captcha

Jūsų klausimas priimtas

Uostų konkurencijoje dėl baltarusiškų trąšų – Klaipėdos ėjimas

Po sėkmingų bandymų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Klasco“ atidarytas naujas birių trąšų terminalas. Bendrovės generalinis direktorius teigia, kad nuo šiol, kai vienu metu skirtingas trąšas bus galima krauti į du laivus, padidės ne tik įmonės, bet ir uosto konkurencingumas.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Po sėkmingų bandymų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Klasco“ atidarytas naujas birių trąšų terminalas. Bendrovės generalinis direktorius teigia, kad nuo šiol, kai vienu metu skirtingas trąšas bus galima krauti į du laivus, padidės ne tik įmonės, bet ir uosto konkurencingumas.

„Klasco“ teritorijoje jau veikė skystų ir birių trąšų bei grūdų terminalai. Per pastaruosius dvejus metus įrengtą trečią trąšų krovos kompleksą sudaro šimto tūkstančių tonų talpos sandėlis. Investuota daugiau kaip 70 mln. litų.

„Šio terminalo pajėgumai yra 2 mln. tonų krovinių, bet jis sudaro unikalią galimybę, matome už mūsų nugaros stovi kraunamas „Post Panamax“ laivas. Jis – 60 tūkst. tonų laivas – yra kraunamas dviem kranais, kas mums leidžia sutrumpinti šio laivo pakrovimą dvigubai“, – sako „Klasco“ generalinis direktorius Audrius Pauža.

Krovos laiką trumpina ir tai, kad dabar vienu metu skirtingos trąšos gali būti kraunamos į du laivus. Kad jie galėtų švartuotis prie „Klasco“ krantinių, jas teko išgilinti.

„Tikimės, kad rudenį bus dar didesni gyliai, leidžiantys priimti laivus su 13,5 metro. Ką reiškia tie 20 ar 30 centimetrų? Tai reiškia visą papildomą geležinkelio sąstatą į laivą. Tai yra didelis ekonominis patrauklumas“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Statyti antrąjį birių trąšų sandėlį ryžtasi bendrovės klientams prakalbus apie ketinimus plėsti rinkai tiekiamos produkcijos įvairovę. Pagrindiniai klientai – Baltarusijos kalio bei azoto trąšų eksportuotojai. Baltarusiškos trąšos sudaro apie trečdalį visų krovinių vykstančių per „Klasco“ ir Klaipėdos uostą.

Dėl Baltarusiškų trąšų – arši konkurencija su kaimyninės Latvijos uostais. Tačiau Naujasis terminalas, užtikrinantis krovos kokybę ir spartą ,tikimasi, padės Klaipėdos uostui išsilaikyti šioje kovoje. Birių trąšų krova uoste per pirmąjį šių metų pusmetį augo 30 procentų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...