captcha

Jūsų klausimas priimtas

Du lietuviai nusprendė – išlaisvins žmones nuo nuobodžių darbų

Kasdieną milijonai aukštąjį išsilavinimą turinčių darbuotojų pasaulyje atlieka rutinines užduotis, kurių atsikračius ir jas automatizavus laikas galėtų būti skirtas spartesniam vertės kūrimui. Būtent tokį sprendimą savo klientams žada pasiūlyti „startuolio“ „weRobots“ įkūrėjai Paulius Jonaitis ir Tomas Vitulskis.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Kasdieną milijonai aukštąjį išsilavinimą turinčių darbuotojų pasaulyje atlieka rutinines užduotis, kurių atsikračius ir jas automatizavus laikas galėtų būti skirtas spartesniam vertės kūrimui. Būtent tokį sprendimą savo klientams žada pasiūlyti „startuolio“ „weRobots“ įkūrėjai Paulius Jonaitis ir Tomas Vitulskis.

Jau daugiau nei metus prie vienos idėjos dirbantys vyrai kartu mokėsi mokykloje Kaune. Pabaigę ją, abu išvyko mokytis į JAV. Ten jie apie dešimt metų kaupė patirtį informacinių technologijų srityje (IT). Vėliau P. Jonaitis ir T. Vitulskis grįžo gyventi į Lietuvą.

Prieš maždaug penkerius metus sugrįžę į tėvynę klasės draugai iš pradžių dirbo samdomus darbus, tačiau prieš daugiau nei metus nusprendė savo patirtį ir žinias išnaudoti įkūrus savo įmonę.

„Užsiimame duomenų „ištraukimu“ iš interneto. Idėja gimė iš to, kad Tomas 15 metų dirbo Niujorke, Honkonge, Londone finansinėse kompanijose, kurioms reikia tam tikrų duomenų, kad jos galėtų prekiauti biržose. Kol kas tos kompanijos tai daro su archajiškomis technologijomis, o dabar internetiniai puslapiai yra modernūs, daug „Java“ programavimo kalbos, duomenys užsikrauna automatiškai ir naudojami įrankiai yra pakankamai pasenę“, – savo verslo idėjos esmę bandė nupasakoti P. Jonaitis.

Pasak jo, kartu su klasės draugu jiems pavyko sukurti technologiją, kuri leidžia surinkti visą reikiamą informaciją daug efektyvesniu būdu.

Savo sukurtas programas tam tikriems duomenims surinkti „weRobots“ įkūrėjai vadina robotais. Jų dviejų vyrų komandai jau pavyko sukurti daugiau nei 50. Vienas iš sprendimų buvo sukurtas ir iš asmeninės patirties. Ieškant būsto P. Jonaitis ir T. Vitulskis sukūrė programą, kuri leidžia žemėlapyje matyti automatiškai atsinaujinančius būsto skelbimus ir jų duomenis Vilniuje.

„Tokie robotai naudingi, kai, pavyzdžiui, reikalingi duomenys yra internete, bet jie yra nepatogiame formate arba išmėtyti per daugybę tūkstančių puslapių. Mūsų virtualūs robotai viską surenka ir padaro duomenų bazę“, – savo kūrinių darbo specifiką apibūdino „startuolio“ įkūrėjas.

P. Jonaitis teigė, kad savo verslo sėkme abejoti neleidžia faktas, kad iš tiesų dar daug kvalifikuotų darbuotojų biuruose vis dar atlieka daug mechaniško darbo.

„Įsivaizduokite, yra didžiulė įmonė, kuri turi 400 darbuotojų Rytų ir Centrinėje Azijoje su daktaro laipsnio išsilavinimu, bet jų darbas yra tikrinti įvairius internetinius puslapius, juos atnaujinti ir tikrinti, ar juose nepasirodė nauja informacija, pavyzdžiui, Indijos statistikos departamento nauji duomenys. Jei duomenys atsinaujina, tai jie tuos duomenis tiesiog perkopijuoja į „Excel“ lentelę, o paskui ta kompanija tuos duomenis pardavinėja kitoms įmonėms. Tai tie 400 žmonių turi labai gerus išsilavinimus, bet visą dieną tiesiog kopijuoja informaciją. Tai mūsų tikslas yra išlaisvinti žmones nuo nuobodžių darbų“, – pasakojo pašnekovas.

Nors prie naujos idėjos P. Jonaitis ir T. Vitulskis dirba vos daugiau nei metai, jie jau gali pasigirti pirmaisiais klientais ir projektais. Būtent ne investicijų, o daugiau klientų tikisi „weRobots“ pritraukti ir dalyvaudami IT konferencijos „Login“ „startuolių“ mugėje.

„Lengviausia klientų ieškoti tarp „startuolių“, nes jiems reikia duomenų apie naujas rinkas ir bendradarbiauti lengva, nes ir jų bendruomenė yra aktyviai veikianti. Kol kas mums labai gerai sekasi šioje srityje. Žinoma, ateityje norėtume užsiimti duomenų rinkimu didelėms korporacijoms“, – kalbėjo P. Jonaitis.

Pašnekovas pripažino, kad visgi konkurencija duomenų rinkimo sferoje yra didelė: vienos įmonės pačios susikuria IT sprendimus informacijai rinkti, kitos – perka paslaugas.

„Bet dažnai įmonių programuotojams tai nėra pats įdomiausias darbas, o mums tai yra būtent ta sritis, kurioje mes specializuojamės ir turime patirtį. Pasaulyje yra konkurentų, bet dauguma programas rašo pasenusioms technologijoms, o mes galime „suvirškinti“ visus modernius puslapius“, – kalbėjo P. Jonaitis.

„International Data Corporation“ ir „Institute of Analytics“ skaičiuoja, kad šiemet „didžiųjų duomenų“ (angl. Big Data) rinka išaugs iki 16,1 mlrd. JAV dolerių.

„Taigi mums susirasti šitą nišą tokioje rinkoje neturėtų būti labai sudėtinga, nes tokio tipo paslaugų reikia labai daug“, – vylėsi „startuolio“ įkūrėjas.

P. Jonaitis prasitarė, kad su verslo partneriu jau kalbasi su turizmo, nekilnojamo turto sektoriaus įmonėmis dėl paslaugų teikimo.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...