captcha

Jūsų klausimas priimtas

Euras: labiausiai skundžiasi dėl restoranų ir kavinių

Nuo rugsėjo pradžios Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo per 150 paklausimų, susijusių su euro įvedimu. 39 proc. vartotojų kreipėsi pranešdami apie kainų padidinimą ar galimai neteisingą perskaičiavimą į eurus viešojo maitinimo įstaigose (restoranuose ir kavinėse). 16 proc. paklausimų susiję su kainų skelbimu plataus vartojimo prekių parduotuvėse, 14 proc. – grožio ir sporto paslaugų teikimo vietose (kirpyklose, sporto klubuose) veikla.
I. Juodytės (BFL) nuotr.
I. Juodytės (BFL) nuotr.

Nuo rugsėjo pradžios Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo per 150 paklausimų, susijusių su euro įvedimu. 39 proc. vartotojų kreipėsi pranešdami apie kainų padidinimą ar galimai neteisingą perskaičiavimą į eurus viešojo maitinimo įstaigose (restoranuose ir kavinėse). 16 proc. paklausimų susiję su kainų skelbimu plataus vartojimo prekių parduotuvėse, 14 proc. – grožio ir sporto paslaugų teikimo vietose (kirpyklose, sporto klubuose) veikla.

„Gyventojus raginame būti aktyviais ir pranešti pastebėjus galimus LR euro įvedimo įstatymo Lietuvos Respublikoje pažeidimus. Visi vartotojų pranešimai yra perduodami priežiūros institucijoms ir per 3 darbo dienas yra atliekami patikrinimai prekybos ir paslaugų vietose. Rugsėjo mėnesį vykdomų patikrinimų rezultatai bus paskelbti spalio viduryje, taip pat viešai bus paskelbtas ir pažeidėjų sąrašas“, – pranešime spaudai cituojamas VVTAT direktorius Feliksas Petrauskas.

Specialistai iš 17 priežiūros institucijų tikrina, ar prekybos ir paslaugų teikimo vietose kainos yra nurodytos dviem valiutomis, ar perskaičiuojant kainas pritaikytas 3,4528 lito už 1 eurą kursas, ar kainos suapvalintos pagal apvalinimo taisykles, ar nurodytos kainos eurais ir litais yra aiškiai suprantamos ir neklaidinančios vartotojų.

Per rugsėjo mėn. VVTAT tarnyba daugiausia paklausimų, susijusių su euro įvedimu, sulaukė iš Vilniaus (55 proc.) ir Klaipėdos apskričių (30 proc.).

„Daugiausia vartotojų skundų susiję su kainų padidinimu (52 proc.) bei kainų litais ir eurais skelbimu (25 proc.). Kainas padidinusių įmonių paprašėme pagrįsti prekių ir paslaugų brangimą. Dažniausi motyvai yra padidėjusios didmeninės kainos, pabrangusios žaliavos, padidėję atlyginimai. Savo ruožtu norime paskatinti gyventojus rinktis tik tuos paslaugų ir prekių pardavėjus, kurie yra prisijungę prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo, savo prekybos bei paslaugų teikimo vietas yra pažymėję specialiu ženklu „Perskaičiuota sąžiningai“, nepiktnaudžiauja euro įvedimu kaip pretekstu padidinti kainas ir jas perskaičiuoja sąžiningai laikydamiesi įstatymų“, – sakė VVTAT vadovas.

Jau beveik 1000 ūkio subjektų, kartu turintys per 6000 prekių ir paslaugų teikimo vietų, prisijungė prie LR ūkio ministerijos inicijuoto Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo ir viešai deklaravo nesinaudosiantys euro įvedimu kaip pretekstu didinti prekių ir paslaugų kainas. Prie memorandumo ūkio subjektai savo prekybos ir paslaugų vietas žymi specialiu ženklu „Perskaičiuota sąžiningai“.

Už neteisingą kainų perskaičiavimą ir skelbimą ūkio subjektams numatytos sankcijos – nuo įspėjimo iki 10000 litų baudos. Iš viso numatoma atlikti per 30000 patikrinimų prekybos ir paslaugų teikimo vietose, patikrinimai atliekami visose Lietuvos savivaldybėse.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...