captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po Vilniaus viešojo transporto reformos uždirbo daugiau

Vilniaus miesto savivaldybė skaičiuoja viešojo transporto pertvarkos naudą. Per pusmetį pavyko uždirbti beveik 9,5 mln. Lt daugiau nei 2012 metais. Tiesa, įtakos geresniems rezultatams turėjo ne tik reforma, bet ir sumažintas PVM keleivių vežimui.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybė skaičiuoja viešojo transporto pertvarkos naudą. Per pusmetį pavyko uždirbti beveik 9,5 mln. Lt daugiau nei 2012 metais. Tiesa, įtakos geresniems rezultatams turėjo ne tik reforma, bet ir sumažintas PVM keleivių vežimui.

Viešojo transporto sistema Vilniuje pertvarkyta nuo 2013 metų liepos 1 dienos. Tuomet baimintasi kilsiančio chaoso, kad žmonės nebežinos, kaip nuvažiuoti iš vienos Vilniaus dalies į kitą. Tačiau nors nesusipratimų ir skundų būta, situacija nebuvo itin grėsminga.

Praėjus pusmečiui miestas skaičiuoja naudą. „Pusmetį po viešojo transporto optimizavimo vertiname tikrai gerai: per 6 mėnesius už bilietus surinkta 9,48 mln. Lt daugiau nei 2012 metais per tą patį laikotarpį. Nors 3,8 mln. Lt išaugo kompensacijų už lengvatinius keleivius poreikis, tačiau 8,6 mln. Lt sumažėjo dotacijų poreikis vežėjų nuostoliams dengti. Taigi bendrai pasiektas rezultatas siekia 14 mln. Lt“, – teigė Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys.

Vis dėlto visų nuopelnų savivaldybė sau neprisiima – tokius rezultatus nulėmė ne tik įvykdytas maršrutų optimizavimas, bet ir PVM tarifo keleivių vežimui sumažinimas, įsigaliojęs nuo 2013 metų sausio 1 dienos.

„Tikrai pasiekėme pagrindinius optimizavimo tikslus: išaugo viešojo transporto keleivių skaičius, įvedus greituosius autobusų maršrutus sutrumpėjo kelionės laikas, sumažėjo 1 nuvažiuoto kilometro savikaina“, – reformą gyrė jos autorius K. Lubys.

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ suskaičiavo, kad 2012 m. II pusmetį parduota 621 958 vnt. mėnesinių, 30 dienų ir ilgalaikių terminuotųjų bilietų už 31 mln. Lt. Pernai II pusmetį tų pačių bilietų (nebėra mėnesinių, tik terminuotieji) parduota 714 651 vnt., arba 13 proc. daugiau – už 37,76 mln. Lt.

Iki reformos tebegaliojo vienkartiniai popieriniai bilietai, kuriuos buvo galima įsigyti spaudos kioskuose ir iš vairuotojų. Nuo pernai liepos 1-osios juos pardavinėja tik vairuotojai ir šie bilietai kainuoja gerokai brangiau – 3,5 Lt be nuolaidos.

Tačiau nuolat miesto transportu važinėjantys vilniečiai naudojasi e.bilietais, kuriuos galima pasipildyti 30 arba 60 minučių trukmės bilietais. 2013 metais (II pusmetį) tokių bilietų parduota daugiau nei 8,6 mln. vnt. už 15,8 mln. Lt.

Pertvarkius viešojo transporto sistemą iš Vilniaus gatvių dingo ir privatūs maršrutiniai taksi bei autobusai. Privatūs vežėjai bandė kovoti dėl savo teisių, tačiau buvo priversti trauktis.

Vilniaus savivaldybė pripažįsta, kad privatininkai jai reikalingi, bet į bendrą sistemą jie turi įsijungti tokiomis sąlygomis, kokias miestas jiems pasiūlys.

„Siekdami pagerinti keleivių vežimo kokybę 2014 m. skelbsime konkursus maršrutams. Konkursui bus teikiami maršrutai, kurių kilometro savikaina 2013 m. buvo didžiausia. Planuojama beveik penktadalį visų maršrutų perduoti į privačių vežėjų rankas. Tam šiuo metu papildomai atliekame maršrutų kaštų analizes. Mažėjanti keleivių vežimo savikaina ir augantis jų skaičius mažins savivaldybės biudžeto lėšų poreikį“, – tikino K. Lubys.

Iš viso Vilniuje darbo dienomis važinėja 339 autobusai ir 186 troleibusai, o keleiviai vežami 99 maršrutais.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...