captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vežėjai patys nesusigaudo, kokia padėtis Rusijoje

Lietuvos vežėjai iš Rusijos siunčia prieštaringas žinias: vieni tvirtina galintys sieną kirsti be problemų, kiti ir toliau stoja nuodugniai patikrai, todėl nesiimama spręsti, ar lietuviškų krovinių blokada jau baigėsi. Vidinėse Rusijos muitinėse prekės iš Lietuvos stringa jau daugiau nei savaitę.
T. lukšio (BFL) nuotr.
T. lukšio (BFL) nuotr.

Lietuvos vežėjai iš Rusijos siunčia prieštaringas žinias: vieni tvirtina galintys sieną kirsti be problemų, kiti ir toliau stoja nuodugniai patikrai, todėl nesiimama spręsti, ar lietuviškų krovinių blokada jau baigėsi. Vidinėse Rusijos muitinėse prekės iš Lietuvos stringa jau daugiau nei savaitę.

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ dar aiškinasi, ar Rusijos muitinė atšaukė, ar dar ne gerokai sugriežtintą lietuviškų krovinių patikrą.

„Tam tikri kroviniai vis dar stoja patikrai, o tikrai be trukdžių važiuoja greitai gendantys produktai. Sulaukiame tikrai prieštaringų žinių, nes vieni sako pravažiuojantys laisvai, kiti sako, kad nuodugniai tikrina dv–tris iš važiuojančių šešių–septynių mašinų. Labai sunku pasakyti, ar tai yra pasirinktinis patikrinimas, ar sisteminga tvarka. Pasirinktinį patikrinimą muitinė gali daryti bet kada“, – DELFI sakė asociacijos atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Anksčiau neoficialiai buvo kalbama, kad griežtas tikrinimas turėtų baigtis pirmadienį, tačiau oficialių žinių nėra.

Penktadienį buvo pranešta, kad Terechovo pasienio punkte lietuviškiems vilkikams buvo imta taikyti ir priverstinį mokamą konvojų. Tačiau pirmadienį paaiškėjo, kad tai buvo tik vieno punkto taikoma tvarka.

„Linava“ skaičiuoja, kad dėl lietuviškų krovinių blokados vežėjai jau patyrė maždaug 35 mln. Lt tiesioginių nuostolių.

Penktadienį Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė sakė mananti, kad Lietuva iš Rusijos patiria spaudimą dėl aktyvios Rytų partnerystės programos, kuria skatinami glaudesni posovietinių šalių santykiai su Europos Sąjunga (ES).

Tokiai nuomonei pritaria ir DELFI kalbintas politologas Nerijus Maliukevičius. Jos teigimu, Rusijos elgesys susijęs su Lietuvos  pirmininkavimu ES tarybai, kuri spręs dėl Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių Asociacijos ir laisvosios prekybos sutarčių su ES pasirašymo.

Didžiausiu kąsneliu šiame žaidime laikoma Ukraina, dėl kurios vyksta slaptos užkulisinės kovos tarp ES ir Rusijos. Ukrainos verslininkai taip pat jau susidūrė su Rusijos sankcijomis.

Politologo nuomone, Rusijos spaudimo kulminacija turėtų būti lapkritį, kai ketinama pasirašyti Asociacijos ir laisvosios prekybos sutartis su ES.

„Linavos“ duomenimis, į Rusiją važiuoja maždaug 13 tūkst. Lietuvos vilkikų, o tai yra maždaug pusė visų tokių sunkiasvorių transporto priemonių.

DELFI primena, kad Rusija yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...