captcha

Jūsų klausimas priimtas

Alinantis karštis vėsą parduodantiems verslininkams krauna pelną

Alinantis karštis tapo puikia žinia verslininkams, kurių produkcija susijusi su vėsa, gaivumu ar vasaros pramogomis. Ledų, vaisvandenių ir alaus gamintojai teigia, kad pastarosiomis dienomis pardavimai išaugo nuo trijų iki dešimties kartų. Karštuose būstuose suplukę žmonės puolė pirkti ir kondicionierių.
I. Juodytės (BFL) nuotr.
I. Juodytės (BFL) nuotr.

Alinantis karštis tapo puikia žinia verslininkams, kurių produkcija susijusi su vėsa, gaivumu ar vasaros pramogomis. Ledų, vaisvandenių ir alaus gamintojai teigia, kad pastarosiomis dienomis pardavimai išaugo nuo trijų iki dešimties kartų. Karštuose būstuose suplukę žmonės puolė pirkti ir kondicionierių.

Verslininkai tikisi, kad karšta liepos pabaiga kompensuos lietingo ir šalto birželio praradimus. Gamintojai ir pardavėjai taip pat negali skųsti pavasariu, kuris šiemet buvo gerokai šiltesnis nei įprasta.

Šluoja viską

Bendrovės „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas 15min.lt teigė, kad užėjus karščiams gėrimų pardavimai šoktelėjo du tris kartus.

„Balandis ir gegužė buvo labai šilti. Rinka ir pardavimai mus maloniai stebino. Birželis buvo labai šaltas ir lietingas, ypatingai, antroji jo pusė. Tai reikalus sugadino visiems. Pardavimai buvo pastebimai mažesni nei pernai, lūkesčiai liko nepateisinti. Visi į parduotuves privežė produkcijos, tačiau ji stovėjo. Dabar, prasidėjus karščiams, iš lentynų šluojama viskas“, – džiaugėsi jis.

Paklaustas, kiek alaus ir vaisvandenių verslą veikia sezoniškumas, M. Horbačauskas nurodė, kad skirtumai skaičiuojami kartais: „Vasarą ir žiemą mūsų pardavimai skiriasi tris kartus. Nuo vasaros priklauso daug, tačiau akcininkams tikrai negalėčiau pasiteisinti, kad metų rezultatai buvo blogesni dėl blogo oro. Tiksliau būtų sakyti, kad geras oras padeda viršyti numatytus tikslus.“

Pasak jo, alaus pardavimai, palygint su praėjusiais metais, padidėjo. Tuo metu sidrų pardavimai krenta. „Panašu, kad tai senstanti gėrimų kategorija. Stipriai paaugo vaisvandenių pardavimai. Šiuo metu parduodame didžiulius kiekius giros“, – sakė M. Horbačauskas.

Pardavimai šoktelėjo 10 kartų

Valgomuosius ledus ir šaldytos žuvies produkciją gaminančios įmonės ICECO Marketingo skyriaus vadovė  Sigita Dabulė 15min.lt teigė, kad tokiomis karštomis dienomis kaip dabar, ledų pardavimai dali šoktelėti ir dešimt kartų.

„Ledai yra ko gero ta prekė, pagal kurios pardavimus, neišeinant iš biuro galima pasakyti, lauke šilta ar karšta  Kai oro temperatūra tokia karšta kaip dabar, būna dienų, kai ledų pardavimai šokteli ir dešimtimis kartų. Taip pat matyti, kad tokiomis dienomis, žmonės renkasi lengvesnius, gaivesnius vaisinius ledus“, – teigė pašnekovė.

Pasak jos, Lietuvoje valgomieji ledai pirmiausia yra priemonė atsigaivinti nuo karščio. Kitaip į šį desertą žvelgiama užsienio šalyse: „Pagal mūsų užsakytą tyrimą 74 proc. apklaustųjų nurodė, kad ledus renkasi norėdami atsigaivinti. Esant ryškiam sezoniškumui Lietuvoje, pardavimai šaltuoju ir šiltuoju metu laiku skiriasi apie 6-7  kartus. Užsienio šalyse ledus vartoja tolygiau ir jų pardavimas visus metus išlieka panašus.

Sezonas prasidėjo vėliau

S. Dabulė sakė, kad šiemet ledų sezonas prasidėjo vėliau: „Jei pernai jau gegužės mėnesį fiksavome rekordinius užsakymus, šiemet to sulaukėme tik liepos mėnesį.“.

Pasak pašnekovės, šiemet buvo išplėstas gaminamų ledų asortimentas, rinkai pasiūlyti netradicinės formos ledai tarp vaflių. Tai gerino pardavimus ir dėl vėliau prasidėjusios vasaros nuostoliu skaičiuoti neteko.

„Mūsų eksportas sudaro apie 50 proc. produkcijos, tad bendrus rezultatus vertiname gerai“, – sakė ji.

Ledų gamintojo atstovės nuomone, lietuviai yra tradicinių ledų skonių gerbėjai ir populiariausi pagal pasirinkimą yra  vaniliniai, šokoladiniai ir karameliniai ledai.

Puola pirkti, kai neištveria

Namuose tvyrantis karštis gyventojus privertė ieškoti skubių sprendimų. Oro kondicionieirias prekiaujančios UAB „Technica service“ vadovas Tadas Vildžiūnas 15min.lt minėjo, kad prasidėjus karščiams pardavimai išaugo dvigubai.

„Nuo kovo pradžios iki gegužės pirko labai gerai. Birželis buvo ramesnis, bet liepos viduryje, o ypač paskutinėmis jos dienomis, pirkimai buvo tikrai beprotiški“, – pripažino pašnekovas.

Pasak jo, oro kondicionieriai perkami ilgam laikui, tačiau daugelis gyventojų suaktyvėja tik prispirti karščių: „Lietuvoje taip yra, kad kai žmonės pajunta, kad namuose tris dienas karšta ir nebegalima išbūti, visi puola pirkti, ir dažniausiai, pigesnę įrangą.“

T. Vildžiūnas pridūrė, kad tai nėra teisingas pasirinkimas. Įranga tarnauja trumpiau ir sunaudoja daug elektros. Ji kelia didesnį triukšmą.

Žiemą parduoda daugiau

Nors karščiai pardavimus išaugino dvigubai, T. Vildžiūnas teigė, kad oro kondicionierių žiemą parduodama daugiau nei vasarą.

„Žiemą kondicionierių parduodame daugiau ir jų kainos didžiausios, nes jie perkami šildymui. Su kondicionieriumi patalpą galima šildyti iki penkių kartų pigiau, nei su elektriniu radiatoriumi“, – paaiškino įmonės vadovas.

Pasak jo, šiais metais itin daug oro kondicionierių perka senos statybos būstų gyventojai. Taip pat daug perka įmonės ir privačių namų savininkai. „Tai nebėra prabangos prekė. Normalų kondicionierių šiais laikais galima įsigyti už pusantro tūkstančio litų. Elektros per vasaros sezoną kaina gali siekti šimtą litų“, – nurodė pašnekovas.

Paklaustas, kur Lietuvoje daugiausiai karščio nualintų žmonių, T. Vildžiūnas teigė, kad paradoksalu, tačiau daugiausia oro kondicionierių tenka diegti Lietuvos šiaurėje: „Žinoma, pirkimų lyderiais išlieka didieji miestai Vilnius ir Kaunas, tačiau dabar daug dirbame Rokiškyje, Utenoje, Panevėžyje. Taip pat jau antrą savaitę nuolat produkciją vežame į Anykščius“.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...