captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ūkininkų turgelių klientų nemažėja, bet jie perka mažiau

Mobilūs ūkininkų turgeliai plečiasi, juose daugėja ūkininkų ir tradicininkų amatininkų, nemažėja ir klientų, tačiau jie perka pastebimai mažiau, teigia Mobiliųjų ūkininkų turgelių projekto vadovas Mindaugas Maciulevičius.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Mobilūs ūkininkų turgeliai plečiasi, juose daugėja ūkininkų ir tradicininkų amatininkų, nemažėja ir klientų, tačiau jie perka pastebimai mažiau, teigia Mobiliųjų ūkininkų turgelių projekto vadovas Mindaugas Maciulevičius.

„Turgelių daugėja, ne tik mes užsiimame ta veikla – yra ir kitų lauko prekybų organizatorių. Ir lankytojų ratas plečiasi, tik jų perkamoji galia yra šiek tiek sumažėjusi. Jei anksčiau pirkdavo po kilogramą, tai dabar galbūt po pusę kilogramo ar kelis šimtus gramų (produkto). Pagrindiniai turgelių klientai yra pensinio amžiaus žmonės, taigi tokie dalykai ypatingai pastebimi, ypač sąskaitų už šildymą sezoną“, – sakė M. Miciulevičius.

Mobiliųjų turgelių organizatorius džiaugiasi, kad vis daugėja pačių gamintojų, ūkininkų, amatininkų, kurie nori juose prekiauti.

„Mes esame kaip inkubatorius, kur ūkininkas pradeda dirbti, išsibando, bendrauja su vartotoju, gauna atsakymus, kas vartotojui patinka, ką reikėtų tobulinti. Užaugęs jis pradeda ir plačiau vežti (...), bendradarbiauja su prekybos centrais“, – pasakojo M. Miciulevičius.

Ir patys turgelių organizatoriai, pasak projekto vadovo, nesnaudžia. „Mes ieškome alternatyvų, šiek tiek pradėjome bendradarbiauti su prekybos centru „Maxima“. Turime „Linkėjimų iš kaimo“ skyrius. Mintis yra tokia, kad, kai ūkininkas važiuoja į turgelį, dalį produkcijos palieka ten, tada ir pats atvažiavimas labiau atsiperka, gali atsivežti daugiau produkcijos vienu metu“, – sakė M. Miciulevičius.

Susiklosčiusi situacija žemės ūkyje šiandien neleidžia ūkininkui tiesiogiai pasiekti vartotojo ir be tarpininkų realizuoti savo gaminamą produkciją. Neturėdamas galimybės perdirbti savo produkciją ūkininkas tampa priklausomas nuo perdirbėjo ir kartu sunkiai gali daryti įtaką jų tarpusavio bendradarbiavimo sutarties sąlygoms, derėtis dėl žalios produkcijos supirkimo kainų. Dažnai ūkininko sukuriama produkto pridėtinė vertė atitenka perdirbėjui.

Žemės ūkio rūmų 2008 m. sukurtas projektas „Lietuvos ūkininkų gaminamos produkcijos propagavimas mugėse“ ir skirtas spręsti šias problemas. Jo tikslas – skatinti bei padėti ūkininkams perdirbti savo produkciją ir ją realizuoti. Siekiama surasti optimaliausią produkcijos realizavimo būdą, kuris būtų priimtinas ūkininkui ir kurį būtų galima kontroliuoti, jog parduodama produkcija yra tikrai natūrali ir iš lietuviško ūkio. Kartu kad ši produkcija patenkintų galutinių vartotojų, t. y. pirkėjų, poreikius ir būtų populiari. 

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close