captcha

Jūsų klausimas priimtas

Džiaugsmas vairuotojams – didės konkurencija

Bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir „Neste Lietuva“, atstovaujanti Suomijos korporacijai „Neste Oil“, pasirašė sutartį, pagal kurią degalinių tinklą valdanti bendrovė importuos ir kraus degalus per „Klaipėdos nafta“ talpyklas. Kiek planuojama importuoti degalų – nenurodoma. Tai esą konfidenciali informacija.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir „Neste Lietuva“, atstovaujanti Suomijos korporacijai „Neste Oil“, pasirašė sutartį, pagal kurią degalinių tinklą valdanti bendrovė importuos ir kraus degalus per „Klaipėdos nafta“ talpyklas. Kiek planuojama importuoti degalų – nenurodoma. Tai esą konfidenciali informacija.

Pirmadienį į „Klaipėdos naftos“ šviesiųjų naftos produktų talpyklas buvo perkrauta šiai įmonei skirta pirmoji benzino partija, iki savaitės pabaigos bus perkrautas ir pirmasis dyzelino krovinys, pristatytas tanklaiviu iš „Neste Oil“ naftos perdirbimo įmonės Porvo mieste, Suomijoje.

„Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas sakė, kad paskutiniu metu beveik visi degalai buvo perkami iš „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose.

„Nesakyčiau, kas staiga ėmėme ir nusprendėme (importuoti – DELFI). Mintys buvo ir anksčiau, tik kažkada nebuvo galimybių, nebuvo kelių, tai buvo ekonomiškai nepagrįsta, bet visada buvo ieškoma kelių ir pagaliau mes suradome kelius, susiderėjome ir pradedame importuoti jūra, kas mums yra visiškai nauja“, – pripažino pašnekovas.

Pasak R. Steikūno, nuo šių metų pradedamas importas turėtų padėti šalies degalų rinkos konkurencijai.

Sutartis tarp bendrovių sudaroma pirmą kartą. Jos trukmė – 1-eri metai.

Pasak „Klaipėdos naftos” vadovo Roko Masiulio, bendrovė yra pasirengusi perkrauti tokį kiekį degalų, kokio reikės „Neste Lietuva“, kad galėtų užtikrinti Vakarų Lietuvos, ir jei reikės – ir kitų Lietuvos regionų klientų poreikius.

Kaip pasakojo „Neste Lietuva“ vadovas, šio prekės ženklas veikia ir Latvijoje, ir Estijoje.

„Nei Estijoje, nei Latvijoje nėra tokios gamyklos, kokią mes turime Mažeikiuose, ir ten konkurencija vyko didesnė. Į šias šalis motininė įmonė („Neste“ – DELFI) importuoja jau keleri metai“, – teigė R. Steikūnas.

Vadovo teigimu, kol kas importuojamais degalais bus bandoma aprėpti Vakarų Lietuvos regioną.

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia, kad „Neste Lietuvos“ sprendimas iš esmės neturės įtakos didmeninei degalų kainai Lietuvoje.

„Konkurencija Lietuvos rinkoje visada buvo stipri, nes kiekvienas rinkos dalyvis turi teisę ir galimybes pasirinkti tiekėją. Juo labiau, kad „Neste Lietuva“ yra antrinė Suomijos naftos koncerno „Neste Oil“ bendrovė. Tačiau džiaugiamės, kad „Neste Lietuva“, kaip ir dauguma Lietuvoje veikiančių degalinių tinklų, toliau išlieka „Orlen Lietuvos“ klientais. Bendrovės „Orlen Lietuva“ kainodara visada buvo pagrįsta rinkos kaina, todėl tai iš esmės įtakos didmeninei degalų kainai Lietuvoje neturės, o vairuotojams galutines kainas nustato degalinių tinklai”, – komentare teigia bendrovės viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

„Neste Lietuva“ Lietuvoje valdo 61 automatinę degalinę.

Apie degalų importą anksčiau pranešė ir kiti tinklai – „Lukoil" ir „Statoil".

DELFI primena, kad Finansų ministerija ne kartą anksčiau teigė, kad Lietuvoje degalų kainos be mokesčių yra truputi aukštesnės nei aplinkinėse valstybėse – kaip priežastys nurodomos naftos perdirbėjų konkurencijos trūkumas ir pardavėjų antkainiai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...