captcha

Jūsų klausimas priimtas

Premjeras: viešųjų logistikos centrų atsiradimas bus impulsas visos ekonomikos plėtrai

Jau šių metų pabaigoje netoli Vilniaus ir Kauno turėtų pradėti veikti intermodaliniai konteinerių perkrovimo terminalai, kurie taps šalia abiejų didmiesčių statomų viešųjų logistikos centrų pagrindu. Pasak statybas aplankiusio premjero, viešųjų logistikos centrų atsiradimas suteiks papildomą impulsą ne tik transporto sektoriaus, bet ir visos ekonomikos plėtrai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Jau šių metų pabaigoje netoli Vilniaus ir Kauno turėtų pradėti veikti intermodaliniai konteinerių perkrovimo terminalai, kurie taps šalia abiejų didmiesčių statomų viešųjų logistikos centrų pagrindu. Pasak statybas aplankiusio premjero, viešųjų logistikos centrų atsiradimas suteiks papildomą impulsą ne tik transporto sektoriaus, bet ir visos ekonomikos plėtrai.

Lietuva vienintelė regione prieš septynerius metus nusprendė per šalį gabenamų tranzitinių krovinių srautus padidinti valstybės lėšomis pastatydama modernius viešuosius logistikos centrus. Jiems parinktos patogios vietos, kur susikerta kelių rūšių transporto – automobilių, geležinkelių ir oro – keliai, Vilniuje šalia Vaidotų geležinkelio stoties, Kaune – prie Palemono kelyno, numatant, kad  krovinių gausės ir nutiesus europinę geležinkelio vėžę iki Kauno.

„Valstybės mastu tai yra vienas iš lengviausių būdų papildomai uždirbti BVP. Neturint didelių naudingų iškasenų, neturint kažko ypatingo, labai lengvai, būnant geroje tranzitinėje situacijoje, galima sukurti papildomą produktą, už kurį galima sėkmingai uždirbt ir sėkmingai gyventi“, – tvirtina „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

„Logistika Lietuvai yra labai svarbu, kadangi ir krovinių pervežimas, ir sandėliavimas, logistika ir transportavimas mūsų valstybei sukuria apie 12 proc. BVP. Tikiuosi, kad pastačius du intermodalinius terminalus Kaune ir Vilniuje, tai irgi prisidės prie tolimesnės transporto plėtros ir papildomos veiklos“, – teigia Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.

Vilniuje ir Kaune jau statomi modernūs konteinerių perkrovimo terminalai, kuriuose žadama iki minimumo sutrumpinti konteinerių perkrovimo laiką. Juos abu planuojama baigti jau šių metų rudenį. Pasak terminalus statančių „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, krovinių jiems ieškoma jau dabar ir kaimyninėse valstybėse,  ir Skandinavijoje, ir tolimesniuose kraštuose.

„Mes aktyviai dirbame su Rusija, kuri turi didelį potencialą įvairių galimybių,  su Kinija, kur neseniai atidarėme atstovybę , matome  labai dideles Kazachstano įtraukimo perspektyvas“, – sako S. Dailydka.

Kazachstanas, anot S. Dailydkos, pretenduoja ir į logistikos centrų plėtros partnerius, nes konteinerių terminalai bus tik pirmas jų statybos etapas. Planuojama, kad vėliau aplink terminalus kursis logistikos parkai – privatūs sandėliai, krovinių aptarnavimo įmonės, aikštelės. Bus plečiama ir centrų infrastruktūra. Tačiau visus planus – tiesti naujus kelius, jungtis su oro uostais ar Kaune su Laisvąja ekonomine zona – kol kas stabdo neišpirktos privačios žemės.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...