captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prekyba automobiliais internete: kaip atpažinti sukčių triukus?

Perkant ir parduodant automobilius internetu nesunku tapti apgaulės auka, nors tipiškus sukčių triukus atpažinti nėra taip sunku, rašo portalas spiegel.de.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Perkant ir parduodant automobilius internetu nesunku tapti apgaulės auka, nors tipiškus sukčių triukus atpažinti nėra taip sunku, rašo portalas spiegel.de.

Naivūs pigių sandėrių medžiotojai internetinėse prekybos automobiliais svetainėse yra lengvas sukčių grobis. „Deja, čia dažnai galioja principas: godumas nugali protą“, – aiškina Haraldas Schmidtas, vadovaujantis Vokietijos policijos Nusikaltimų prevencijos padaliniui.

H. Schmidtas ir iniciatyvos „Saugus automobilių pirkimas internete“ atstovas Ulrichas May atskleidžia tipiškus sukčių triukus ir pataria, kaip juos atpažinti:

Kompensacijos triukas

Tariamas pirkėjas automobilio pardavėjo paprašo elektroniniu paštu patvirtinti asmeninius ir transporto priemonės duomenis. Tada kontaktas nutrūksta. Kai automobilis parduodamas ir iš interneto išimami jo duomenys, apgavikas vėl susiranda automobilio pardavėją ir tvirtina, kad minėtas elektroninis laiškas buvo transporto priemonės pardavimo patvirtinimas – jis reikalauja laikytis sutarties sąlygų ir siekia kompensacijos prisidengęs pretekstu, kad perparduodant automobilį buvo sutarta dėl aukštesnės kainos.

H. Schmidtas ragina atsargiai atsakinėti į nepageidaujamus potencialių pirkėjų siųstus elektroninius laiškus. „Visada atidžiai vertinkite laiško turinį ir priežastį“, – pataria ekspertas.

Pirkimo paraiškos triukas

Nusikaltėliai transporto priemonės pardavėjui demonstruoja savo didelį susidomėjimą preke. Sukčius elektroniniu paštu netgi patvirtina pirkimo paraišką. Joje nurodomos detalės (tokios, kaip pirmoji registracijos data ir kt.) nesutampa su nurodomomis reklaminiame skelbime. Kai pardavėjas tai patvirtina (nes apgaulės nepastebi), perduodant transporto priemonę reikalaujama stipriai sumažinti kainą arba atlyginti patirtą žalą.

Mokėjimo pavedimo triukas

Tai – klasikinis variantas. Užsienyje sėdintis sukčius pasiūlo automobilio pardavėjui apmokėti mokėjimą pavedimu, kuriame, pavyzdžiui, dėl nutrūkusio sandorio nurodoma didesnė suma nei transporto pirkimo kaina. Pardavėjas turi kompensuoti perviršio sumą pinigų pavedimu į užsienį. Tas, kuris apmoka skirtumą, vėliau sužino, kad pavedimas buvo suklastotas arba nepadengtas.

H. Schmidtas aiškina, kad tokie pavedimai per „Western Union“, „MoneyGram“ ar kitus panašius paslaugų teikėjus „pirmiausia skirti grynųjų pinigų pavedimams pažįstamiems asmenims, tokiems kaip giminaičiai ar draugai“. Mokėjimams už automobilių pirkimą ar pardavimą internete jie tikrai netinka.

Slaptumo triukas

Pavogta transporto priemonė su suklastotais dokumentais parduodama vadinamiesiems gatvės pirkėjams. Tokiu atveju yra įprastos tokios automobilio pardavimo aplinkybės: bendraujama internetu, susitinkama keistoje, nuošalioje vietoje, reikalaujama grynųjų ir kt.

Niekas neturėtų leistis į tokius sandorius. Be to, padirbti transporto priemonės dokumentai paprastai sunkiai nustatomi. „Jeigu kyla įtarimas dėl išblukusių ir sunkiai įskaitomų dokumentų, atkreipkite dėmesį į skirtingus šriftus ir spalvas“, – pataria H. Schmidtas.

Transportavimo firmos triukas

Jis taikomas daug kainuojantiems automobiliams, kurie yra užsienyje ir turi Vokietijos registracijos dokumentus ir yra parduodami už gerokai mažesnę nei rinkos kainą. Sukčiai siūlo sandorį per tariamai rimtą pervežimų kompaniją, kuri turi profesionaliai padarytą interneto svetainę, tačiau realybėje apskritai neegzistuoja. Pinigai transporto priemonės perdavimo metu turi būti visiškai arba iš dalies sumokami transportavimo įmonei. Po perdavimo ryšys nutrūksta, o pinigai dingsta.

„Jeigu tariamas automobilio pardavėjas pasiūlytų tokį variantą, paprašykite jo parodyti asmeninę automobilio perdavimo sutartį, pasirašytą automobilio pirkimo ir pardavimo sutartį bei pinigų apmokėjimo dokumentus“, – rekomenduoja H. Schmidtas.

Tarpininko triukas

Profesionalus pardavėjas siūlo naudotą automobilį. Tolesnių derybų metu interesantai sužino, kad jis transporto priemonę perdavė tretiems asmenims ir dabar atlieka tik tarpininko vaidmenį. Apgaulės esmė slypi štai kur: taip pardavėjas išvengia bet kokių teisinių pretenzijų, kurios jam grėstų priešingu atveju. Paprastai labai sunku įrodyti, kad už to slypi pardavėjo nuosavas verslas.

H. Schmidtas įspėja: „Internetinės prekyvietės yra efektyvus tarpininkas tarp pardavėjo ir pirkėjo, tam nereikia jokių papildomų tarpininkaujančių firmų“.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...