captcha

Jūsų klausimas priimtas

Privatūs vežėjai Vilniuje reikalauja grąžinti senąsias „mikriukų“ ir privačių autobusų bilietų kainas

Vilniaus savivaldybės sprendimas dėl buksuojančio vilniečio kortelės projekto grąžinti popierinius viešojo transporto bilietus papiktino privačius vežėjus.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Vilniaus savivaldybės sprendimas dėl buksuojančio vilniečio kortelės projekto grąžinti popierinius viešojo transporto bilietus papiktino privačius vežėjus.

Mat popieriniai vienkartiniai bilietai miesto viešajam transportui kainuos 2 Lt, o privatininkai vilniečius priversti vežti prieš porą savaičių padidintais tarifais: 2,5 Lt autobusams ir 3,5 Lt „mikriukams“.

Grąžinus popierinius bilietus, vienas pasivažinėjimas privačiu autobusu kainuoja 25 proc. brangiau nei kelionė savivaldybės troleibusu ar autobusu, o kelionė mikroautobusu – net 75 proc. brangiau. Toks kainų skirtumas laikysis bent iki Naujųjų metų, kol iš apyvartos bus galutinai išimti popieriniai viešojo transporto bilietai.

Privatūs vežėjai prašo grąžinti senąją tvarką – esą jeigu autobusų ir „mikriukų“ bilietų kainos nebus sumažintos iki atitinkamai 2 ir 3 Lt, Naujųjų jie gali ir nesulaukti. Tačiau miesto valdžia nurodo, kad senosios kainos gali būti grąžintos ne anksčiau nei rugsėjo viduryje.

V. Barvidas: grąžinusi senas kainas, savivaldybė sutaupytų

Privačios autobusų kompanijos „Kolegita“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė buvęs priblokštas žinios, kad savivaldybė grąžina vienkartinius bilietus senąja kaina, o privatiems vežėjams palieka galioti padidintus įkainius.

„Nuskriausti jaučiamės. Iki Naujųjų metų, įsivaizduokit, jie (savivaldybės viešasis transportas – DELFI) veš pigiau, o mes – brangiau. Be jų popieriaus nieko negalime padaryti“, – primindamas, kad vežėjams kainas nustato Vilniaus taryba, sakė V. Barvidas.

Anot jo, pati savivaldybė turėtų būti suinteresuota privačių autobusų bilietų atpiginimu iki 2 Lt. Mat ji turi vežėjams kompensuoti nuostolius, patiriamus dėl lengvatinių bilietų pardavimo. „Kai vežame pensininkus, moksleivius – lengvatiniai bilietai. Kuo brangesni bilietai, tuo ir jiems brangiau mokėti“, – teigė „Kolegitos“ vadovas.

Verslininkas tikisi greitu metu sulaukti bent jau pažado grąžinti senąją kainą.

S. Matulionis: 75 proc. skirtumas – per daug

Nė kiek ne mažesnį nerimą jaučia ir vežėjai mikroautobusais. Kaip DELFI teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis, 1,5 Lt kainų skirtumas gali labai didelį „mikriukų“ klientų srautą nustumti į savivaldybės viešojo transporto glėbį.

„Jie negražiai elgiasi. Labai liūdna. Jie deklaravo, kad vienkartiniais bilietais bus prekiaujama tik iki rugpjūčio 15 d. Paskui pratęsė terminą kelioms dienoms, o paskui – iš viso iki Naujųjų metų. Jie gali pratęsinėti iki begalybės. Kaina nedaro tiesioginės įtakos, bet jeigu tavęs laikas nespaudžia, tu rinksiesi viešąjį transportą. 2 litai ir 3,5 – jau skirtumas yra ženklus“, – piktinosi S. Matulionis.

„Jie pabrangino nuo 3 Lt iki 3,5 Lt, kai viešajame transporte, autobusu ar troleibusu, vis tiek yra galimybė važiuoti už 2 Lt. Tegul padaro tokį sprendimą, kuriuo atšauktų dabartines kainas ir paliktų senąsias. Mūsų supratimu, tai yra konkurencijos sąlygų pažeidimas ir akivaizdus Vilniaus viešojo transporto protegavimas“, – pridūrė verslininkas.

Sprendimas – nebent rugsėjį

Kainas privatiems vežėjams nustato sostinės taryba, taigi norint jas grąžinti į lygį, buvusį iki viešojo transporto reformos, reikalingas atitinkamas jos sprendimas. Tačiau transporto sektorių kuruojantis sostinės vicemeras Romas Adomavičius DELFI teigė, jog artimiausias miesto tarybos posėdis numatytas tik kitą mėnesį.

„Kad teikti tarybai, reikia prieš tai apsitarti. Rugsėjo 12 d. vyks tarybos posėdis – tai anksčiausiai, kada tai gali įvykti“, – sakė R. Adomavičius.

„Tai įmanoma. Bet reikėtų dar pasižiūrėti motyvus, visus „už“ ir „prieš“. Nes, žinote, sprendimai, kurie gimsta „iš kepurės“, paprastai būna kreivi“, – pridūrė vicemeras.

Politikas užsiminė pats nepalaikęs idėjos kelti privačių vežėjų įkainių, tačiau tarybos valia esą buvo priešinga.

„Jau pačioje pradžioje buvau tokios nuomonės, kad nereikia keisti mikroautobusų kainų. Kol mikroautobusai neįgyja naujo vaidmens (savivaldybė planuoja juos palikti tik miesto pakraščiuose ir prijungti prie elektroninio bilieto sistemos – DELFI), jų iš viso nereikia liesti. Bet taryba apsisprendė kitaip“, – teigė R. Adomavičius.

DELFI primena, jog nauja Vilniaus viešojo transporto sistema buvo paleista rugpjūčio 15 d. Pasikeitė tiek miesto, tiek privačių vežėjų įkainiai, tačiau e. bilieto sistema veikė su nemenkais trikdžiais, daugelis vilniečių susidūrė su problemomis papildant vadinamąsias vilniečio korteles. Po tokio sunkaus starto savivaldybė nutarė grąžinti popierinius bilietus senąja kaina, o privatiems vežėjams padidintus įkainius paliko nepakeistus.

www.DELFI.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...