captcha

Jūsų klausimas priimtas

Stringa derybos dėl „Rail Baltica“

Lietuva kitą savaitę yra pasirengusi baigti derybas dėl bendros įmonės „Rail Baltica 2“ akcininkų sutarties, tačiau dėl latvių ir estų pozicijos to padaryti tikriausiai nepavyks, rašo portalas eversus.lt.
Šeštokų geležinkelio stotyje pradėta „Rail Baltica“ statyba, A. Ufarto (BFL) nuotr.
Šeštokų geležinkelio stotyje pradėta „Rail Baltica“ statyba, A. Ufarto (BFL) nuotr.

Lietuva kitą savaitę yra pasirengusi baigti derybas dėl bendros įmonės „Rail Baltica 2“ akcininkų sutarties, tačiau dėl latvių ir estų pozicijos to padaryti tikriausiai nepavyks, rašo portalas eversus.lt.

Pasak jo, šiais metais „Rail Baltica“ darbo grupei tikriausiai jau nepavyks baigti bendros įmonės įkūrimo darbo. Kada tai galėtų būti padaryta 2014 metais, neaišku, nes derybų grafiko nėra.

„Mes siekiame, kad bendra įmonė, kuri bus atsakinga už projekto įgyvendinimą, būtų įkurta iki sausio 1 dienos. Ši skuba svarbi tuo, kad kitų metų pavasarį Europos Komisijai jau reikia teikti paraišką dėl projekto finansavimo“, – komentuoja Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktorius Arenijus Jackus.

Kitą savaitę Vilniuje į posėdį renkasi „Rail Baltica“ darbo grupė – jame vėl bus bandoma suderinti maždaug 50-ies puslapių akcininkų sutartį.

Darbo grupė buvo susirinkusi ir šios savaitės pradžioje, tačiau nesutarimai ir toliau išlieka tie patys. Vienas iš pagrindinių – kaimynai nepritaria, kad į „Rail Baltica“ trasą būtų įtrauktas Vilnius ir tokiu atveju reikės daugiau lėšų. Dėl to europinių pinigų mažiau turėtų tekti latviams ir estams.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Visos trys šalys bendroje įmonėje turėtų valdyti po lygiai akcijų – po 33 proc. ir 4 metus iš eilės jos veiklą finansuoti po 650 tūkst. eurų per metus. Lietuva 2014 metų biudžete jau yra numačiusi šias lėšas.

Pasak A. Jackaus, vilties įsteigti įmonę iki 2014 metų sausio 1 dienos būtų tuo atveju, jeigu lietuviams į savo pusę pavyktų palenkti bent latvius. Tačiau estai po šios savaitės įvykusio posėdžio išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigia, kad įkurti įmonės laiku nepavyks, nes dar yra daug nesutarimų. Taip pat šiemet jau nebelieka laiko, kad būtų akcininkų sutartis suspėtų pasitvirtinti šalių Vyriausybės.

Kitą savaitę „Lietuvos geležinkeliai“ įkurs naują įmonę, kuri ir taps bendros įmonės akcininke.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...