captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klaipėdoje kuriamas elektra varomas troleibusas

Klaipėdoje baigiamas kurti naujos kartos elektra varomas troleibusas. Jis bus gerokai lengvesnis ir ekonomiškesnis už dabartinius troleibusus. Nauja transporto priemone kūrėjai tikisi sugražinti viešojo transporto populiarumą.
„Kauno autobusų“ nuotr.
„Kauno autobusų“ nuotr.

Klaipėdoje baigiamas kurti naujos kartos elektra varomas troleibusas. Jis bus gerokai lengvesnis ir ekonomiškesnis už dabartinius troleibusus. Nauja transporto priemone kūrėjai tikisi sugražinti viešojo transporto populiarumą.

Iš senosios, trisdešimt dvejų metų „Škodos“, kurią naujo troleibuso kūrėjams paskolino Kauno autobusų parkas, liko tik rėmas ir ratai. Visą kitą sukūrė „Vėjo projektų“ darbuotojai – jie sutvarkė važiuoklę, perdarė elektrinę pavarą, jos valdymą, beveik perpus sumažino troleibuso svorį. Jo rėmas sutvirtintas ne varžtais, o specialiais klijais. Panaudojus kompozitines medžiagas, perdaryta transporto priemonė svers tik septynias tonas.

„Kompozitai – tai yra stiklo audinio ir dervų mišiniai, naudojamas taip pat aliuminio korys. Iki šiol transporto sektoriuje tai buvo instaliuojama tiktai lėktuvuose“, – aiškina UAB „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Modernizuotas troleibusas sunaudos perpus mažiau elektros nei senasis – tik aštuonias dešimtąsias kilovatvalandės kilometrui.

„Laboratorija krausis nuo kontaktinio troleibuso tinklo. Jis yra Vilniuje ir Kaune. O nuvažiuoti be laidų galės 160 kilometrų. T. y. galės atsikabinti ir nuvažiuoti iš Vilniaus į Kauną“, – tikina A. Naujėkas.

Troleibuso kūrėjai skaičiuoja, kad per vieną darbo dieną naujasis troleibusas, palyginti su senuoju, leis sutaupyti apie 70 litų. Kūrėjai pasirūpino ir dizainu. Troleibusas su dideliais plastikiniais langais, grindys medinės, o turėklai išdrožti iš beržo.

„Mes apie metus laiko jį išbandysim, kad įvertintume visų mazgų ilgaamžiškumą, tarnavimo laikotarpį ir t. t.“, – teigia „Vėjo projektai“ generalinis direktorius.

Naujuoju lietuvių troleibusu jau domisi vokiečiai ir olandai. Kūrėjai skaičiuoja, kad, pradėjus masinę gamybą, per dieną galėtų pagaminti net tris tokias transporto priemones.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...