captcha

Jūsų klausimas priimtas

Šiaulių meras: jei NATO kroviniai būtų gabenami per Šiaulius, būtume žinomi visam pasauliui

Per Šiaulius galėtų būti gabenami NATO kroviniai, bet pelningas sandoris nuplaukė į Latviją. Rygos oro ir jūrų uostai – greta, o Šiaulių oro uostas nesujungtas su geležinkeliu. Trūksta beveik septynių kilometrų vėžės. Bėgiai buvo išardyti ir neatstatyti.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Per Šiaulius galėtų būti gabenami NATO kroviniai, bet pelningas sandoris nuplaukė į Latviją. Rygos oro ir jūrų uostai – greta, o Šiaulių oro uostas nesujungtas su geležinkeliu. Trūksta beveik septynių kilometrų vėžės. Bėgiai buvo išardyti ir neatstatyti.

Ketvirtadienį į Šiaulius susitikti su miesto ir oro uosto vadovais atvyksta darbo grupė, rengianti pasiūlymus dėl Lietuvos transporto ir logistikos įmonių panaudojimo Tarptautinių saugumo paramos pajėgų (ISAF) operacijoms skirtų ne karinių krovinių tranzitui per Lietuvą į Afganistaną ir iš jo gabenti.

Darbo grupei vadovauja užsienio reikalų viceministras Evaldas Ignatavičius. Šiauliuose šįkart daugiausia dėmesio bus skirta 6,9 kilometro geležinkelio atšakai, kuri buvo demontuota, o dabar siekiama atstatyti, rašo „Šiaulių kraštas“.

Ši atšaka sujungtų viešąjį logistikos centrą su geležinkelio bėgiais. Jais NATO atskraidinti kroviniai iš Šiaulių oro uosto geležinkeliu galėtų būti nugabenami iki Klaipėdos jūrų uosto ir plukdomi laivais.

„Darbo grupė yra sudaryta tam, kad įtikintų NATO, jog krovinius geriausia gabenti per Lietuvą. O Šiauliai turi įtikinti darbo grupę“, – sako Šiaulių meras Justinas Sartauskas.

Strateginiame Šiaulių miesto plėtros plane buvo numatyta, kad trūkstama 6,9 kilometro geležinkelio vėžė turėjo būti atstatyta 2010–2011 metais.

„Trūko pinigų. Todėl šią atšaką darysime kartu su logistikos centru“, – paaiškino Savivaldybės Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėja Aistė Žalevičienė.

„Lėšas Logistikos centrui drauge su reikalinga geležinkelio atšaka – 50 milijonų litų – kaip ir turime, bet yra pakibęs klausimas dėl 15 procentų Savivaldybės dalies“, – skaičiavo A. Žalevičienė.

50 milijonų yra skyrusi Susisiekimo ministerija iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

„Nuo 50 milijonų litų PVM yra apie 10 milijonų litų, kuriuos gautų valstybė. Prašysime, kad bent šia dalimi būtų sumažintas Savivaldybės indėlis, nors kelis milijonus indėlio miestas turės paieškoti“, – sakė meras J. Sartauskas.

Savivaldybė jau turi parengusi Logistikos centro ir trūkstamos geležinkelio atšakos techninius projektus, leidimus statybai.

Logistikos centras – krovinių perkrovimo terminalas, kuriame turi būti ir jungtis su geležinkeliu, ir perkrovimo terminalas – ožiniai kranai.

Šiaulių oro uosto vadovas Romas Mikšys tikino, kad Šiauliams iš NATO krovinių būtų ne tik ekonominė nauda.

„Jeigu vyktų NATO krovinių perdislokavimas per Šiaulių transporto mazgą, galima įsivaizduoti, kokia nauda būtų. Apie tai kalbėtų „Euronews“ arba CNN žiniose. Būtume žinomi visam pasauliui“, – sakė R. Mikšys.

Piniginė nauda, pasak R. Mikšio, priklausytų nuo perkrautų krovinių kiekio ir kiek greitai pavyktų pastatyti trūkstamą geležinkelio atšaką.

Per Šiaulių oro uostą šiuo metu yra gabenami tik NATO Lietuvos misijos kroviniai, o pastačius atšaką būtų galimybė gabenti kitų NATO šalių, tokių kaip JAV, misijų krovinius.

Krovinių, mero J. Sartausko teigimu, ypač padaugėtų, kai misija Afganistane bus baigiama ir NATO pajėgoms iš šios šalies teks kraustytis.

„Lietuva, norėdama, kad būtent per Šiaulių oro uostą būtų gabenami kroviniai, išloštų ilgam. Reikėtų ieškoti pasaulinio operatoriaus, kuris valdytų ir Šiaulių pramoninį parką, ir viešąjį logistikos centrą. Kai baigsis misijos Afganistane, pasaulinio lygio operatoriai galės suktis dėl kitų tarptautinių krovinių“, – sakė J. Sartauskas.

Ministro Pirmininko sudarytos darbo grupės narys Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas „Šiaulių kraštui“ teigė, kad NATO savo kroviniams gabenti iš Afganistano ir į jį dabar yra pasirinkusi Rygą, nes Rygoje jūrų ir oro uostai yra šalia.

Lietuva NATO nori pasiūlyti Šiaulių oro uostą, tačiau iki jūrų uosto Klaipėdoje kroviniams nugabenti reikia geležinkelio.

„Lietuvai yra svarbu paimti iš Rygos krovinių srautą, nes tai labai dideli pinigai miestui ir Šiaulių oro uostui“, – sakė A. Žalevičienė.

Kitas Šiaulių konkurentas – Palangos oro uostas, kuris yra arti Klaipėdos jūrų uosto. „Tačiau Palangos oro uostas neturi tokio gero nusileidimo tako ir visai neturi geležinkelio. Šiaulių oro uosto nusileidimo takai yra geriausi Baltijos šalyse“, – tvirtino Šiaulių meras J. Sartauskas.

Jeigu Lietuvai pavyks įrodyti, kad NATO krovinius geriausia gabenti per Šiaulius, jau pavasarį prasidėtų geležinkelio atšakos atstatymas, kuris užtruks apie pusę metų.

„Būtų nuodėmė Lietuvai, Šiauliams nepasinaudoti tokia pelninga galimybe“, – sakė Savivaldybės Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėja A. Žalevičienė.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...