captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lidl“ ruošiasi driokstelėti Lietuvoje

Daugiau nei dešimtį metų lietuviams žadanti pristatyti savo parduotuves vokiečių „Lidl“ jau nebegali užmaskuoti savo planų. Vilniuje ir likusioje Lietuvoje viena po kitos dygsta mažų kainų strategiją pasirinkusio prekybos tinklo parduotuvės.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Daugiau nei dešimtį metų lietuviams žadanti pristatyti savo parduotuves vokiečių „Lidl“ jau nebegali užmaskuoti savo planų. Vilniuje ir likusioje Lietuvoje viena po kitos dygsta mažų kainų strategiją pasirinkusio prekybos tinklo parduotuvės.

Visai neseniai vieni iš paskutiniųjų štrichų uždėti ir ant Kalvarijų gatvėje (sankryža su Ozo g. ir Kareivių g.) iškilusio pastato. Baltos pastato sienos su mėlynos spalvos akcentais – į tokias „Lidl“ parduotuves keliauja Europos šalių, kurioje įsitvirtinęs prekybos tinklas, pirkėjai.

Informacija apie „Lidl“ parduotuvių atidarymą parduotuvės tinklas riboja. „Lidl“ atstovai Lietuvoje kol kas neatskleidžia jokių konkrečių datų.

Iš kitos pusės, gyventojai patys pastebi šalia namų pradedančius dygti baltus prekybinius pastatus.

Vilniuje, Šeškinėje, jau kuris laikas stovi pastatyta, kaip anksčiau skelbta, turėjusi būti bandomoji „Lidl“ parduotuvė, tačiau iki šiol jos durys pirkėjams neatidarytos.

Taip pat akyli gyventojai pastebi apie naujas, tikėtina „Lidl“, prasidėjusias ar įpusėjusias statybas tiek Karoliniškėse (Sausio 13-osios g.), tiek Naujamiestyje (Žemaitės g.), tiek Fabijoniškėse (Stanevičiaus g.), tiek Jeruzalėje (Ateities g.).

Mažmeninės prekybos gigantas savo parduotuves atverti planuoja ne tik sostinėje, bet ir visoje Lietuvoje. Užsimenama apie parduotuves Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje.

Vokietijos prekybos tinklo parduoduvės planuojamos ir mažesniuose miestuose – Mažeikiuose, Alytuje, Jonavoje, Telšiuose, Kretingoje, Ukmergėje, Tauragėje, Kėdainiuose ir pan.

„Lidl“ atstovė spaudai Daina Balčiūnienė teigia, kad sostinės parduotuvė Šeškinėje bus atidaryta kartu su visomis kitomis numatytomis parduotuvėmis.

„Pirmąsias parduotuves siekiame atidaryti kuo greičiau, tačiau tinklo atidarymui turime tinkamai pasirengti – pastatyti ir įrengti logistikos centrą, parengti prekių asortimentą būsimoms parduotuvėms. Šiuo metu dar negalime nurodyti konkrečios tinklo atidarymo datos“, – komentavo ji.

Kaip jau minėta, „Lidl“ parduotuvių atidarymo dienos kol kas nuspėti nepavyksta. Tačiau dar 2013 m. balandį įmonė buvo pranešusi, kad „susidarius palankioms ekonominėms sąlygoms 2011 m. „Lidl“ plėtra Lietuvoje įgavo naują pagreitį“. Tuomet buvo teigta, kad investuojama į žemės sklypus, kurie bus išnaudoti parduotuvių statybai.

Skelbta, kad parduotuvės atsidarys tuomet, kai visos bus paruoštos, o kartu duris atvers ir „Lidl“ logistikos centras, kurio statybos prasidėjo pernai metų gegužę Kaune. Pranešama, kad statybos turėtų būti užbaigtos šiais metais.

„Teritorijų planavimas, projektavimas, statybos darbai reikalauja didelių investicijų ir užtruks kelerius metus, todėl tiksli tinklo atidarymo data šiuo metu neskelbiama“, – prieš daugiau nei pusantrų metų komentavo bendrovė.

Aktyviai „Lidl“ Lietuvoje renka ir savo komandą. Šiuo metu įmonės internetiniame puslapyje puikuojasi įvairūs darbo pasiūlymai profesionalams.

Ieškoma ir regiono vadovo logistikos centrui, ir rinkodaros, viešųjų ryšių, pirkimų, pakuočių kūrimo ir valdymo, rinkos analizės ir nuolaidų, akcijų vadybos specialistų. Tikimasi rasti ir statybos priežiūros projektų vadovą.

Likimas nežinomas

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas taip pat teigė daug informacijos apie prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvių atidarymo planus neturi, tačiau spėja, kad šios duris atverti klientams gali ir šiemet.

„Informacijos tiek ir turiu, kad yra numanymas šiemet startuoti. Kiek teko prieš porą metų sutikus atstovus kalbėti, tai sakė, kad pradžią žada su 20-30 parduotuvių, – komentavo jis. – Statybos vyksta ne tik Vilniuje ir matyt jų (parduotuvių – red.) ilgai nekonservuos“.

Kaip seksis „Lidl“ parduotuvėms konkuruoti su jau įsitvirtinusiais „Maxima“, „Rimi“, „Norfa“ ir „Iki“ prekybos centrais, L. Vilimas taip pat nesiryžo vertinti.

„Galima tik numanyti, kad toks tinklas turėtų šiek tiek perskirstyti rinkos pasidalijimą. Jie orientuojasi į žemesnių pajamų asmenis, tik klausimas, kiek juos Lietuvoje priims vartotojai. Mūsų pirkėjai yra gana išlepinti didžiųjų centrų dėmesiu ir konkurencija savo padaro. Yra daug parduotuvių, kurios investuoja ne tik į kainą, bet ir aptarnavimo kokybę ir panašiai“, – kalbėjo pašnekovas.

L. Vilimas priminė „Lidl“ nesėkmę bandant įsitvirtinti Norvegijoje. Bendrovė savo pirmąsias parduotuves šioje Skandinavijos šalyje atidarė 2004 m., tačiau jau po ketverių metų parduotuvės buvo parduotos, nes nepasiteisino.

Tuomet rinkos ekspertai teigė, kad galbūt norvegams pigūs produktai pasirodė įtartini, galbūt jie buvo pripratę prie žinomų prekių ženklų, o galbūt norvegams maža kaina nėra apsisprendimą pirkti lemiantis veiksnys.

„Jeigu lietuviai juos priims, tai, manau, „Lidl“ tikrai turėtų atsiriekti dalį iš dabartinės rinkos. Vartotojų Lietuvoje nepadaugės, tai tik turėtų paimti dalį esančios rinkos“, – įžvelgė pašnekovas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...