captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus autobusuose – šalta, nors jų šildymas per mėnesį kainuoja pusę milijono litų

Spustelėjęs šaltis sostinės vežėjų – „Vilniaus viešojo transporto“ – išlaidas per mėnesį išaugina net 400–500 tūkst. Lt. Tačiau keleiviai vis tiek skundžiasi, nes sostinės autobusuose šalta, ypač nemalonu jais važiuoti ilgesnes atkarpas.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Spustelėjęs šaltis sostinės vežėjų – „Vilniaus viešojo transporto“ – išlaidas per mėnesį išaugina net 400–500 tūkst. Lt. Tačiau keleiviai vis tiek skundžiasi, nes sostinės autobusuose šalta, ypač nemalonu jais važiuoti ilgesnes atkarpas.

„Šeštadienio vakarą važiavau 23 maršruto autobusų nuo Aguonų stotelės į Lazdynus. Jame buvo labai šalta. Vairuotojas savo kabinoje sėdi su megztiniu, o keleiviams reikia šalti. Tegu ir pačiame autobuse šilumą paleidžia. Aš suprantu, kad vairuotojų darbo sąlygos nėra pačios palankiausios, bet kituose autobusuose būna šilčiau, ypač jeigu važiuoji ne ryte. Aš važiavau po devynių vakaro.“, – pasakojo Brigita.

Kita 15min.lt skaitytoja skundėsi, kad į darbą tenka važinėti iš Naujosios Vilnios, tad kelionė užtrunka 25–30 minučių, o per tą laiką jau tikrai galima sušalti praktiškai nešildomuose autobusuose.

„Vairuotojo kabinoje termometras rodė vos laipsnį šilumos. Paskambinau į „Vilniaus viešąjį transportą“, ten manęs atsiprašė, bet esą jie niekuo negali padėti, todėl turėčiau skambinti Susisiekimo ministerijai, dar kažkam. Kadangi esu medikė, paklausiau: „O jeigu jūs atvešite savo vaiką, o aš sakysiu, kad niekuo negaliu padėti?“ Juk tiek laiko važiuojant šaltu autobusu tikrai galima susirgti, kas kompensuos gydymo išlaidas“, – piktinosi moteris.

Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus Juozapo Grabio teigimu, autobusuose yra įvairių šildymo sistemų.

Vairuotojų darbo vietos dažniausia šildomos cirkuliuojančiu variklio aušinimo skysčiu, autobusų salonai – atskirai funkcionuojančiomis autonominėmis krosnelėmis. Kai kurių markių ir modelių autobusuose salonų šildymui naudojamos kombinuotos sistemos.

„Bendrovė turi daug senų transporto priemonių (autobusų vidutinis amžius apie 13,5 metai, troleibusų – apie 18 metų), kuriose šildymo sistemos dažnai remontuojamos. Efektyvesnės salonų šildymo sistemos yra naujesniuose ar visai naujuose autobusuose „MB Citaro“, „Volvo“, „Man“ ir troleibusuose „Solaris“, – teigė J. Grabys.

Jeigu lauke temperatūra yra žemesnė nei 4 laipsniai šilumos, autobusai ir troleibusai turėtų būti šildomi. Ir nemažai – privaloma palaikyti net 14 laipsnių temperatūrą, tačiau vežėjai prisipažįsta, kad tai ne visada pavyksta.

„Oro temperatūra salone dar priklauso nuo to, kaip dažnai tenka atidaryti duris stotelėse, kiek yra durų transporto priemonėse, autobusų stiklai viengubi ar dvigubi (stiklo paketai), kokie intervalai tarp stotelių ir kt. priežasčių“, – tikino „Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktorius.

Kadangi viešasis transportas Vilniuje senas, autobusų ir troleibusų šildymo sistemas tenka nuolat remontuoti, o tam reikia nemažų lėšų – per mėnesį susidaro net iki 100 tūkst. Lt.

Išauga ir degalų sąnaudos – per mėnesį už sunaudotą dyzeliną, dujas, elektrą mokama maždaug 400–500 tūkst. Lt daugiau, nei šiltuoju metų laiku.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...