captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus miesto savivaldybė sieks į viešojo transporto tinklą įtraukti privačius vežėjus

Lapkričio viduryje Vilniaus savivaldybė skelbs konkursą, siekdama įtraukti privačius vežėjus į miesto viešojo transporto tinklą.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Lapkričio viduryje Vilniaus savivaldybė skelbs konkursą, siekdama įtraukti privačius vežėjus į miesto viešojo transporto tinklą.

Pasak sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Miesto transporto skyriaus vyr. specialisto Kastyčio Lubio, trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai bus teikiamas viešųjų paslaugų sutarties koregavimo projektas. Juo bus tikslinama atsiskaitymo tvarka, kuri būtų taikoma naujai ateisiančiam privačiam vežėjui.

„Kadangi bus skelbiamas didelis konkursas ir tikėtina, kad jame dalyvaus užsienio investuotojai, norime supaprastinti atsiskaitymo tvarką. Su privačiu investuotoju bus atsiskaitoma tiesiai iš savivaldybės biudžeto. Jeigu, kaip planuojama, lapkričio viduryje paskelbsime konkursą, su nugalėtoju sutartį turėtumėme pasirašyti vasario 1 dieną. Gali būti, kad privatus vežėjas į maršrutus bus įvedamas palaipsniui kas mėnesį, arba ateis vasarą su visu numatytu transporto priemonių kiekiu“, – BNS sakė K. Lubys.

Pasak K. Lubio, privataus vežėjo autobusuose galios tie patys bilietai kaip ir savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) troleibusuose ir autobusuose.

„Privatus vežėjas dirbs bendroje bilietų sistemoje, atsiskaityti bus galima tiek „Vilniečio kortele“, tiek per mobiliųjų telefonų aplikacijas, tiek įsigijant to paties nominalo bilietus. Galios visos lengvatos, taip pat mėnesio, dešimties dienų ir kiti terminuoti bilietai. Privatus vežėjas griežtai laikysis eismo tvarkaraščio, stos visose numatytose viešojo transporto stotelėse. Tikrai negrįš mikroautobusai, tikrai nebus laukinio keleivių vežimo, lenktyniaujant su pagrindiniais maršrutais“, – kalbėjo K. Lubys.

Jo teigimu, privačiam vežėjui bus skirtas maždaug šeštadalis dabartinio Vilniaus viešojo transporto tinklo. Būsimam privačiam vežėjui yra ruošiami du maršrutų paketai. Vienas paketas apimtų užmiestį, kitas – maršrutus, esančius arčiau miesto centro bei pačiame centre.

„Privačiam vežėjui bus suteiktas mažesnio intensyvumo maršrutų paketas tam, kad jis ateitų su vidutinio dydžio transporto priemonėmis, nes į miesto pakraščius neapsimoka vežti didelių savivaldybės autobusų. Taip galėsime mažinti kilometro kainą ir efektyviau naudoti savivaldybės biudžeto lėšas. Taip pat vienas paketas bus didesnių maršrutų“, – sakė K. Lubys.

Pasak K. Lubio, Vilniaus miesto savivaldybei naudotis privataus vežėjo paslaugomis apsimokės labiau nei autobusų parko atnaujinimas.

„Šiandien mes galime nusipirkti transporto priemones į tai neinvestuodami, o privataus vežėjo paslaugų savikaina, pagal preliminarius skaičiavimus, neturėtų būti aukštesnė nei dabar teikiama VVT. Miestas gaus naujus autobusus už investuotojo lėšas“, – sakė K. Lubys.

Jo teigimu, privatus vežėjas būtų įpareigotas suteikti pirmumo teisę įsidarbinti VVT darbuotojams.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close