau linksniuojamas užsienio spaudoje.

„Netikiu, kad tokius reiškinius galėtų paveikti viena žinutė vienoje žiniasklaidos priemonėje. Manau, kad tai yra pasekmė, o ne priežastis. Svarbu ir tai, kad į Lietuvą palyginti nesudėtinga atskristi ir kainos jau skaičiuojamos eurais, be to, Lietuva dažnai suvokiama kaip saugi šalis, nes čia nėra aštrių konfliktų, pavyzdžiui, religinių“, – vardijo A. Savickas.

Specialistas pastebi, kad bendraujant su verslo klientais ne kartą teko girdėti komplimentų Lietuvos aptarnavimo sektoriui – užsieniečiams patinka aptarnavimo kultūra ir paslaugų kokybė.

„Lietuvoje neretas žmogus kalba keliomis užsienio kalbomis ir kai kuriose valstybėse tai nėra savaime suprantama. Taigi, yra kompleksas priežasčių pamatyti Lietuvą, tai pastebi žiniasklaidos kanalai ir susiformuoja sniego gniūžtės efektas, kuris pastiprina esamą žinutę ir padidina sklaidą“, – mano A. Savickas.

Lietuva – vis populiaresnė

Valstybinis turizmo departamentas pastebi, kad Lietuva daugiau dėmesio ėmė sulaukti prieš keletą metų.

„Pastaraisiais metais Lietuva nuolat patenka tarp Europos šalių, pirmaujančių pagal turistų srautų augimą, – komentavo Turizmo departamento atstovė spaudai Edita Gaigalienė. – Tai atkreipia žiniasklaidos dėmesį ir skatina pasidomėti Lietuva, jos turistiniu potencialu, kultūra, lankomais objektais, žmonėmis.“
Pasak jos, neabejotina, kad užsienio žurnalistų turai prisidėjo prie to, kad pasaulinis kelionių gidas ,,Lonely Planet" Lietuvą pripažino kaip kryptį, kurią privalu pamatyti 2015 m.

„Po šio įvertinimo arba turizmo „Oskaro“ prasidėjo grandininė žiniasklaidos reakcija: apie Lietuvą kaip privalomą aplankyti šalį prakalbo „Forbes“, „Business Insider“, CNN ir kiti prestižiniai leidiniai“, – teigė E. Gaigalienė.

Valstybinis turizmo departamentas primena, kad Lietuva jau trečius metus iš eilės – nuo 2013 m. – patenka tarp dešimties etiškiausių pasaulio šalių, kurias įvardija JAV Organizacija „Ethical Traveler“. Pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos vertinamos ir keliautojams aplankyti siūlomos šalys yra gamtosauga, autentiški kultūriniai potyriai.

„Visos šios aplinkybės yra palankios plėsti turizmo rinkai. Pastebime išaugusį susidomėjimą Lietuva tarptautinėse turizmo parodose, daugėja užsienio žiniasklaidos užklausų ir norinčių atvykti į Lietuvą bei dalyvauti Valstybinio turizmo departamento organizuojamuose pažintiniuose turuose“, – dėstė E. Gaigalienė.

Bėdų su įvaizdžiu dar yra

Nepaisant didėjančio susidomėjimo Lietuva, iki šiol šalis turi įvaizdžio problemą. Vienas nemaloniausių lietuvių apibūdinimų buvo pasakytas skandalingo aktoriaus Melo Gibsono, kuris lietuvius pavadino aštriadančiais ir ginkluotais golfo lazdomis.

„Dabar apie lietuvius nėra tokių minčių, bet mes su įvaizdžiu dar nesame gerai padirbėję, nes kyla klausimų, kodėl išankstinė nuomonė apie Lietuvą yra tokia prasta, – kalbėjo A. Savickas. – Veikiausiai tam turi įtakos istoriniai faktai ir įsivaizdavimas, kad esame Rytų Europoje. Nesame apsibrėžę, koks turėtų būti Lietuvos įvaizdis.“

Ekspertai skaičiuoja, kad kiekvienas Lietuvos paminėjimas užsienio spaudoje atneša naudos, tiesa, sudėtinga paskaičiuoti, kiek konkrečiai turistų kiekvienas jų „atvedė“ į Lietuvą.

„Kai žmogus vieną, kitą, trečią kartą išgirsta apie Lietuvą ir kažkuris kartas jį paskatina ieškoti skrydžių. Rinkodaros srityje yra toks faktorius kaip pabandymų skaičius – dėl to svarbu pristatant naują produktą paskatinti žmones jį išmėginti, pavyzdžiui, ką nors paragauti. Tas pats su turizmu: jei yra darbinis vizitas ir žmogus privalo atvažiuoti į konferenciją, jis šalį pamato ir patirtis rodo, kad susidaro labai teigiamas įspūdis. Tai reiškia, kad išankstinis įsitikinimas yra gerokai prastesnis nei realybė“, – atkreipia dėmesį A. Savickas.

Pasak jo, pastebėtas ryšys tarp darbiniams susitikimams pasirenkamų vietų ir pasirenkamų krypčių laisvalaikiui, tad tai yra viena iš priemonių didinti Lietuvos žinomumą.

DELFI skelbė, kad po „Lonely Planet“ rekomendacijos aplankyti Lietuvą turizmo paslaugų teikėjai ėmė džiūgauti: Lietuvos ar konkrečių jos vietovių paminėjimas užsienio spaudoje turizmo verslo atstovams neša didelę naudą.

www.DELFI.lt

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...