captcha

Jūsų klausimas priimtas

Į Lietuvą atvykstanti rinkodaros legenda pataria, kaip išsilaisvinti iš beprasmybės

„Mums ilgus metus buvo stengiamasi įpiršti paprastą sandėrį: dieną leidi dirbdamas darbus, kuriais nesididžiuoji, kompensuoji tai vakarais su stikline viskio ir televizija. Daryk tai, ir po keturiasdešimties metų tu – miręs. Toks štai sandėris. Ir jis sėkmingai įbrukamas daugeliui“, – nemalonią daugelio žmonių realybę apibūdina vienas žinomiausių skaitmeninio amžiaus verslo vizionerių Sethas Godinas.
S. Godinas, asmeninio archyvo nuotr.
S. Godinas, asmeninio archyvo nuotr.

„Mums ilgus metus buvo stengiamasi įpiršti paprastą sandėrį: dieną leidi dirbdamas darbus, kuriais nesididžiuoji, kompensuoji tai vakarais su stikline viskio ir televizija. Daryk tai, ir po keturiasdešimties metų tu – miręs. Toks štai sandėris. Ir jis sėkmingai įbrukamas daugeliui“, – nemalonią daugelio žmonių realybę apibūdina vienas žinomiausių skaitmeninio amžiaus verslo vizionerių Sethas Godinas.

Spalio pabaigoje į verslo ir lyderystės konferenciją „Forum One“ atvyksiantis rinkodaros legenda pabrėžia – laužykite taisykles, išsiveržkite iš žlugdančios rutinos, kurkite. O kūrėju galima būti ne tik reklamos ar meno srityse. Kūrėju ir nepakeičiamu gali tapti kiekvienas, kuris išlaisvins savo mintis ir nebijos elgtis kitaip nei numato įsigalėjusios tradicijos. S. Godinas tiki, kad žmogaus kompiuteris niekada nepakeis, jei tik nustosime veikti kaip kompiuteriai.

– Esate kūrybiškas, inovatyvus, skatinantis nesekti įsisenėjusių dogmų. O koks buvote vaikystėje? Ar taisykles laužėte jau nuo vaikystės? Ar tai įgimta?

– Manau, kad mano mokytojai pasakytų, kad klausinėdavau per daug, o tėvai primintų, kad visada mane drąsindavo susitvarkyti su nesėkmėmis ir gyventi nevaržomai.

Galvoti, kad jei toks negimei, tai niekada ir nebūsi, yra spąstai. Kiekvienam vaikui, kuris mėgsta maištauti, yra daugybė suaugusiųjų, kurie supranta, kaip kažką pakeisti ilgai besitaiksčius su įsigalėjusia tvarka.

– Dažnai pabrėžiate, kad tik nepaprasti sprendimai gali sulaukti sėkmės šiandieniniame pasaulyje. Kodėl gyvenimas taip pasikeitė?

– Žinoma, ir toliau perkame įprastinius daiktus. Tačiau kai tai darome, renkamės tuos, kurie pigūs, arba tuos, kurie patogūs. Problema tame, kad jei konkuruojama dėl kainos, net jei laimi, iš tiesų praloši.

Anksčiau didelis pinigų kiekis banko sąskaitoje buvo didelis pranašumas. Jį pajusdavai ir turėdamas geresnę gamyklą, ar geriau organizuodamas platinimą. Dabar verslus plėtojančius žmones „užveda“ kitoks augimas.

– Kaip nauja pasaulio tvarka keičia rinkodarą? Kaip keičiasi pati verslo aplinka?

– Pasaulis tikrai pasikeitė per paskutinius 15 metų. Tai tęsis dar ilgus metus. Didysis pokytis jau čia pat. Jis – tai kontaktų ekonomika, ne industrinė.

– Teigiate, kad verslas patraukti dėmesį gali tik įvedęs „violetinės karvės“ strategiją, ruda karvė nepatrauks dėmesio, tačiau pakelėje besigananti violetinė padės į save atkreipti dėmesį. Atrodo, kad savo rinkodaroje tai bando įgyvendinti dauguma įmonių. Ar neturime jau per daug „violetinių karvių“, kurios jau nebepatraukia dėmesio?

– Tiesa, kad dabar tiek daug įmonių bando tapti violetinėmis karvėmis. Tačiau bėda ta, kad dažnai violetinės įmonės atrodo tik sau pačios, tačiau esmė būti violetiniu kitiems, tik tada įmonė yra išskirtinė. Sutinku, kad dabar sunkiau kaip niekad patraukti dėmesį, tačiau, jei jūsų strategija neveikia, atsakymas paprastas (bet ne lengvas) – kurkite geresnį meną.

– Jūsų teigimu, gyvename reklamos vengimo amžiuje. Kaip manote, ar reklama vieną dieną mirs? Ar tiesiog įgaus kitokią formą?

– Manau, kad riba, kai reklama visada apsimoka, jau yra peržengta. Anksčiau reklama duodavo grįžtamą ryšį tiems, kurie išdrįsdavo jos rodyti daug. Dabar reklama atsiperka daug rečiau.

– Kas, Jūsų nuomone, yra sėkmingas žmogus? Kokiomis savybėmis jis pasižymi?

– Sėkmės rūšių gali būti daug, kaip ir laimės. Kontaktų ekonomikoje sėkmingas žmogus yra patikimas žmogus. Jis turi teisę susisiekti su mumis. Jis veda. Jis dirba darbą, kuris yra svarbus.

– Ar visi galime kūrybiškai mąstyti (anlg. out of the box)? Ar kiekvieno viduje glūdi kūrėjas? Kas trukdo išlaisvinti kūrybiškumą?

– Žinoma, kiekvienas gali būti kūrybiškas. Kiekvienas žmogus nors kartą gyvenime yra pasielgęs kūrybiškai. Buvo dosnus. Pasakė juoką ar sugalvojo kažką naujo. Nors vieną kartą! Ir jeigu tu gali tai padaryti vieną kartą, kodėl nepadarius ir antrą?

– Žmonėms dažnai kyla idėjos, tačiau neretai jos taip ir lieka idėjomis, nes nerandama pakankamai drąsos ar ryžto jas įgyvendinti. Kaip rasti stiprybės?

– Pradėkite nuo mažų darbų. Pradėkite dabar!

– Nuo naujų idėjų įgyvendinimo dažnai atgraso nesėkmės baimė. Kaip jų atsikratyti?

– Manau, kad geriausias dalykas, ką gali išmokti iš nesėkmės, tai – kad jos nėra mirtinos.

– Ką reiškia būti nepakeičiamu? Ar tai neatrodo keistai, kaip amžinos jaunystės siekimas? Kaip tampama nepakeičiamu?

– Manau, kad amžiams nepakeičiamas būti negali. Šiais laikais būti nepakeičiamu labai sunku, nebent kelioms minutėms kažkam, kai iš čia dingsti...

„Forum One“ – didžiausia verslo ir lyderystės konferencija Vidurio Europoje, kurioje įžvalgomis dalijasi pasaulinio lygio verslo lyderiai, vizionieriai, pokyčių provokatoriai. Šiemet forumas pranešėjų klausia: kaip būti nepakeičiamu šiandienos permainingame versle? Diskusijos priešakyje – vienas žymiausių skaitmeninio amžiaus verslo vizionierių Sethas Godinas, „Žydrųjų vandenų strategijos“ bendraautorius Gaboras Burtas, „Harley Davidson“ legendos kūrėjas Kenas Schmidtas, „Skype“ kūrėjas Jaanis Tallinas ir dar daug kitų profesionalų, pripažįstamų numeris vienas. „Forum One“ vyks spalio 23-25 d. Vilniuje.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...