captcha

Jūsų klausimas priimtas

Viešojo transporto „A“ juostas pamėgę vairuotojai verčia jas stovėjimo aikštelėmis

Specialios sostinės visuomeniniam transportui skirtos eismo juostos, pažymėtos raide „A“, suteikia išskirtines sąlygas autobusams ir troleibusams. Tiesa, piko metu vilniečiams jos tapo galimybe greičiau nuriedėti į reikiamą tašką, o trūkstant vietos mikrorajonų kiemuose – ir laisva vieta pastatyti automobilius. Dėl tokios situacijos autobusams ir troleibusams tenka riedėti ne savo juosta. Sostinės viešojo transporto darbuotojai sako, kad reikėtų aktyviau dirbti policijai.  
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Specialios sostinės visuomeniniam transportui skirtos eismo juostos, pažymėtos raide „A“, suteikia išskirtines sąlygas autobusams ir troleibusams. Tiesa, piko metu vilniečiams jos tapo galimybe greičiau nuriedėti į reikiamą tašką, o trūkstant vietos mikrorajonų kiemuose – ir laisva vieta pastatyti automobilius. Dėl tokios situacijos autobusams ir troleibusams tenka riedėti ne savo juosta. Sostinės viešojo transporto darbuotojai sako, kad reikėtų aktyviau dirbti policijai.

Kiemuose nėra kur pastatyti automobilio

Kaip LRT.lt rašo vilnietis Antanas Visockis, Pilaitės mikrorajone viešasis transportas negali pasinaudoti „A“ juosta, mat ji užstatyta lengvaisiais automobiliais. „Taip yra dėl to, kad šio, dar sovietiniais laikais statyto, mikrorajono kiemai yra atitverti nuo automobilių ir yra mažiau vietų jiems statyti. Iš dalies toks namų išplanavimas yra geras, nes kiemai lieka švarūs, žali ir neužstatyti automobiliais, kuriuos reik palikti kitur. Tačiau niekaip negalima pateisinti policijos, kuri nedirba ir nebaudžia vairuotojų pažeidėjų“, – piktinasi vilnietis.

Skaitytojas įsitikinęs, kad skaitmeniniu fotoaparatu galima nufotografuoti visų pažeidėjų transporto priemones ir paskirti baudas. Apie šią padėtį policija esą buvo informuota ne kartą, tačiau, kaip rašo A. Visockis, „policijos vadovai tikriausiai ir vėl pasiteisintų, jog nėra nė vieno atliekamo skaitmeninio fotoaparato, nėra benzino ir dviejų policininkų. Žinoma, tikroji tiesa yra ta, kad tiesiog nėra noro dirbti, bet juk prisipažinti nesinori.“

„O galbūt šios „A“ eismo juostos nereikalingos? Vilniaus miesto savivaldybės nuomone jos reikalingos. Reikalingos ir automobiliams skirtos aikštelės, bet nėra kam finansuoti jų statybų. Užtat gyventojai turi pakankamai pinigų, norint turėti po keletą automobilių šeimoje ir jais užkimšti mikrorajoną“, – tęsė A. Visockis.

Tuo metu situacija esą blogėja ir automobiliai yra pastatomi taip, kad net ir važiuoti dviejų eismo juostų keliu tampa dar sudėtingiau. Vydūno gatvės asfaltavimas, skaičiuoja LRT.lt skaitytojas, kainavo per daug, kad kažkas pagrindinę mikrorajono gatvę paverstų savo nuosava nemokama stovėjimo aikštele.

Autobusui nėra vietos apsisukti

„Taip, žinome apie šitą situaciją...“ – atsiduso „Vilniaus viešasis transportas“ Eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas. Jo teigimu, miegamuosiuose rajonuose jau ilgą laiką kovojama su tokia situacija. Pilaitės mikrorajone esančioje Vydūno gatvėje yra viešajam transportui skirta „A“ juosta, tačiau kiemuose gyventojų automobiliai netelpa, tad transporto priemonės statomos tiesiog gatvėje.

„Problemos išlenda, kai prasideda rudens sezonas. Tiesa, Vydūno gatvėje nėra taip, kad autobusas nepravažiuotų, nes antra juosta laisva, bet „A“ juostos autobusų vairuotojai kaip ir nenaudoja. Autobusas kitomis gatvėmis dėl tokios situacijos nevažiuoja, bet tvarka buvo tokia, kad „A“ juosta yra skirta viešajam transportui, o išėjo taip, kad ja ne tik važiuoja kiti vairuotojai, bet dar ir sustato automobilius“, – su LRT.lt kalbėjo direktorius.

Panaši situacija susiklosčiusi ir Fabijoniškėse, Salomėjos Nėries gatvės gale, kur yra įrengta autobusams apsisukti ir stovėti skirta aikštelė. „40 autobusas praktiškai bent kartą į mėnesį negali apsisukti rytais, nes ji būna užstatyta automobiliais. Susidaro problema, apsisukti negali, o atbulas autobusas vos ne 2 km nepavažiuos. Vairuotojai keikiasi, stovi, kviečia policiją, o ką ji daug gali padaryti, jei nėra savininko?“ – teiraujasi R. Markauskas.

Pašnekovo įsitikinimu, Lietuvoje dar trūksta kultūros ir supratimo, kad „A“ juosta yra griežtai skirta autobusams ir troleibusams. „Jei skuba, tai, žiūrėkit, važiuoja tom juostom visi, kas netingi. Policijai reikėtų dirbti aktyviau. Kiek žinau, Taline bando dabar „A“ juostą atskirti kelkraščiu, padaryti tokį paaukštinimą, kad į šią juostą su automobiliu neįvažiuotum“, – idėją, kaip galima sutramdyti piktavalius vairuotojus, pasiūlė direktorius.

Gresia bauda iki 300 Lt

Vilniaus aps. vyriausojo policijos komisariato (VPK) duomenimis, yra gauti trys pranešimai dėl šios situacijos Vydūno gatvėje. Visi jie esą gauti per policijos elektroninių paslaugų sistemą „epolicija.lt“ anonimiškai.

Policijos pareigūnui nuvykus į įvykio vietą surašomas tarnybinis pranešimas, kad automobilis pažeidė Kelių eismo taisykles (KET) ir pateikiamas šaukimas atvykti į kelių policiją.

Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, kelio ženklų ar ženklinimo, draudžiančių transporto priemonėms sustoti, stovėti, nesilaikymas, stovėjimas ant šaligatvio, kai nėra tai leidžiančių kelio ženklų, stovėjimas ant vejos, pėsčiųjų (dviračių) tako, stovėjimas vietoje, kurioje gali stovėti tik skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgaliųjų asmenų automobilių statymo kortele pažymėtos transporto priemonės, stovėjimas tuneliuose, ant tiltų, viadukų ir po jais, pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 metrai prieš jas, kitose vietose, kur tai trukdo transporto ar pėsčiųjų eismui, važiavimo ar stovėjimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 100 iki 300 Lt.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close