captcha

Jūsų klausimas priimtas

Troleibuse šalta? Paprašykite vairuotojo įjungti šildymą

Dažname sostinėje kursuojančiame troleibuse ar autobuse temperatūra krinta kartu su lauko. Vilniečiai skundžiasi, kad naudojantis tokiu transportu nesunku nušalti kojas. Tuo metu Vilniaus viešojo transporto (VVT) įmonės vadovas Gintaras Nakutis tvirtina, kad rudenį transporto priemonės buvo paruoštos žiemai. Šildyti transportą įpareigoja ir taisyklės. Pasak VVT vadovo, gali būti, kad vairuotojas tiesiog pamiršta įjungti šildymą.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Dažname sostinėje kursuojančiame troleibuse ar autobuse temperatūra krinta kartu su lauko. Vilniečiai skundžiasi, kad naudojantis tokiu transportu nesunku nušalti kojas. Tuo metu Vilniaus viešojo transporto (VVT) įmonės vadovas Gintaras Nakutis tvirtina, kad rudenį transporto priemonės buvo paruoštos žiemai. Šildyti transportą įpareigoja ir taisyklės. Pasak VVT vadovo, gali būti, kad vairuotojas tiesiog pamiršta įjungti šildymą.

Kas rytą keliauja be šildymo

Tinklalapiui LRT.lt parašiusi vilnietė Goda sako nevairuojanti automobilio, todėl į darbą keliaujanti viešuoju transportu.

„Žiemą nauji ir seni autobusai bei troleibusai dažnai būna nešildomi. Kartais, važiuojant ir nedidelį atstumą, tenka pašalti kojas, o ilguose maršrutuose – gerokai sušalti. Kiekvieną žiemą ši situacija kartojasi. Kodėl jie nešildomi? Suprantu, kad gali sugesti, bet kodėl yra nesutaisomi visą žiemą?“ – teiraujasi mergina.

Vilnietė tvirtina keturis kartus per savaitę važinėjanti į Žirmūnus 20 troleibusu ir, pasak jos, jis nė karto nebuvo šildomas. Su tokia pačia problema susiduria ir Žemuosiuose Paneriuose dirbantis Saulius. Vyras pasakoja kasdien keliaująs į darbą iš Šeškinės 24 autobusu, kuris esą taip pat dažnai nešildomas.

„Kartais šildymas būna įjungtas, bet ne visuomet. Gal vairuotojas tiesiog pamiršta, o gal kai kurie autobusai yra sugedę?“ – svarsto Saulius.

Taisyklės numato šildymą įjungti

VVT įmonės vadovas Gintaras Nakutis tikina, kad rudenį transporto priemonės buvo paruoštos ir sutvarkytos. „Tam dalykui skyrėme tikrai daug dėmesio“, – LRT.lt sako G. Nakutis.

Tačiau įmonės vadovas kaltina senstelėjusį autobusų bei troleibusų parką – esą iš 700 transporto priemonių tik 160 yra naujos, visos kitos – techniškai ir morališkai pasenusios.

„Šildymo priemonės nėra efektyvios esant didesniems šalčiams. Mes kasdien prižiūrime šildymo sistemas, jos sugenda ir autobusui ar troleibusui būnant mieste. Klausimas, kiek prišildo tuos autobusus ir ar efektyvios tos sistemos sename transporte“, – aiškina G. Nakutis.

Taisyklėse nurodyta, kad šildymo sistemos turi būti įjungiamos temperatūrai esant žemiau nulio. „Vežant keleivius žiemos metu arba kai oro temperatūra yra žemesnė negu nulis laipsnių, transporto priemonės salonas turi būti šildomas“, – rašoma Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklėse.

VVT vadovas abejoja, kad yra vairuotojų, kurie specialiai neįjungtų šildymo ir kankintų keleivius. „Jie žino, kad turi įjungti. Žinoma, gali būti pamiršę, tuomet galima paprašyti, kad įjungtų“, – patarimą keleiviams duoda G. Nakutis.

Ilgametė vairuotoja: dabar troleibusais malonu važiuoti

Lidija Babinok – ilgametė troleibuso vairuotoja. Troleibuso vairą ji suko 37 metus – nuo 1958-ųjų. Jos nuomone, dabar troleibusais malonu važiuoti, jie yra šildomi. „Važinėju troleibusu, matau, kad salone šilta, įjungiamas šildymas. Gal čia nuo vairuotojo priklauso, bet yra nustatyta, nuo kokios temperatūros reikia įjungti šildymą. Jei oras šiltesnis, tuomet šildymas gali būti ir neįjungtas“, – LRT.lt pasakoja buvusi troleibuso vairuotoja.

Ji patikino, kad ši tvarka būdavo dažnai primenama per darbo susirinkimus, apie tai esą būdavo rimtai kalbama. „Jei vairuotojas ne laiku įjungia – bara už tai“, – sako L. Babinok.

Buvusi vairuotoja tikina sulaukdavusi ir keleivių prašymų įjungti šildymą. „Bet jei šalta, tai pats vairuotojas įjungs. Visi juk esame žmonės, vairuotojas supranta, kad, jei jam šalta, tai ir keleiviams šalta“, – aiškina L. Babinok.

Skundų dėl nešildomo viešojo transporto sulaukia ir Vilniaus visuomenės sveikatos centras. Tačiau, kaip LRT.lt teigia vyriausioji specialistė Enrika Saplytė, tokie skundai nėra dažni. Visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktai nereglamentuoja mikroklimato parametrų viešajame transporte. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close