captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klaipėdos uoste – neeilinis incidentas

Ketvirtadienį iš uosto be jokio leidimo sugebėjo išplaukti Danijos laivas, kurio kapitonas nepaisė net pasieniečių reikalavimo sugrįžti.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Ketvirtadienį iš uosto be jokio leidimo sugebėjo išplaukti Danijos laivas, kurio kapitonas nepaisė net pasieniečių reikalavimo sugrįžti.

„Vakarų ekspreso“ redakciją pasiekė gandas, esą Vakarų Baltijos laivų statykloje danų žvejams pastatytas žvejybos laivas „Gitte Henning“ balandžio 3 d. pabėgo iš Klaipėdos uosto jo savininkams nesusimokėjus už statybą.

Vakarų laivų gamyklos, kuriai priklauso ir minėtoji bendrovė, atstovai šiuo klausimu buvo nekalbūs, bet tokį gandą paneigė. Už laivą sumokėta, su laivų statytojais atsiskaityta. Jie atidavė laivą užsakovui ir toliau juo nebesirūpina.

Uosto kapitonas Adomas Alekna patvirtino, kad į Danijos Skageno uostą minėtasis laivas nuo 136 krantinės išplaukė neįforminęs išplaukimo, savavališkai, be locmano. Pasak uosto kapitono, apie incidentą buvo pranešta Lietuvos saugios laivybos administracijai (LSLA), kad ji atitinkamai informuotų apie tai Danijos jūrų administraciją ir būtų imtasi priemonių.

Vienas uostininkas pasakojo, esą danų laivas bandė slėptis už plaukiančio kelto.

LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius teigė, kad apie įvykį įstaiga informuota žodžiu, tačiau jokių oficialių raštų iš Uosto direkcijos vakar dar nebuvo gavusi. Jis patvirtino, kad laivas nuo krantinės negali pajudėti be Uosto direkcijos Laivų eismo tarnybos leidimo. Locmano palyda Klaipėdos uoste yra privaloma. Prieš laivui išplaukiant yra patikrinama, ar jam niekas neturi pretenzijų, ar yra sumokėjęs visas rinkliavas, tik tada duodamas leidimas.

Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas seržantas Audrius Vitkauskas sakė, kad kariškiai apie įvykį buvę informuoti, tačiau imtis kokių nors veiksmų – ne jų kompetencija, šią funkciją atlikti turi Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinė (PAR).

Laikinai einantis PAR vado pareigas Žydrūnas Nesteckis informavo, jog pažeidimą padarė laivo „Gitte Henning“ kapitonas, nes jis priėmė sprendimą pasišalinti. Pasieniečiai buvo susisiekę su juo ir pareikalavo grįžti, tačiau jis atsisakė. Kurį laiką laivą lydėjo pasieniečių kateris.

Pasak vado, pasieniečiai nešaudė ir negaudė, bet sureagavo tinkamai. Šiuo metu jie tiria įvykį, tam turi 10 dienų. Kol kas pasieniečiai dar nežino, kaip klasifikuoti šį įvykį. Spėjama, kad šio laivo kapitonas padarė ir daugiau pažeidimų, ne tik pažeidė uosto naudojimosi taisykles.

Apie įvykį Lietuvos pasieniečiai pranešė visiems Baltijos jūros koordinaciniams centrams.

Spėjama, kad kapitonas tokį sprendimą priėmė kilus nesutarimams su laivo agentu.

Tokio dalyko, kad laivas „Gitte Henning“ būtų bandęs slėptis už kelto, pasieniečių vadas nepatvirtino, pasak jo, tai – jau interpretacijos.

Užsakymą statyti naują žvejybos tralerį UAB Vakarų Baltijos laivų statykla gavo prieš pat 2012-uosius. Sutartis buvo pasirašyta su Danijos kompanija „Gitte Henning A/S“. Darbų kaina – apie 32 mln. eurų (apie 110 mln. Lt). Darbų pradžia planuota 2012 m. pavasarį, o pabaiga – pernai vasaros pabaiga. Laivas turėtų plaukioti Šiaurės jūroje ir Atlanto vandenyne.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...