captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dekoruotų žvakių poreikis išaugo tris kartus

Rankų darbo žvakes gaminančios bendrovės jau skaičiuoja kalėdinės prekybos pelną ir kuria naujas kolekcijas kitų metų šventėms. Skaičiuojama, kad šiais metais produkcijos pagaminta daugiau, nei įprasta – dekoruotų žvakių poreikis išaugo tris kartus. Vis dėlto daugiausiai produkcijos išvežama į užsienį, Lietuvoje parduodama vos penktadalis.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Rankų darbo žvakes gaminančios bendrovės jau skaičiuoja kalėdinės prekybos pelną ir kuria naujas kolekcijas kitų metų šventėms. Skaičiuojama, kad šiais metais produkcijos pagaminta daugiau, nei įprasta – dekoruotų žvakių poreikis išaugo tris kartus. Vis dėlto daugiausiai produkcijos išvežama į užsienį, Lietuvoje parduodama vos penktadalis.

Dekoruotos rankų darbo žvakės – brangus produktas. Gamintojai spėja, kad dėl šios priežasties jis nėra populiarus Lietuvoje, tačiau užsienyje jų paklausa labai didelė. Ypač daug žvakių nuperkama šiuo laiku.

„Ta rinka gal yra mažoka Lietuvai, tai yra viena iš priežasčių. Antra priežastis – perkamoji galia pas mus yra mažesnė, nes produktas gaminamas nuo A iki Z vien rankų darbo, nuo pačios formelės iki dekoravimo. Tai ta perkamoji galia yra ne tokia, kokia yra Vakaruose“, – aiškina UAB „Flatiz“ gamybos direktorius Aidis Gilaitis.

Kalėdoms gamintojai įprastai pagamina tris kartus daugiau žvakių, o šiemet, palyginti su pernai, svetur iškeliavo dar dešimčia procentų daugiau.

„Prisidėjo prie to nauji klientai. Pastovūs klientai, kurie perka daugiau mažiau dešimt metų, tai jų pirkimo kiekiai yra pastovūs, bet nauji klientai išaugino mūsų apyvartą, ir mūsų darbas šiais metais buvo intensyvesnis“, – tvirtina UAB „Jakelio žvakės“ direktorius Edmundas Unguraitis.

Gamintojai sako, kad žvakių dekoravimo mados išlieka panašios. Pavyzdžiui, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje populiarios ryškių spalvų žvakės, čia ypač mėgstamos raudonos. Skandinavai renkasi mėlynas žvakes, o štai Vokietijoje populiarios pastelinių spalvų dekoracijos. Gamintojai tikina konkurencijos nejaučiantys, esą priešingai – bendradarbiaujant su kitais, pavyksta rasti daugiau pirkėjų užsienyje.

Iki 80 procentų produkcijos į užsienį eksportuojančios bendrovės naujų klientų randa tarptautinėse parodose. Lietuvių gamintos ir dekoruotos žvakės populiarios ne tik Europoje, bet ir Australijoje, Japonijoje, Libane, kitose šalyse.      

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...