captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dėl „Fresh Travel“ bankroto nukentėjusiųjų skaičius išaugo dvigubai

Dėl „Fresh Travel“, valdančios prekės ženklą „Plius Travel“, bankroto nukentėjo ne 1,3 tūkst. žmonių, o per 2,3 tūkst., pirmadienį pranešė Valstybinis turizmo departamentas (VTD).
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr. / Juozas Raguckas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr. / Juozas Raguckas

Dėl „Fresh Travel“, valdančios prekės ženklą „Plius Travel“, bankroto nukentėjo ne 1,3 tūkst. žmonių, o per 2,3 tūkst., pirmadienį pranešė Valstybinis turizmo departamentas (VTD).

Savaitgalį skelbta, kad dėl „Fresh Travel“ bankroto nukentėjo 1308 žmonės. Pirmadienį laikinasis VTD vadovas Juozas Raguckas žurnalistus informavo, kad nukentėjusiųjų yra daug daugiau.

„Informacija visą laiką buvo tikslinama. Galiu atsakingai pasakyti, kad iš „Fresh Travel“ gavau sąrašus turistų, kurie patyrė nuostolių. 2319 žmonių. Tai yra baigtinis sąrašas“, – sakė J.Raguckas.

Pirmadienį jis susitiko su grupinių portalų atstovais, per kuriuos „Fresh Travel“ pardavinėjo savo keliones. 

Grupinio portalo „Cherry Media“ sąskaitoje šiuo metu yra 160 tūkst. eurų „Fresh Travel“ klientų lėšų, kurios yra nepervestos į jau nemokios UAB „Fresh Travel“ sąskaitą.

„Tai yra turistų pinigai. Paprašėme, kad jie kuo greičiau rastų sprendimus, kaip grąžinti žmonėms pinigus“, – sakė jis.

Per 50 proc. nukentėjusiųjų keliones pirko per grupinių apsipirkimo portalus.

Pasak J.Ragucko, „Fresh Travel“ problemų nebuvo įmanoma pastebėti – tą esą apriboja teisės aktai, VTD neturi reikiamų instrumentų.

„Šituos dalykus nustatyti gali tik tyrimą atliekančios institucijos. Nuojautos turėjimas yra viena, o realus galėjimas veikti yra kas kita“, – kalbėjo J.Raguckas.

UAB „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis sakė, kad kol kas nėra aišku, kaip būtų galima pervesti tuos pinigus, kaip padalinti  juos vartotojams. Neaišku, kokiomis dalimis padalinti pinigus keliautojams.

„Susivokę iš to, ką mums kalbėjo G.Kerys, supratome, kad situacija nėra gera ir tuos pinigus užlaikėme. Pinigus vartotojams norime grąžinti kuo greičiau, bet norime užsitikrinti, kad tų pinigų po to nereiktų dar kartą grąžinti bankroto administratoriui“, – sakė jis.

Su „Fresh Travel“ skridęs Gediminas pasakojo, kad viešbučiui turėjo sumokėti su kitais keliautojais 3 tūkst. dolerių, kad viešbutis paleistų juos.

„Gavom kelionę, kur viskas įskaičiuota, bet ne viskas apmokėta. Situacija buvo gana įtempta. Kai sužinojome, kad bankrutavo bendrovė, nebuvo jokių ženklų, kad galėtų mūsų nepaleisti. Nusprendėme dar vieną nakvynę ten praleisti. O kitos dienos rytą iš žmonių buvo atimti lagaminai. Nusprendėme palikti lagaminus ir važiuoti į oro uostą. Tada paaiškėjo, kad jie planuoja ir fiziškai žmonių neišleisti“, – pasakojo poilsiautojas.

Klientų pinigai „įšaldyti“ bankrutavusios įmonės sąskaitoje?

Per grupinių apsipirkimų portalus beta.lt ir grupinis.lt turistai buvo įsigiję UAB „Freshtravel“ pardavinėjamų kelionių už 160 tūks. eurų (552 tūkst. litų). Nors vartotojų sumokėtus pinigus bendrovė „Chery Media LT“ savo klientams norėtų atiduoti tuoj pat, gali būti, jog to padaryti negalės.

UAB „Chery Media LT“, valdančios portalus grupinis.lt ir beta.lt, generalinis direktorius Vilius Juraitis 15min.lt sakė, jog šiuo metu konsultuojamasi su teisininkais, ar pervedusi sumokėtus pinigus klientams, įsigijusiems neįvykusias keliones iš bankrutavusios „Freshtravel“, jų įmonė nepažeis Lietuvos įstatymų. 

„Turizmo departamentas norėtų, kad mes iš karto pervestume savo vartotojams (už keliones sumokėtus pinigus – aut. past.). Mūsų noras šitoje vietoje visiškai sutampa. Bet mes kalbame ne apie gerą valią, o apie Lietuvoje galiojančius įstatymus. Darome viską, kad sužinotume, kaip daryti, kad vartotojai tuos pinigus atgautų. Teisininkai, su kuriais konsultuojamės, sako, kad įmonė (UAB „Freshtravel“ – aut. past.) šiuo metu yra paskelbta nemoki. Tai visi žino. Visi supranta, kad tai yra bankroto procedūros pradžia. O bet kokiai įmonei bankrutavus visas turtas (ir piniginės, ir nepiniginės lėšos) yra ne mūsų, ne vartotojų, bet teismo arba bankroto administratoriaus jurisdikcijoje. Mes bandome ieškoti būdų, kad vartotojams, pirkusiems „Freshtravel“ keliones iš grupinis.lt ir beta.lt, nereikėtų sumokėtų pinigų ieškoti iš bankroto administratoriaus“, – sakė V.Juraitis. 

Įmonė suskaičiavo, jog per grupinių apsipirkimų portalus beta.lt ir grupinis.lt bankrutavusios UAB „Freshtravel“ siūlomų kelionių buvo įsigyta už 160 tūks. eurų (552 tūkst. litų). 

Priminsime, kad Valstybinis turizmo departamentas pirmadienį pateikė informaciją, kokia tvarka bus priimamos pretenzijos iš turistų, įsigijusių nebeįvyksiančias keliones iš savo veiklą sustabdžiusios UAB „Freshtravel“. Apie tai, kad stabdo savo veiklą UAB „Freshtravel“ partnerius ir Valstybinį turizmo departamentą informavo lapkričio 14 dieną.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...