captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po Rusijos draudimų pastebi naują tendenciją

Po Rusijos numatyto žemės ūkio ir maisto produktų importo draudimo prekybos tinklas „Maxima“ pastebi išaugusį lietuvių susidomėjimą maisto produktais. Kiti prekybos tinklai tokios tendencijos nepastebi, tačiau pripažįsta, kad Rusijos rinkai skirti pigesni pieno gaminiai sparčiai nyksta iš lentynų.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Po Rusijos numatyto žemės ūkio ir maisto produktų importo draudimo prekybos tinklas „Maxima“ pastebi išaugusį lietuvių susidomėjimą maisto produktais. Kiti prekybos tinklai tokios tendencijos nepastebi, tačiau pripažįsta, kad Rusijos rinkai skirti pigesni pieno gaminiai sparčiai nyksta iš lentynų.

Prekybos tinklo „Maxima“ pateikiamais duomenimis, lyginant rugpjūčio pradžios (6–11 d.)  ir rugpjūčio 13–18 d. pardavimus, kai lentynose pasirodė Rusijos rinkai skirti pieno produktai bei vaisiai ir daržovės, pastebimas bendras kasdienių produktų pardavimų augimas.

Prekybos tinkle varškės produktų paklausa išaugo daugiau nei penktadaliu, sviesto – ketvirtadaliu, šviežių daržovių – taip pat ketvirtadaliu, mėsos gaminių – 7 proc. Taip pat nedaug augo ir grietinės, pieno, sūrių, jogurtų, įvairių pieno desertų pardavimai.

„Išties sunku įvardinti priežastis, galėjusias veikti šių produktų pardavimų augimą. Lietuviai ir iki šiol prioritetus teikė, pirko ir vartojo daugiau Lietuvoje pagamintų produktų. Pardavimų didėjimui įtaką neabejotinai daro ir akcijos bei nuolaidos. Vis tik, gali būti ir tai, kad dėl pastarųjų įvykių dalis pirkėjų pirkdami ir vartodami daugiau lietuviškų produktų, taip išreiškia savo pilietinę poziciją ir palaikymą vietiniams gamintojams, kurių teikiamai produkcijai užsivėrė Rusijos rinka“, – DELFI sakė prekybos tinklo komunikacijos vadovė Renata Saulytė.

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose ėmė plisti pasiūlymai palaikyti Lietuvos pieno pramonę ir pirkti daugiau pieno produktų.

Nustebino rezultatai

Praėjusią savaitę prekybos tinklo parduotuves pasiekė Rusijos rinkai skirti pieno produktai. Dėl jų realizavimo buvo susitarta su trimis didžiausiais šalies pieno perdirbėjais – „Pieno žvaigždės“, „Vilkyškių pieninė“ ir „Rokiškio pienas“.

„Remdamiesi ankstesne patirtimi, kai šių metų pradžioje prekybos tinklas šalies pieno produktų gamintojams padėjo realizuoti Rusijos rinkai skirtus produktus, prognozavome, kad turimus kiekius mums pavyks realizuoti maždaug per savaitę, tačiau didžiosios dalies jų jau neliko gerokai anksčiau. Tokio susidomėjimo šie produktai sulaukė ir dėl gerokai aktyviau šiuo metu visuomenės reiškiamos palaikymo vietiniams gamintojams ir neabejotinai dėl patrauklios šių produktų kainos – jų galima įsigyti 20 proc. pigiau nei įprasta“, – sakė R. Saulytė.

Kaip DELFI jau rašė, prekybos tinkluose pigiau siūloma įsigyti ir pomidorų, agurkų, paprikų, kurie turėjo būti realizuoti Rusijoje.

Gali padaugėti lenkiškų ir vokiškų produktų

Kaip DELFI sakė prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis, pirmosios Rusijos rinkai skirtos prekės parduotuvių lentynas pasiekė praėjusios savaitės pabaigoje – ketvirtadienį pradėta prekiauti Rusijos rinkai skirta grūdėta varške, penktadienį – sūriais, o šią savaitę – jogurtais.

„Šios prekės yra kokybiškos ir pigesnės už įprastą lietuvišką produkciją, taigi yra patrauklios pirkėjams. Kadangi parduotuvių lentynas pasiekė gana nedideli kiekiai Rusijos rinkai skirtų produktų, mes juos visus beveik jau ir išpardavėme. Praėjusį rudenį Rusijai paskelbus embargą, pirkėjai palaikė Lietuvos pieno produktų  gamintojus, ir pirko rusiškomis etiketėmis pažymėtus pieno produktus vertindami jų kokybę ir itin nesureikšmindami rusiškų etikečių užrašų ant produkcijos“, – DELFI komentavo jis.

Pašnekovas neatmeta, kad prekybos tinkle gali pasirodyti daugiau užsienietiškų maisto produktų.

„Dėl Rusijos draudimo importuoti prekes, tikėtina, kad sulauksime lenkiškų bei vokiškų prekių didesnės pasiūlos ir galėsime jas pirkėjams pasiūlyti žemesnėmis kainomis, jeigu šiose kaimyninėse šalyse pradės formuotis Rusijos rinkai skirtos produkcijos, kaip pavyzdžiui, sausainių, saldainių, gėrimų ir kitų prekių perteklius. Galime pasidaryti patrauklūs ir kitų Europos šalių tiekėjams“, – sakė A. Petraitis.

Vilioja nuolaidos

Bendrovės „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė sakė, kad prekybos tinklas nepajuto jokių lietuviško pieno produktų pardavimo pokyčių.

„Mūsų tinkle didžiausia dalis (apie 90 proc.) pieno produktų yra lietuvių gamintojų, tad gali būti, kad dėl šios priežasties pokyčių ir nematome. Nuo praėjusios savaitės ketvirtadienio parduodame „Pieno žvaigždžių“ keletą rūšių jogurto ir košių. Pirkėjai mielai juos perka, juo labiau, kad šių produktų kaina yra 20–25 proc. mažesnė nei panašių kitų produktų.

„Norfos mažmenos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad Rusijos rinkai skirti pieno produktai sulaukia pirkėjų susidomėjimo.

„Mes pardavinėjame sūrį ir grūdėtą varškę. Šiuos produktus gerai perka, nes kokybė jų gera, o kaina apie 30 proc. mažesnė nei įprastai“, – DELFI komentavo jis.

Didesnio susidomėjimo kitais pieno produktais prekybos tinklas nepastebi.

„Gigantiško pokyčio būti negali, nes žmonės pieno produktų suvalgo tiek, kiek gali suvalgyti, nes tai yra kasdieniai produktai“, – tvirtino D. Ryliškis.

DELFI primena, kad Rusija nuo rugpjūčio 7 d. metus uždraudė importuoti žemės ūkio ir maisto produktus iš sankcijas jai taikančių šalių. Lietuviškos kilmės šių prekių eksportas į Rusiją pernai sudarė daugiau nei milijardą litų.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...