captcha

Jūsų klausimas priimtas

Iššūkis vadovams: kaip dirbti su nauja karta

Įmonių vadovai susiduria su nauju iššūkiu – kaip dirbti su jaunąja karta, kuri į pasaulį žiūri visiškai kitokiomis akimis. Senieji principai – lojalumas organizacijai, prisitaikymas prie darbo aplinkos – į darbo rinką ateinančiai kartai jau mažai suprantami. Organizacijų valdymo konsultantas Saulius Jovaišas vadovų konferencijoje EBIT 2014 mokė kaip dirbti su naująja karta.
K. Čachovskio (Delfi.lt) nuotr.
K. Čachovskio (Delfi.lt) nuotr.

Įmonių vadovai susiduria su nauju iššūkiu – kaip dirbti su jaunąja karta, kuri į pasaulį žiūri visiškai kitokiomis akimis. Senieji principai – lojalumas organizacijai, prisitaikymas prie darbo aplinkos – į darbo rinką ateinančiai kartai jau mažai suprantami. Organizacijų valdymo konsultantas Saulius Jovaišas vadovų konferencijoje EBIT 2014 mokė kaip dirbti su naująja karta.

„Visai neseniai vienas klientas pasakojo, kad priėmė darbuotoją, o šis po kelių dienų dingo. Vėliau atsiuntė voką su telefonu ir įėjimo kortele. Kitas pasakojo, kad priėmė jauną žmogų, o šis jau po trijų mėnesių norėjo paaukštinimo. Kiti prisimena, kaip darbo pokalbiuose naujoji karta pradeda kalbėti ne nuo to, kokią naudą jie atneš įmonei, o apie tai, kiek patys gali uždirbti“, – kelis pavyzdžius apie iššūkius priimant į darbą jaunąją kartą pateikė organizacijų valdymo konsultantas.

S. Jovaišas pabrėžė, kad jaunimas, kuris dabar įsilieja į darbo rinką, yra ta karta, kuri artimiausius dešimtmečius kurs įmonių pelną, didins įmonės vertę, todėl kiekvienas darbdavys turi perprasti, kaip su jaunąja karta reikia bendrauti ir dirbti.

„Kiek teko susidurti su kolegomis, jie su naujai atėjusiais žmonėmis dirba taip – kuria kontrolės sistemas, į kurias tikisi įkišti žmogų. Jei neįkiši, tai, vadinasi, tas žmogus blogas“, – kalbėjo pranešėjas.

Tačiau S. Jovaišas siūlo pradėti mąstyti iš kitos pusės: darbdaviai privalo suprasti, kad jaunoji karta pasižymi tuo, jog besijausdamas darbe neįvertintas jaunuolis nedirbs.

„Mes (vyresnė karta – DELFI) dar galime pakentėti. Jie geriau rinksis nedirbti išvis nei dirbti ten, kur jų nevertina. Lietuvoje ši tendencija dar taip nedominuoja, bet stiprės, – kalbėjo specialistas. – Stengiamės juos sukišti į savo pasaulio mąstymą. Jei žmogus netelpa į jį, galvojama, kad su juo kažkas ne taip“.

Su ironija S. Jovaišas minėjo, kad jaunoji karta yra „like“ (liet. patinka, Facebook) karta. Jei jiems darbe nepatinka, jie pradeda ignoruoti, o vėliau „unfriend'ina“ (liet. nutraukia draugystę).

„Amerikiečių vadybos ekspertai sako, kad ši tendencija labai ryški. Mes socialinius tinklus naudojame kaip informacijos priemonę, jaunimas ten gyvena, ten formuojasi jų įgūdžiai, socialiniai taip pat. Jei jūsų daina jiems nepatinka, jie jos nedainuos“, – vaizdingai kalbėjo S. Jovaiša.

Todėl, pasak pranešėjo, vyresnės kartos vadovams lieka du pasirinkimai – arba jaunimą suprasti, arba juos „perdaryti“.

„Daug yra vadovų, kurie užsiima darbuotojų perdarymu. Dar yra vadovų, kurie vadovauja „ežiuko“ principu – ežiukas yra išdidus paukštis, jei nepaspirsi, tai neskrenda. Tačiau jaunimas yra judresnis, nuo spyrio išsisuks“, – įspėjo organizacijų valdymo konsultantas.

Pirmasis specialisto patarimas vadovams – prieš reikalaujant jauno darbuotojo, kad jį suprastų, darbdavys turi pats pasistengti suprasti.

„Vienas iš raktinių žingsnių, siekiant rezultatų, – juos suprasti, o ne reikalauti, kad jie mus suprastų. Reikia suprasti, kad jiems svarbu „Like“. Jie nori visada žinoti, kaip jiems sekasi. Taip pat privaloma suprasti, kad jie retai bus lojalūs organizacijai, bet bus lojalūs projektui arba žmogui“, – konferencijoje kalbėjo specialistas. Be to, nereikia pamiršti darbuotojams suteikti galimybės mokytis ir tobulėti.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...