captcha

Jūsų klausimas priimtas

Iki 2020 m. Vilniuje dviračių takų tinklas turėtų išsiplėsti iki 219 km

Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė sprendimui iki 2027 m. įgyvendinti dviračių takų plėtros koncepciją. Pagal ją iki 2020 m. Vilniuje dviračių takų tinklas išsiplės iki 219 kilometrų, o dar po septynerių metų – iki 420 kilometrų.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė sprendimui iki 2027 m. įgyvendinti dviračių takų plėtros koncepciją. Pagal ją iki 2020 m. Vilniuje dviračių takų tinklas išsiplės iki 219 kilometrų, o dar po septynerių metų – iki 420 kilometrų.

Pasak miesto mero Artūro Zuoko, prioritetas pirmiausia bus suteiktas „Euro Velo 11“ trasai (jungiančiai Verkių parką su Vilniaus centru – ELTA) pabaigti.

„Tikimės, kad pavyks gauti finansavimą ir ją pabaigti nutiesiant dar beveik 30 kilometrų dviračių takų jau per artimiausius metus. Galutinio dviračių takų plano patvirtinimas pagaliau leis atsigręžti ir į dviratininkus, nes galėsime sistemingai pradėti diegti tvarkingą ir visų poreikius atitinkančią dviračių takų sistemą“, – sakė meras.

Vilniaus savivaldybė buvo numačiusi tris dviračių takų plėtros variantus, iš kurių vieną išsirinko apklausoje dalyvavę vilniečiai. Šįkart buvo pasirinktas pirmasis koncepcijos variantas.

Vilniaus miesto savivaldybės paskelbtoje apklausoje, kurioje vilniečiai buvo kviečiami pasirinkti dviračių takų plėtros planą iki 2020 m., dalyvavo beveik 1600 respondentų.

66,6 proc. iš jų pasirinko pirmą dviračių plėtros planą, 25,4 proc. – trečią. Mažiausiai palaikymo sulaukė antras dviračių plėtros planas, gavęs tik 13,8 proc. balsų.

Pirmajame plane numatyta rekonstruoti esamą 137 kilometrų dviračių takų tinklą, papildomai būtų nutiesiama dar 283 kilometrų dviračių takų.

Būtų įrengtos šešios pagrindinės trasos, tarp jų – „Euro Velo 11“, Naujininkai – Jeruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Vilkpėdė, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas. Šiam planui įgyvendinti reikėtų 218,2 mln. litų, iš kurių 30 mln. litų būtų skiriama esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.

Antruoju planu numatoma rekonstruoti esamą 100,6 kilometrų dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 102,4 kilometrus dviračių takų. Pagrindinėmis trasomis būtų septynios trasos: „Euro Velo 11“, Naujininkai – Jeruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Naujamiestis, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas ir Sveikatingumo trasa. Tam reikėtų 89,1 mln. litų, iš kurių 21 mln. būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujoms trasoms projektuoti ir tiesti.

Trečiuoju planu numatyta rekonstruoti esamą dviračių tinklą, papildomai nutiesiant 118,4 kilometrų dviračių takų. Būtų 13 pagrindinių trasų: „Euro Velo 11“, Oro uostas – Santariškės, Pilaitė – Paupys, Fabijoniškės  – Senamiestis, Pašilaičiai – Studentų miestelis, Fabijoniškės – Karoliniškės, Tarandė – Centras, Jeruzalė – Viršuliškės, Saulėtekis – Paupys, Lazdynai – Grigiškės, Vingio parkas – Senamiestis, Sporto ir Laisvalaikio, Žvėrynas – Antakalnis. Šiam planui reikėtų 99,7 mln. litų, iš kurių 21 mln. litų būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujoms trasoms projektuoti ir tiesti.

Planuojama, kad Strateginis dviračių takų plano projekto įgyvendinimas bus finansuojamas iš 2014 – 2020 m. Europos Sąjungos Struktūrinės paramos Europos regioninės plėtros fondo. Būtent šio fondo viena iš veiklos sričių ir yra dviračių ar pėsčiųjų takų ar trasų modernizavimas ir plėtra.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...