captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lietuvos geležinkeliai“: tarifai bendrovei „Orlen Lietuva“ buvo nustatyti bendrai

„Lietuvos geležinkeliai“ atmeta naftos perdirbimo įmonės „Orlen Lietuva“ pretenzijas dėl per didelių transporto tarifų.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ atmeta naftos perdirbimo įmonės „Orlen Lietuva“ pretenzijas dėl per didelių transporto tarifų.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovų teigimu, faktinis tarifų dydis „Orlen Lietuva“ produktų gabenimui iki 2024 metų yra nustatomas pagal metodiką bei tvarką, kuri įtvirtinta 2009 metais tarp bendrovių pasirašytoje sutartyje. Taigi tarifus nustatė abi bendrovės kartu.

„Orlen Lietuva“ atstovų teigimu, taikomi tarifai Baltarusijos įmonių naftos produktų gabenimui į Klaipėdos uostą yra žemesni, negu taikomi „Orlen Lietuvai“, ir tai suteikia konkurencinių privalumų Baltarusijos įmonėms. Jau vien todėl tarifai, „Orlen Lietuva“ atstovų teigimu, turi būti atitinkamai sumažinti. Taip pat Mažeikių naftos bendrovei itin svarbu, kad nedelsiant būtų atstatytas Rengės geležinkelio ruožas.

Vis dėlto „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, jog transporto logistikos kaštai Baltarusijos įmonėms, gabenančioms naftos produktus į Klaipėdos uostą, yra keturiskart didesni negu „Orlen Lietuvai“, gabenančiai savo produktus į tą patį uostą.

Pasirašytoje sutartyje Mažeikių naftos perdirbimo bendrovei yra numatyta daug lengvatų bei nuolaidų, kurios Baltarusijos įmonėms negalioja. Jeigu „Orlen Lietuva“ produktų gabenimo ekonominės sąlygos būtų suvienodintos su tranzitu gabenamų Baltarusijos įmonių produktų vežimo sąlygomis, logistikos kaštai Mažeikių naftos bendrovei nesumažėtų, o atvirkščiai – jie taptų didesni.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, Rengės ruožas jau buvo uždarytas iki 2009 metų sutarties pasirašymo, ir šis klausimas buvo vienas iš esminių derinant sutarties nuostatas. Buvo pasiektas kompromisas ir nustatyta, kad iki tol, kol bus atstatytas ruožas, „Orlen Lietuva“ gaus atitinkamų nuolaidų bei lengvatų. Atstačius minėtąjį ruožą šios lengvatos nustos galioti. 

„Lietuvos geležinkeliai“ mano, kad Rengės ruožo atstatymas ekonominiu požiūriu naftos įmonei yra nereikšmingas.

Pasak geležinkelių bendrovės atstovų, jų paslaugos sudaro tik apie 1 proc. visų „Orlen Lietuva“ sąnaudų. Tuo atveju, jeigu būtų patenkintas „Orlen Lietuva“ reikalavimas sumažinti šiuo metu taikomus tarifus apie 18 proc., Mažeikių naftos bendrovės kaštai dėl to sumažėtų tik 0,18 proc.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...