captcha

Jūsų klausimas priimtas

V. Baltraitienė: Berlyno „Žalioji savaitė“ ypač svarbi Lietuvos pienininkams

Šiemet Berlyne vykstančioje maisto pramonės, žemės ūkio ir augalininkystės parodoje „Žalioji savaitė“ Lietuvos delegacija didžiausią dėmesį skirs naujų rinkų paieškai. Lietuvos delegacijai vadovaujanti žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė ekonominio bendradarbiavimo perspektyvas ketina aptarti su daugiau kaip 10 šalių delegacijomis, taip pat informavo, kad mūsų šalis turi ambicijų 2017 metais tapti „Žaliosios savaitės“ šalimi-partnere.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Šiemet Berlyne vykstančioje maisto pramonės, žemės ūkio ir augalininkystės parodoje „Žalioji savaitė“ Lietuvos delegacija didžiausią dėmesį skirs naujų rinkų paieškai. Lietuvos delegacijai vadovaujanti žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė ekonominio bendradarbiavimo perspektyvas ketina aptarti su daugiau kaip 10 šalių delegacijomis, taip pat informavo, kad mūsų šalis turi ambicijų 2017 metais tapti „Žaliosios savaitės“ šalimi-partnere.

V. Baltraitienės teigimu, šių metų „Žalioji savaitė“ ypač aktuali Lietuvos pienininkystės sektoriui, kurį labiausiai paveikė Rusijos pernai rugpjūtį įvestas maisto produktų embargas. Parodoje dalyvauja trys didieji pieno perdirbėjai iš Lietuvos – „Pieno žvaigždės“, „Marijampolės pieno konservai“ ir „Žemaitijos pienas“.

„Susidomėjimas yra, tiems, kam labiausiai reikia šitų rinkų, dalyvauja. Labiausiai reikia pieno sektoriui, nes mėsos perdirbėjai per daug niekada nesiskundžia dėl rinkų“, – teigė V. Baltraitienė.

Tarp numatomų dvišalių susitikimų – pokalbiai su Vokietijos, Austrijos, Juodkalnijos, Gruzijos ir kitų šalių delegacijomis. V. Baltraitienės teigimu, pasirenkant potencialius partnerius dominavo geografinio artumo kriterijus, o kai kuriuos susitikimus inicijavo lietuviška produkcija susidomėję užsienio šalių atstovai.

„Pavyzdžiui, Juodkalnija labiau ne mes ieškojome kontaktų“, – sakė V. Baltraitienė.

Nemažos viltys siejamos su Vokietijos rinka, visus stendus lankiusi šios šalies delegacija, vadovaujama žemės ūkio ministro Christiano Schmidto, Lietuvos ekspoziciją aplankė vieną pirmųjų.

Eksportas į Vokietiją užima nemažą dalį Lietuvos užsienio prekybos žemės ūkio produktais. 2013 m. žemės ūkio produktų eksportas į šią šalį viršijo 319 mln. eurų.

„Yra eksporto rinka (Vokietijoje – ELTA). Apie tai kalbėjome ir vakar susitikę su ministru. Mūsų pieno gamintojai nori įeiti į čia esančius tinklus. Be abejo, tai yra labai sudėtinga, kiekviena valstybė, tarp jų ir Vokietija, saugo visomis leistinomis priemonėmis savo vidaus rinkas, skatina vidaus vartojimą. Bet manome, kad į Vokietiją su kai kuriais produktais galėsime ateiti“, – kalbėjo V. Baltraitienė.

Ministrė taip pat informavo, kad Lietuva „Žaliosios savaitės“ rengėjus informavo apie savo norą tapti šalimi-partnere 2017 m., estafetę perimant iš Maroko. Šiemet parodos partnere yra mūsų kaimynė Latvija.

„Taip, kalbėjome su Vokietijos žemės ūkio ministru ir prašėme, kad galėtume tapti (šalimi-partnere – ELTA) 2017 metais. Manome, kad, dirbdami ir toliau derindami veiksmus, turime tikrai gerus šansus tapti partneriais, ir tada reklama ir ekspozicija bus žymiai didesnė“, – teigė Lietuvos žemės ūkio ministerijos vadovė.

„Žaliojoje savaitėje“ šiemet dalyvauja 19 Lietuvos atstovų, pristatančių mūsų šalyje pagamintus mėsos ir pieno produktus, tradicinius papuošalus ir rankdarbius, saldainius, kosmetiką bei alkoholinius gėrimus.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...