captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuviai konstruoja reaktyvinį lėktuvą

Lietuviai tėvas ir sūnus plėtoja projektą, kaip 1960-aisiais metais sukurtą propelerinį lėktuvą perkonstruoti į reaktyvinį. Smarkiai pasistūmėję į priekį jie tiki, kad tokių lėktuvų rinkai trūksta.
Wikimedia Commons nuotr.
Wikimedia Commons nuotr.

Lietuviai tėvas ir sūnus plėtoja projektą, kaip 1960-aisiais metais sukurtą propelerinį lėktuvą perkonstruoti į reaktyvinį. Smarkiai pasistūmėję į priekį jie tiki, kad tokių lėktuvų rinkai trūksta.

„Mewa“ išvertus iš lenkų kalbos reiškia „žuvėdra“. Būtent taip buvo pavadintas propelerinis lėktuvas, sukurtas 1960-aisiais JAV. Anuomet tai buvo aviacijos šedevras, pasaulyje sulaukęs didelio pasisekimo. „Mewa“ lėktuvai tebeskraido, tačiau dviem lietuviams kilo idėja, kaip jį patobulinti.

„Kilo mintis tą lėktuvą renovuot, modifikuot į reaktyvinį. (...) Šią idėją pavyko realizuoti tik 2006 m., kai Prancūzijoje buvo sukurti nauji varikliai, kurių svoris vos 80 kg. Jei kalbėtume apie propelerius ir senesnius variklius, tai bendras svoris yra apie 160 kg, o šis – dvigubai mažesnis“, – sako lėktuvo konstruktorius Tomas Jokūbonis.

Su naujo tipo varikliu lėktuvas skristų tyliau, būtų ekonomiškesnis, patikimesnis, reikėtų mažiau detalių. Kurdami reaktyvinio lėktuvo modelį, lietuviai jau nemažai pasistūmėjo į priekį, o dabartinis variantas – jau trečias pagal dydį nuo pradinio.

„Daugiausiai laiko – sparno sukūrimui, kadangi jis gana sudėtingas dalykas. Maksimalus lėktuvo greitis siekia 611 km/h, o 10–12 km aukštyje jau garso greitį pasiekia“, – sako T. Jokūbonis.

Idėją tėvas ir sūnus pradėjo plėtoti kaip sūnaus projektą Anglijos universitete, tačiau jį jau įvertino ir Amerikos specialistai.

„Turėjau progą nuvažiuot į Ameriką, kur jie man pasakė mano lėktuvo trūkumus, kurių buvo iš tikro mažai. Nelaimėjom, bet mūsų dizainas jiems labai patiko. Jie labai palaikė ir sakė, kad prognozė tokiems lėktuvams – labai gera“, – sako lakūnas bandytojas Kipras Jokūbonis.

Pasak konstruktorių, jeigu ateityje lėktuvo projektas bus plėtojamas, tai tik į keleivius skraidinančio modelį, nes šio reaktyvinio lėktuvo charakteristikos yra tai, ko reikia rinkai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...