captcha

Jūsų klausimas priimtas

Jaunas verslininkas: pirmąjį klientą reikia turėti prieš pradedant verslą

Kai pajauti, kad darbe nebetobulėji, reikia šveisti lauk, ką darai, ypatingai, kol esi jaunas, sako 23-ejų Karolis Baltrūnas, vadovaujantis informacinių technologijų (IT) ir rinkodaros įmonei „Talia Ink“. Jaunojo verslininko teigimu, kaip „daryti“ verslą universiteto suole neišmokstama, tenka daugybę dalykų išmokti pačiam. 
K. Baltrūnas, asmeninio archyvo nuotr.
K. Baltrūnas, asmeninio archyvo nuotr.

Kai pajauti, kad darbe nebetobulėji, reikia šveisti lauk, ką darai, ypatingai, kol esi jaunas, sako 23-ejų Karolis Baltrūnas, vadovaujantis informacinių technologijų (IT) ir rinkodaros įmonei „Talia Ink“. Jaunojo verslininko teigimu, kaip „daryti“ verslą universiteto suole neišmokstama, tenka daugybę dalykų išmokti pačiam. 

ISM Vadybos ir ekonomikos universitete Tarptautinio verslo ir komunikacijos bakalaurą anglų kalba studijavęs K. Baltrūnas sako seniai žinojęs, kad bus verslininkas, tačiau negalvojęs, kad juo taps taip anksti.

„Kodėl aš taip greitai supratau, kad ne man yra dirbti kažkam kitam, kažkur įmonėje? Pradžia visur yra labai įdomi, viskas būna nauja, daug ko išmoksti, bet ateina laikas, kai tiesiog diena po dienos darai tą patį. Kai pajauti, kad darbe nebetobulėji, reikia šveisti lauk, ką darai, ypatingai, kol esi jaunas“, – įsitikinęs jaunasis verslininkas.

Karjera įmonėse, kuriose K. Baltrūnui teko dirbti, klostėsi gerai. Teko darbuotis IT projektų vadovu, vėliau vaikinas tapo „ISIC Lietuva“ vadovu. Pasak pašnekovo, viskas sekėsi puikiai, bet atradęs bendraminčių nusprendė įgyvendinti savo idėjas. Savo veiklą K. Baltrūnas su kolegomis pradėjo nuo naujienų portalo, tačiau tai buvo labiau hobis nei pajamų šaltinis. Tuomet jie nutarė įkurti IT ir rinkodaros kompaniją „Talia Ink“.

Įkurti verslą – lengva, iššūkis jį išlaikyti

K. Baltrūnas sako, kad verslą pradėti nebuvo labai sunku, reikėjo 400 litų ir daugybės žinių. Tačiau kaip tik verslo pradžios žinių verslininkas pasijuto kiek pritrūkęs. Teko konsultuotis su pažįstamais, o galiausiai viską išbandyti savu kailiu ir taip išmokti, ko dar nemokėjo. „Susidūriau su šia problema, kad niekas universitete nemoko, kaip „daryti“ verslą, kaip pasirinkti juridinį įmonės statusą, kitų labai konkrečių dalykų. Universitete dėsto plačius dalykus. Teko pačiam bandyti ir taip išmokti“, – pasakoja K. Baltrūnas.

Paklaustas, kodėl nusprendė imtis IT ir rinkodaros, jaunasis verslininkas atsako, kad ši sritis patraukė, nes Lietuvoje internetas yra vienas sparčiausių pasaulyje, o IT yra ta sritis, kurios visuomet reikia, nes neturėdamas vizitinės kortelės internete – pražūsi. Rinkodaros sritis yra labai dinamiška, kasdien verčia susidurti su iššūkiais, kurie verslininkui yra pagrindinis variklis.

Jaunojo verslininko teigimu, susibūrusi „Talia Ink“ komanda labai greitai atrado klientų. Pirmieji klientai buvo draugai, tačiau greitai jų atsirado dar daugiau.

K. Baltrūno teigimu, norint pradėti verslą, reikia turėti kažką, kas iškart atneš pinigus, žinoti, kas bus pirmasis tavo klientas. Priešingu atveju įmonė gali taip ir nesulaukti sėkmės.

„Šioje srityje didelė konkurencija, nes tokį verslą yra lengviausia pradėti. Tačiau jame išsilaikyti – sunku. Kiekvienas gali pradėti verslą, kiekvienas gali būti direktorius, bet ne kiekvienas tą verslą gali išlaikyti ir plėtoti. Ir pažintys nėra pats svarbiausias dalykas, reikia turėti „kabliuką“, būti kažkuo geresniems nei kiti“, – tikina „Talia Ink“ vadovas.

Pelningi, nes kitokie

Jau pirmą mėnesį po „Talia Ink“ sukūrimo komanda užsidirbo pirmuosius atlyginimus, tačiau jai teko dirbti po 18 val. per dieną. Dar ir dabar kartais tenka tiek laiko dirbti, bet K. Baltrūnas yra įsitikinęs, kad ilgos darbo valandos atsipirks.

Įmonė veikia keturis mėnesius, jau tapo pelninga. Įmonės vadovo teigimu, taip nutiko todėl, kad IT-rinkodaros rinkoje trūksta atvirumo. „Talia Ink“ klientai turi galimybę prisijungti prie jų programų, matyti, kur komanda leidžia kiekvieną minutę, kokius darbus atlieka.

„Mačiau, kad šioje rinkoje buvo plėšiami klientų pinigai, todėl mes savo darbus pasiskirstėme taip, kad dirbtume efektyviai. Mūsų paslaugų kaina aukštesnė negu vidutinė rinkos kaina, tačiau bendrai kaina yra mažesnė, nes mes dirbame daug efektyviau. Be to, esame maži, todėl labai lankstūs. Mums nėra sunku pajusti klientą ir suprasti, ko jis nori. Didelėms, ilgametėms kompanijoms tai yra sudėtingiau“, – kalba K. Baltrūnas.

Pasak jaunojo verslininko, į užsienį Lietuvos IT-rinkodaros įmonėms plėstis yra sudėtinga, nes užsienio rinką yra užkariavusi Indija ir Pakistanas, tačiau „Talia Ink“ jau turi klientų ir už Lietuvos ribų.

„Indija ir Pakistanas yra tos šalys, kurių IT įmonių darbuotojų valandinis atlygis nėra didelis, tačiau jų yra tiek daug, kad už tą kainą galima rasti geras paslaugas. Tad plėsti savo veiklą šioje srityje yra sudėtinga, bet įmanoma, jei turi aiškų konkurencinį pranašumą. Patys užsienyje turime keletą klientų. Dabar dirbame su klientu Niujorke ir žinome, kad kai įvykdysime jo projektą, mūsų paslaugomis jau norės pasinaudoti koks nors mūsų kliento draugas, kolega“, – įsitikinęs K. Baltrūnas.

Darbuotojų ieškotų užsienyje

„Talia Ink“ komandoje kol kas darbuojasi keturi žmonės, tačiau iki metų pabaigos joje, tikimasi, jau bus 9 ar 10 darbuotojų. Įmonės vadovo teigimu, komandai pavyktų išsiplėsti dar labiau, jei sulauktų investicijų.

„Tačiau jei gautume investiciją, nesu tikras, kad specialistų ieškotume Lietuvoje. Nes geri – užimti, vidutiniai – išvažiavę, o likusieji yra prisiklausę, kad visi programuotojai pasakiškai daug uždirba. Tačiau iš tiesų šioje srityje trumpai dirbantis žmogus neuždirbs tiek pat daug, kiek itin daug patirties turintis specialistas. Mes skaičiuojame taip: kiek metų tam tikroje srityje dirbi, tiek tūkstančių litų esi vertas. Jei tu programuoji metus, esi vertas tūkstančio, jei keturis  – 4 tūkst. litų“, – atlyginimų aritmetika įmonėje dalijasi K. Baltrūnas.

Jaunasis verslininkas sako nemėgstantis girdėti, kai jaunimas skundžiasi, esą Lietuvoje nėra darbo, niekas nemoka už praktiką, visi darbdaviai reikalauja patirties. „Nė velnio. Pilna to darbo, tiesiog nėra žmonių, kurie tikrai yra motyvuoti“, – sako K. Baltrūnas.

Užsidirba naujoms verslo idėjoms įgyvendinti

K. Baltrūnas neslepia turintis daugybę idėjų ir entuziazmo jas įgyvendinti. IT-rinkodaros kompanija vaikinui ir su juo dirbančiai komandai yra vienas iš būdų įgyvendinti kitus projektus.

„Mes įkūrėm „Talia Ink“ praktiškai dėl to, kad reikėjo pinigų plėtoti kitiems projektams. Supratome, kad norėdami įgyvendinti kažkokią savo idėją mes neturime bėgti pas dėdes prašyti pinigų. Reikia sukurti kažką, kas neštų pinigus, juos investuoti į idėją ir atvykus pas investuotoją jau parodyti, kad pats dėl idėjos jau esi nemažai nuveikęs“, – pasakoja K. Baltrūnas.

Šiuo metu „Talia Ink“ komanda puoselėja norą išvystyti talentų platformą stuksy.com. LRT.lt pašnekovas pasakoja, kad stuksy.com yra platforma, kur žmonės gali dalintis informacija apie savo talentus, kurti savo profilius ir ten išgarsėti. Ateityje į platformą planuojama pritraukti agentų, kurie pagal savo poreikius galės rasti įvairius talentus. Jau dabar tuos talentus galima  paremti „minios finansavimo (angl. crowdfunding) principu. Tačiau K. Baltrūnas su savo komanda bando šį projektą „auginti“, ieškoti jam finansavimo.

„Turiu visą sąsiuvinį idėjų. Jei kažkuri nepavyks, mėginsiu kitą. Nereikia nuleisti rankų, bet reikia žinoti, kada sustoti“, – optimistiškai pokalbį pabaigia jaunasis verslininkas. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Jaunas verslas: sėkmės istorijos

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close