captcha

Jūsų klausimas priimtas

Londone prasidėjo prekinių ženklų karai

Londono olimpinių žaidynių organizatoriai sugriežtimo taisykles, reglamentuojančias oficialiųjų prekės ženklų naudojimą. 250 uniformuotų „prekės ženklų policijos“ pareigūnų vaikštinėja gatvėmis, kur netrukus šurmuliuos olimpinės žaidynės, tam, kad užtikrintų, jog smulkusis verslas neleistinai nesipelnytų iš didžiausio pasaulyje sporto įvykio ir jo simbolių.  
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Londono olimpinių žaidynių organizatoriai sugriežtimo taisykles, reglamentuojančias oficialiųjų prekės ženklų naudojimą. 250 uniformuotų „prekės ženklų policijos“ pareigūnų vaikštinėja gatvėmis, kur netrukus šurmuliuos olimpinės žaidynės, tam, kad užtikrintų, jog smulkusis verslas neleistinai nesipelnytų iš didžiausio pasaulyje sporto įvykio ir jo simbolių.

Taisyklės paprastos: niekas, išskyrus oficialius rėmėjus, tokius kaip, pavyzdžiui, „McDonald‘s“ ar „Coca-cola“, negali pelnyts, savo versle kurdamas asociacijas su žaidynėmis.

Pačios savaime taisyklės žmonių nepiktina, tačiau dalį londoniečių piktina, jų žodžiais tariant, „iki absurdiškumo“ griežti jų laikimosi užtikrinimo būdai, rašo reuters.com.

„Tai beprotybė. Rodos, kad labiau rūpinamasi korporacijomis, o ne žmonėmis. Baisoka, lyg gyventume policinėje valstybėje“, – kalbėjo 22 metų Lewis Parrin, turinti juvelyrinių dirbinių ir laikrodžių parduotuvėlę rytiniame Londone, Stratfordo rajone – pagrindinėje žaidynių vietoje.

Kitas prekybininkas, netoliese turintis savo parduotuvę, paklaustas apie ant prekystalio išdėliotus suvenyrinius olimpinių žaidynių talismanus, vos nepaspringdamas sumuštinio kąsniu pašoko ir padėkojo už priminimą. Tuomet skubiai juos susirinko.

Londonas ūžia nuo pasakojimų apie tai, kaip „prekės ženklų policija“ baudžia Londono 2012 logotipą prekyboje įvairiai panaudojusius prekybininkus – vieniems tenka išardyti iš dešrelių suvertus olimpinius žiedus, kitiems koreguoti pernelyg „olimpinius“ pavadinimus. Kiek tylesnėje gatvėje, nuo olimpinio stadiono nutolusioje per pėsčiomis įveikiamą atstumą, įsikūrusios kavinukės, pavadinimu „Olympic“, savininkai buvo priversti uždažyti pirmąją raidę „O“, kad nebūtų pažeistos nustatytos taisyklės.

Kai kurie gyventojai iš tokių „pažeidėjų“ gaudynių, „prekės ženklų policijos“ ir pačių oficialiųjų olimpinių žaidėjų rėmėjų ėmė gana piktai šaipytis. Pirmadienį du aktyvistai, save vadinantys partizaniniais menininkais, patraukė judria Londono gatve, laikydami milžinišką lentą, kurioje vaizduojami policininkai, stovintys priešais juodą foną, o šalia – šūkis „ĮKVĖPTI KARTĄ“ (angl. „INSPIRE A GENERATION“).

Praeiviai, sustoję pasižiūrėti įdėmiau, suglumdavo. Lentos apačioje, dešinėje pusėje, po olimpinių žaidynių logotipu, buvo parašyta: „Oficialus 2012 Londono olimpinių žaidynių protestuotojas“.

„Problema su olimpinių žaidynių reklama yra ta, kad nepaisoma etikos. Vietos verslininkai čia prekiauja jau daugybę metų iš kartos į kartą, tačiau jiems neleidžiama reklamuoti net tų daiktų, kurie gaminami vietoje. Apie kokį dar Londono klestėjimą tuomet galime kalbėti? Iščiulpiama visa Londono savigarba ir džiaugsmas“, – piktinosi vienas iš aktyvistų, prisitatęs Delu.  

Olimpinių žaidynių organizatoriai nuolat kovoja su „pasaline rinkodara“ – verslais, siekiančiais kaip nors susisieti su įvykiu, tačiau nenorintys įsisgyti tam teisių.

Tokioms firmoms taikomos nemažos baudos, jos gali siekti iki 20 000 svarų – apie 80 000 litų.

„Prekės ženklų policijos“ pareigūnus, dėvinčius violetinės spalvos olimpines uniformas, lengva pastebėti patruliuojančius gatvėse, tikrinančius vitrinas, kažką užsirašinėjančius.

Didžiosios Britanijos įstatymai buvo sugriežtinti, siekiant apsaugoti olimpinių žaidynių rėmėjus, kurių teigimu, taisyklės privalo užtkrinti jų investicijų apsaugą ir sumažinti išlaidas, skirtas tarptautiniam sporto renginiui.

Pagal specialų britų parlamento priimtą įstatymą, varžybų vietose taip pat draudžiami ir olimpinių rėmėjų firmų konkurenčių logotipai.

Verslininkams neleidžiama vartoti oficialių žaidynių frazių bei tokių žodžių kaip „auksas“, „bronza“, „sidabras“ ar netgi „Londonas“, naudoti žaidynių talismanų simbolių.

Vadinamoji „išskirta“ zona visą olmpinių žaidynių laikotarpį išliks saugoma akylos „prekės ženklų policijos“ akies, bus visomis priemonėmis bandoma užtikrinti, kad niekas nepažeistų prekės ženklų taisyklių.

Sklido gandai, kad net ir paprasti žmonės gali pakliūti į „prekės ženklų policijos“ pareigūnų nemalonę, jei dėvės marškinėlius su oficialių žaidynių rėmėjų firmų konkurenčių logotipais.

Nepaisant šių niuansų, dauguma vietinių džiaugiasi artėjančiu įvykiu, tikėdamiesi, kad olimpinės žaidynės padės atsigauti apleistoms Londono vietoms.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...