captcha

Jūsų klausimas priimtas

Estija gelbės oro bendrovę

Kalbos apie „Estonian Air“ bankrotą netyla. Įmonė atšaukė keletą skrydžių, planuotų naujų nepradeda, atleido per dešimt darbuotojų.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Kalbos apie „Estonian Air“ bankrotą netyla. Įmonė atšaukė keletą skrydžių, planuotų naujų nepradeda, atleido per dešimt darbuotojų.

Estijos vyriausybė pareiškė neleisianti žlugti nacionalinei oro bendrovei.

„Valstybė, kaip bendrovės akcininkė, nurodė skraidinti pagrindiniais maršrutais, kuriais jau seniai skraidina „Estonian Air“ ir kurie yra sėkmingi“, – „Lietuvos rytui“ paaiškino šios bendrovės atstovė Ilona Eskelinen.

Ji patikino, kad skrydžių iš Talino į Vilnių nei dažnumas, nei tvarkaraščiai nesikeis.

Kai spalį „Estonian Air“ paskelbė 9 mėnesių rezultatus, akis labiausiai badė 20,2 mln. eurų nuostolis. Įmonės prezidentas Tero Taskila buvo atleistas, o į jo vietą stojo 20 metų aviacijos patirtį turintis Janas Palmeris. Tiesa, tiek „Skyways“, tiek „Cimber Sterling“, kurioms jis vadovavo, bankrutavo.

Į nuostolių liūną estų aviatorius įstūmė pernelyg greita plėtra pastaraisiais metais: skrydžių žemėlapyje gausėjo naujų vietovardžių, buvo planuojama pirkti naujų lėktuvų. Tačiau tai nepasiteisino.

Bėdų prislėgta „Estonian Air“ jau keičia strategiją ir ketina rinktis tik pelningus maršrutus.

„Žiemą stabdome skrydžius į Helsinkį, Joensū, Juveskiulę, Tartu ir Vieną, mažiau skraidysime į Paryžių. Reisų į Geteborgą, Tbilisį, Hanoverį ir Londoną išvis nebus“, – sakė I. Eskelinen.

Oro bendrovės taryba nusprendė skraidinti keleivius maždaug dešimčia krypčių.

Bendrovės siekį išsikapstyti iš duobės palaikė ir Estijos ekonomikos ministras Juhanas Partsas bei premjeras Andrus Ansipas. Juodu patikino, kad valstybė neleis bankrutuoti nacionalinei oro bendrovei, tačiau ją finansuos laikydamasi ES taisyklių ir rekomendacijų. Konkrečių žingsnių vyriausybė ketina imtis kitų metų pradžioje.

„Estonian Air“ iš Talino į Vilnių skraido 24 kartus per savaitę – keturis kartus darbo dienomis ir po du kartus savaitgalio dienomis. Nors skrydžių skaičiaus šiuo maršrutu bendrovė nemažina, keleiviai pajus permainų: skraidys mažesni lėktuvai.

„Agresyvi strategija lėmė, kad per pirmus tris šių metų ketvirčius oro bendrovė patyrė 20 milijonų eurų nuostolį. Tolesniam darbui ir persitvarkyti reikia didinti kapitalą, o tam reikia Europos Komisijos pritarimo. Laukiame jų pertvarkos plano, kurį planuojama paskelbti gruodžio pradžioje“, – kalbėjo Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovas Simonas Bartkus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...