captcha

Jūsų klausimas priimtas

Elektrinės statyboms uoste prireiks naujos krantinės

Visagino atominės elektrinės statyboms reikalingiems Itin dideliems kroviniams iškrauti Klaipėdos uoste gali prireikti naujos, vadinamosios nulinės krantinės. Elektrinės vadovai sako, kad ji būtų patogiausia, o uosto vadovai tokius planus vadina Damoklo kardu. 
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.

Visagino atominės elektrinės statyboms reikalingiems Itin dideliems kroviniams iškrauti Klaipėdos uoste gali prireikti naujos, vadinamosios nulinės krantinės. Elektrinės vadovai sako, kad ji būtų patogiausia, o uosto vadovai tokius planus vadina Damoklo kardu.

Sprendžiant itin didelių ir sunkių, Visagino atominės elektrinės statyboms reikalingų krovinių atvežimo klausimus, buvo svarstomos bent trys vietos uoste, kur tokie kroviniai galėtų būti iškrauti. Pasak uosto vadovų, jei būtų pasirinkta vadinamoji nulinė krantinė, ją tektų statyti naujai, nes kol kas tai – tik vieta arčiausiai šiaurinio molo, bendrovės „Klaipėdos nafta“ teritorijoje.

„Kiek tai kainuotų, tikrai sunku pasakyti, nes nėra nei projekto, nei galimybių studijos. Bet įvertinus kitų krantinių kainą, tai, manau, 30 mln. litų galėtų kainuoti“, – skaičiavo Klaipėdos uosto direkcijos finansų ir ekonomikos direktorius Martynas Armonaitis.

„Ta krantinė negabaritinių krovinių krovai yra visai skirtinga negu naftos krovinių krovai. Tai iš esmės čia reikėtų suderinti, kad ateityje ją būtų galima naudoti ir naftos produktų krovai“, – teigė Klaipėdos uosto Infrastruktūros departamento vadovas Vidmantas Paukštė.

Uosto vadovas sako, kad valstybės energetinių poreikių sprendimas uostui jau tampa Damoklo kardu – dešimtis milijonų litų skiriant suskystintųjų gamtinių dujų terminalui, „nulinei“ krantinei statyti, kitų uoste veikiančių bendrovių poreikiams lėšų gali nebelikti.

„Pavyzdžiui, tai pačiai „Klaipėdos naftai“, kaip naftą kraunančiai kompanijai, reikia rekonstruoti šiandien eksploatuojamas pirmą ir antrą krantines. Tam irgi reikia kokių 40 mln. litų. Tai jeigu mes statysime nulinę krantinę, gali nelikti pinigų pirmajai ir antrajai krantinei rekonstruoti“, – tvirtino Klaipėdos uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Visagino atominės elektrinės vadovai sako, kad nulinė krantinė greičiausiai būtų patogiausia, tačiau tikina, kad galutinio sprendimo dar nėra.

„Labai nedaug infrastruktūros reikėtų keisti nestandartiniam kroviniams gabenti iš tos uosto vietos.

Mes turime pabaigti visus su maršrutu susijusių planų darbus šį rudenį. Tai manau, kad ir apsisprendimas turi būti ateinančiais mėnesiais“, – kalbėjo Visagino atominės elektrinės generalinis direktorius Rimantas Vaitkus.

Pasak E. Gentvilo, pirmiausia būtina išsiaiškinti, ar nulinė krantinė Klaipėdos uoste iš viso gali būti statoma dėl navigacijos saugumo. Tai dar analizuoja Danijos jūrinio instituto ekspertai. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...