captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ekspertai apie automobilio mokestį pagal tūrį: gailėsitės

Valdžios siūlymas įvesti automobilio mokestį, kuris būtų skaičiuojamas pagal variklio tūrį, yra visiškai nelogiškas ir beprasmis, portalui LRT.lt sako kalbinti automobilių ekspertai. Anot jų, kur kas prasmingiau įvesti mokestį, kurį jau taiko 19 Europos šalių.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Valdžios siūlymas įvesti automobilio mokestį, kuris būtų skaičiuojamas pagal variklio tūrį, yra visiškai nelogiškas ir beprasmis, portalui LRT.lt sako kalbinti automobilių ekspertai. Anot jų, kur kas prasmingiau įvesti mokestį, kurį jau taiko 19 Europos šalių.

Finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad automobilio mokestis – jau ant stalo. Jo teigimu, mokestis turėtų būti skaičiuojamas pagal automobilio variklio tūrį.

„Mano galva, pats geriausias, objektyviausias ir paprasčiausias būdas – tai automobilio variklio tūris, kuriam galėtų būti proporcingas mokestis. Kai kas kalba apie automobilio amžių, automobilio vertę. Manau, kad tos diskusijos dar tęsis. Manau, kad tuos klausimus išspręsime“, – kalbėjo R. Šadžius.

Siūloma, kad iki 1,5 l tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5–2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, 2–2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l – 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos vadovas Mindaugas Beišys stebisi tokiomis kalbomis. Pasak jo, matomas tam tikras pasimetimas.

„Praėjusią savaitę kalbėta, kad galbūt reikėtų apmokestinti automobilius pagal jų galingumą, variklio tūrį ir amžių. Dabar kalbama apie variklio tūrį, nors ministras sako, kad yra atviras metodikos klausimais“, – portalui LRT.lt komentavo M. Beišys.

Asociacijos vadovo įsitikinimu, kur kas prasmingiau būtų apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio emisiją – toks mokestis yra 19-oje Europos šalių, o apskritai tokio mokesčio be lietuvių neturi dar trys šalys, tarp jų čekai bei estai.

„Mokestis pagal variklio tūrį yra atgyvena. Būtų beprasmiška įsivesti tokį mokestį, nes jis nepasiteisins ir ateityje vis tiek turėsime jį koreguoti, pratinti žmones prie naujos metodikos. Tai reikia iš karto padaryti tinkamai“, – kalbėjo M. Beišys.

Automobilių ekspertas, žurnalistas Valdas Valiukevičius pastebi, kad Lietuvoje įprasta priimti mokesčius per vieną naktį. „Padaroma kvailystė ir po to niekas nenori prisipažinti, kad ją reikia ištaisyti. Būtų labai gerai, kad šį kartą valdžia nepaskubėtų, o pažiūrėtų, kaip yra Vakarų Europos valstybėse“, – tvirtina V. Valiukevičius.

Jis taip pat palaiko idėją apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio išmetimą: „Naujas automobilis su 3 litrų varikliu išmeta mažiau teršalų nei 20 metų automobilis su 1 litro varikliu.“

Todėl, pasak V. Valiukevičiaus, Vyriausybė turėtų skatinti, kad tautiečiai gatvėmis riedėtų naujesniais, saugesniais bei ekologiškesniais automobiliais.

„Broliukai latviai turi įsivedę daugybę mokesčių, nuo kurių kaukia. Kas tik gali, registruoja automobilius pas mus Lietuvoje. Ten moki automobilio registracijos mokestį, mokestį pagal automobilio kubatūrą. Per metus susidaro apvali suma“, – skaičiuoja V. Valiukevičius.

Jo žiniomis, Vokietijoje automobilio mokesčiai yra įvesti labai seniai, o automobilių gamintojai esą iš anksto atsižvelgia, į kokią mokesčių grafą pateks automobilis, kiek reikės mokėti mokesčių. „Tuomet žmonės galvoja, ar pirkti automobilį su 1 ar 3 litrų varikliu, dyzeliniu, kurie labai populiarūs, bet reikia mokėti didesnį mokestį, ar su benzininiu varikliu. Ten sistema pakankamai teisinga“, – LRT.lt sako V. Valiukevičius.

Praėjosios kadencijos Seimas taip pat siekė įvesti automobilių mokestį pagal transporto priemonių galingumą ir vertę, tačiau nesėkmingai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...