captcha

Jūsų klausimas priimtas

Briuselis gąsdina galingų automobilių gamintojus

Europos Parlamentui (EP) patvirtinus taisykles, įpareigojančias Europos Sąjungos (ES) rinkai gaminti ekologiškesnius automobilius, didesnių ir galingesnių automobilių gamintoja Vokietija baiminasi, kad taps pranašesni mažesni itališki ar prancūziški automobiliai.    
Sipa USA/Scanpix nuotr.
Sipa USA/Scanpix nuotr.

Europos Parlamentui (EP) patvirtinus taisykles, įpareigojančias Europos Sąjungos (ES) rinkai gaminti ekologiškesnius automobilius, didesnių ir galingesnių automobilių gamintoja Vokietija baiminasi, kad taps pranašesni mažesni itališki ar prancūziški automobiliai.   

2020 m. leistinos naujų transporto priemonių anglies dvideginio (CO2) išlakos sumažės nuo šiuo metu galiojančios 140 g/km ribos iki 95 g/km. Pasak LRT radijo korespondentės Rūtos Kupetytės, jei dabar ES pagamintas automobilis 100 km vidutiniškai sunaudoja 6 l degalų, ekologiškesnis automobilis 100 km turėtų nuvažiuoti su 4 l degalų. Dėl to sumažėtų ES priklausomybė nuo naftos, nes dabar, pasak specialistų, degalai naudojami neefektyviai.

Skaičiuojama, kad, jei automobilis 100 km nuvažiuotų su 4 l degalų, trečdaliu sumažėtų anglies dioksido išskyrimas. „Tik kyla klausimas, ar iš tiesų pavyks pasiekti šiuos reikalavimus realiomis eismo sąlygomis, nes […], kai tikrinami naujai pagaminti automobiliai, teršalų jie išmeta mažiau. Tuo metu, kai jie važiuoja gatvėmis, tų teršalų išskiriama daugiau“, – teigia Strasbūre dirbanti LRT radijo žurnalistė.  

Anot jos, šis sprendimas turėjo būti priimtas jau seniai, bet tam aktyviai priešinosi Vokietija, nes būtent ši šalis gamina galingesnius ir prabangesnius automobilius. Nuogąstaujama, kad nauji reikalavimai pakenks Vokietijos automobilių pramonei.

„Bijoma, kad mažesni italų arba prancūzų gaminami automobiliai taps pranašesni. Dabar stipresnės tos įmonės, kurios gamina didesnius, galingesnius automobilius, jie – labiau perkami. Kai įsigalios nauji reikalavimai, gali tapti pranašesni mažesni automobiliai“, – sako R. Kupetytė.

Vokietija, LRT radijo žurnalistės teigimu, išsireikalavo lengvatų. Iš pradžių esą buvo norima, kad jau po šešerių metų visiškai nebebūtų gaminama tokių automobilių, kokie gaminami dabar. Bet pereinamasis laikotarpis prailgintas iki septynerių metų. 2020-aisiais 95 proc. automobilių turės būti ekologiškesni, o 2021-aisiais tokių automobilių, kokie gaminami dabar, gaminti nebus leidžiama.

Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas Rimvydas Anusauskas sako, kad galbūt tarša būtų mažinama veiksmingiau, jei galingiems automobiliams būtų taikomas padidintas metinis mokestis.

„Galbūt baudos – jau kraštutinis variantas, bet, sakyčiau, turėtų būti labiau padidintas tarifas tiems brangiems automobiliams. Jei jie nori „pūstis“ – tegu, bet tegu ir moka už tai, kad važiuoja brangiu automobiliu. Galbūt tas klausimas iš dalies ir išsispręstų. Ir tų, kurie turėtų gerokai daugiau mokėti už automobilius, t. y. metinį mokestį, [...] labai sumažėtų. Tuo būdu aplinkos užterštumas taip pat mažėtų“, – mano R. Anusauskas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close