captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kaip „Ikea“ ginasi nuo darbuotojų kaitos?

Šalia Vilniaus oro uosto veikiančioje švediškų baldų parduotuvėje „Ikea“ dirba beveik 40 proc. jaunosios kartos darbuotojų. Parduotuvės atstovams tenka nelengva užduotis – kaip darbo vietose išlaikyti veržlius ir iššūkius mėgstančius jaunuolius.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Šalia Vilniaus oro uosto veikiančioje švediškų baldų parduotuvėje „Ikea“ dirba beveik 40 proc. jaunosios kartos darbuotojų. Parduotuvės atstovams tenka nelengva užduotis – kaip darbo vietose išlaikyti veržlius ir iššūkius mėgstančius jaunuolius.

„Verslo žinių“ organizuotoje „Personalo vadovų konferencijoje 2014“ su jaunimu dirbanti „Ikea Lietuva“ personalo vadovė Aušra Delonaitė pasakojo, kokių iššūkių sulaukia įmonės sulaukiančios savo komandoje vis daugiau jaunosios (Y) kartos atstovų.

„Kai pradėjau dirbti, buvo labai madinga dirbti labai daug, pasiekti labai gerų rezultatų. Tačiau vienu metu pastebėjau, kad tai tampa nebemadinga. Tarp į rinką ateinančių naujų žmonių pasidarė madinga daug keliauti, turėti ilgas atostogas, pomėgius“, – prisiminė konferencijos pranešėja.

Būtent požiūrį į darbą A. Delonaitė ir nurodė kaip takoskyrą tarp X ir Y kartos.

„X karta augo su raktu po kaklu. Tėvai daug ir ilgai dirbo. Y karta yra labiausiai tėvų prižiūrėta, lepinta karta. Tai „aš“ karta, kuri pasižymi narciziškumu, kelia didžiulius lūkesčius tiek sau, tiek savo aplinkai. Jie ateina užkariauti pasaulio ir sunkiai priima neigiamus dalykus, – pastebėjo „Ikea Lietuva“ atstovė. – Ankstesnės kartos galvojo, kad sėkmė ateina, kai daug dirbi. Ši karta galvoja, kad sėkmė ateina, nes jie yra nuostabūs ir ypatingi“.

Pasak jos, naująją kartą motyvuoja ne vidiniai dalykai, o išoriniai: jaunimas gyvena ne patys su savimi, o taip, kaip juos mato aplinka. Čia išryškėja socialinių tinklų reikšmė.

Matydami socialiniuose tinkluose daug teigiamų emocijų jaunoji karta nori ir pati taip gyventi, todėl jiems itin svarbus darbo ir laisvalaikio suderinimas.

A. Delonaitė pastebėjo, kad Y karta nori nepriklausomybės ir į darbo rinką bando įsilieti kuo anksčiau. „Ikea“ sulaukia ir 17 mečių gyvenimo aprašymų, kurie pasiryžę užsidirbti pinigų ir save realizuoti.

„Jie ateina ieškoti savęs yra labai pasitikintys savimi ir turi daug potencialo. Tik neramina tai, kad nors yra lojalūs, jie visada yra atviresni geresniam pasiūlymui“, – kalbėjo „Ikea Lietuva“ atstovė.

A. Delonaitė papasakojo, kas „Ikea“ parduotuvės kolektyve motyvuoja jaunąją kartą. Jiems, pasak personalo specialistės, itin svarbu, kad darbas būtų nenuobodus, besikeičiantis. Taip pat svarbu jaunimui suteikti tobulėjimo ir mokymosi bei karjeros galimybes.

Personalo specialistė patarė atkreipti dėmesį ir tarp kolektyvo besimezgančius santykius darbo metu – jei tarp jų negirdėti juokelių, vadinasi, kažkas yra negerai.

„Ikea Lietuva“ atstovė taip pat paminėjo, kad jaunajai kartai daug svarbiau ne vadovavimas, o lyderystė. Kaip vieną iš sėkmingų sprendimų įmonėje A. Delonaitė paminėjo vienodas uniformas, kurios panaikina hierarchijos įspūdį.

Taip pat jaunajai kartai itin svarbu suteikti lankstumą.

„Svarbu, kad darbo grafikas atitiktų jų gyvenimo ritmą – tiktų studijoms, derintųsi prie laisvalaikio, galėtų keistis grafikais“, – kalbėjo specialistė.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close