captcha

Jūsų klausimas priimtas

EK pradėjo tyrimą dėl Lietuvos vežėjų interesų

Europarlamentaras Antanas Guoga susitikime su ES Transporto komisare Violeta Bulc sulaukė pažado išsamiai peržiūrėti Lietuvos transporto sektoriaus interesus paminančius sprendimus. A.Guoga išsakė kritišką nuomonę dėl šalies ir visos ES vežėjams nepalankių, protekcionistinių Prancūzijos bei Belgijos veiksmų, draudžiančių vairuotojų kassavaitinį poilsį transporto priemonėse.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Europarlamentaras Antanas Guoga susitikime su ES Transporto komisare Violeta Bulc sulaukė pažado išsamiai peržiūrėti Lietuvos transporto sektoriaus interesus paminančius sprendimus. A.Guoga išsakė kritišką nuomonę dėl šalies ir visos ES vežėjams nepalankių, protekcionistinių Prancūzijos bei Belgijos veiksmų, draudžiančių vairuotojų kassavaitinį poilsį transporto priemonėse.

„Pagaliau ir Komisija rimtai atkreipė dėmesį į Lietuvos vežėjų interesus, kurie ne tik labiausiai iš visų ES šalių narių vežėjų nukentėjo dėl Rusijos embargo. Blogiausia, jog susiduriama su kliūtimis bei protekcionizmu ES vidaus rinkoje. Transporto komisarė mane informavo apie Komisijos pradėtą tyrimą, kuriuo siekiama nustatyti, ar Prancūzijos ir Belgijos įvestos taisyklės neapriboja laisvo paslaugų judėjimo ES. Ji pritarė idėjai, kad realu pradėti pažeidimų procedūrą prieš šias šalis dėl draudimų vežėjams. Be to, Komisarė pažadėjo paspartinti Lietuvai svarbių klausimų sprendimą“, – po susitikimo su Slovėnijos deleguota Komisare sakė A.Guoga, kuris cituojamas pranešime.

Liberalų sąjūdžio sąraše išrinktas EP narys taip pat yra pateikęs Komisijai klausimą raštu dėl Prancūzijos paskelbtų baudų vairuotojams. Dokumente prašoma Komisijos paaiškinimo dėl šios šalies planuojamų baudų proporcingumo, baudų interpretavimo, kontrolės mechanizmo.

Lietuvos vežėjų interesai buvo ginami ir Lietuvos europarlamentaro inicijuotame renginyje spalio mėnesį. Jame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais „Linava“ asociacijos vadovai pristatė savo poziciją ES politikams bei pareigūnams.

Įvedus naujas taisykles, vairuotojams šiose šalyse draudžiama ilsėtis transporto priemonėje, būtina susirasti nakvynę viešbutyje. Tačiau Belgijoje ir Prancūzijoje nėra pakankamai apsaugotų stovėjimo aikštelių, kuriose vežėjai galėtų saugiai palikti savo krovinį ir ilsėtis viešbutyje. Be to, trūksta viešbučių šalia jau veikiančių apsaugotų aikštelių. Tuo metu Prancūzijos ir Belgijos vežėjai gali krovinį pristatyti per vieną dieną arba ilsėtis savo įmonių filialuose.

Taip, prisidengiant argumentais dėl vairuotojų poilsio, kitų ES šalių narių vežėjai yra stumiami iš Prancūzijos ir Belgijos transporto trajektorijų. Prancūzijoje už kassavaitinio poilsio laiko nesilaikymą, gali būti baudžiama vienerių metų laisvės atėmimo bausme ir 30 tūkst. eurų bauda. Belgija už analogiško reikalavimo nesilaikymą nustatė 18 tūkst. eurų baudą.

EP nario teigimu, vieningai veikianti ES vidaus rinka būtina ne tik atskiriems sektoriams, bet visai ES ekonomikai. Pasak jo, tik kurdami stiprią ES vidaus rinką užkirsime kelią Rusijai diktuoti sąlygas bei garantuosime nuoseklų ES šalių narių ekonomikų augimą.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...