captcha

Jūsų klausimas priimtas

Verslininkai: naujoji tvarka galutinai ištuštins Klaipėdos senamiestį

Nuo sausio 1 d. turėtų įsigalioti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimas praplėsti mokamų automobilių aikštelių teritoriją senamiestyje ir centre. Senamiesčio verslininkai ir dauguma gyventojų nepatenkinti planuojama sistema. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Nuo sausio 1 d. turėtų įsigalioti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimas praplėsti mokamų automobilių aikštelių teritoriją senamiestyje ir centre. Senamiesčio verslininkai ir dauguma gyventojų nepatenkinti planuojama sistema.

Minėtas sprendimas kol kas nepriimtas – jis vis svarstomas įvairiuose komitetuose, tačiau niekaip neprieinama prie kompromisų, kuriais būtų patenkinti ir verslininkai, ir naujosios apmokestinimo tvarkos iniciatoriai.

Naują tvarką siūlantys miesto valdžios atstovai tikina, kad jų tikslas – patogesnė, lankstesnė ir socialiai teisingesnė automobilių statymo tvarka, geresnė miesto ekologinė būklė ir mažesni automobilių srautai vietine rinkliava apmokestintose zonose.

Planuojama, kad savaitgaliais ir švenčių dienomis automobilius galima bus statyti nemokamai. Gyventojai, deklaravę savo gyvenamąją vietą arba nurodę nuomos sutarties dokumentus, galės gauti nemokamą leidimą metams vienam automobiliui, o antrai kieme laikomai transporto priemonei ketinama daryti nuolaidas. Taip pat nuo 100 iki 200 metrų buvo padidintas atstumas nuo gyvenamojo namo, kur gyventojai galės nemokamai pasistatyti savo automobilį.

Giminaičiai, atvažiavę aplankyti savo močiutės, gyvenančios mokamoje zonoje, deja, pagal planuojamą tvarką turėtų susimokėti už visą vizito laiką, kol čia pat esančiame kieme stovėtų jų automobilis. Taip pat gyventojai iš kitų rajonų, norėdami apsižvalgyti centre, turėtų mokėti 3 litus už valandą arba pasitenkinti viešuoju transportu bei vaikštinėti pėsčiomis.

Verslininkų norai ignoruoti

Gyventojų norai bent jau iš dalies buvo išklausyti. Klaipėdos smulkiojo ir vidutiniojo verslo tarybos nariai sako dalyvavę keliuose posėdžiuose savivaldybėje, teikę prašymus ir pasiūlymus miesto vadovams, tačiau į jų interesus nebuvo atsižvelgta.

„Mes mokame mokesčius, esame lygiaverčiai piliečiai, todėl taip pat turime teisę nemokamai statytis automobilius apmokestintuose kiemuose“, – teigia Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininkė Loreta Beržinskienė.

Mokestis vienam automobiliui raudonojoje (senamiesčio) zonoje verslininkui kainuotų 2 000 litų metams. „Ir taip senamiestis ištuštėjęs, o dabar dar ir už „parkavimą“ klientai turės mokėti. Tai žlugdo ir verslininkus, ir turizmą, ir senamiestį“, – piktinosi sąjungos nariai.

Mero pavaduotojas Artūras Šulcas dar birželio viduryje siūlė alternatyvą: už mokamos automobilių statymo zonos yra nustatytos nemokamos vietos – mėlynosios zonos. Nuo jų viešuoju transportu į centrą galima nuvykti per 3–4 minutes, pėsčiomis nueiti per 10 minučių.

Tačiau L. Beržinskienė ir kiti sąjungos nariai nesutinka, kad tai būtų tinkama alternatyva verslo atstovams, nes per darbo dieną reikia aplankyti daug miesto vietų, išvažiuoti iš savo biuro ir vėl į jį grįžti keletą kartų. Tai kainuotų ir laiko, ir pinigų, nes visgi viešasis transportas nėra nemokamas.

Kamščių nėra?

Kitas punktas, ypač opus verslininkams – sprendimas nedelsiant sumokėti pastačius automobilį į apmokestintą zoną.

„Jeigu man atvežtų siuntą drabužių, kuriems iškrauti reikia maždaug valandos, vairuotojas turėtų „nedelsiant“ ieškoti stovos skaitiklio, kad galėtų susimokėti, arba ieškoti nemokamos aikštelės, nuo kurios niekaip neatitemptų visų dėžių“, – antradienį vykusiame Smulkiojo ir vidutinio verslo sąjungos narių susitikime stebėjosi vienos įmonės savininkė.

Verslininkų sąjungos nariai nelabai supranta motyvų sumažinti transporto srautą. Anot jų, keliose vietose gal ir yra automobilių grūstys, tačiau vyksta natūrali kaita: gyventojai išsivažinėja po visą Klaipėdą į darbus, o senamiesčio verslininkai atvažiuoja į jiems patogiausias aikšteles ir išvažiuoja maždaug tuo metu, kai gyventojai sugrįžta į savo namus.

Kur nemokamos aikštelės?

Vakar vykusiame miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje buvo priimtas vienintelis konkretus naujųjų taisyklių projekto pataisymas – vienam unikaliam adresui išduoti vieną leidimą automobiliui šalia esančiame kieme, jei įmonė neturi nuosavos žemės.

Vis dėlto tai nenuramino verslo atstovų.

„Jeigu aš pastate, kurio adresas yra vienas, nuomoju kelis biurus, kelias atskiras, viena su kita nesusijusias įmones, kaip tuomet bus sprendžiamas klausimas?“– susirūpino vienas pilietis, tačiau po gana aršių ginčų į jo klausimą taip ir nebuvo atsakyta.

Nesuprato situacijos ir keli komiteto nariai, kurie balsavimo metu taip ir liko susilaikę. Nors diskusijos taip pabaigti nenorėjo nė vienas verslininkų sąjungos narys, tačiau komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila nebenorėjo veltis į jokias kalbas.

Paklaustas apie tai, kur ankščiau nutarimuose minėtosios naujos nemokamos stovėjimo aikštelės, A. Vaišvila prisipažino, kad neteisinga, jog lėšos, gautos už rinkliavas, buvo skirtos viešajam transportui remti.

„Aš tai vadinu pinigų pravalgymu. Dėl to man tikrai pikta. Su laiku turėtų atsirasti žadėtų nemokamų aikštelių ir kitų patogumų, tai mes turėsime aptarti posėdžiuose“, – teigė Tarybos narys.

Dar vienas pastebėjimas: šalia savivaldybės esanti stovėjimo aikštelė ten dirbantiems žmonėms – nemokama. Tarybos nariai juokavo, kad dėl solidarumo ir lygybės reikėtų ir jiems šalia pasistatyti „parkavimo“ automatus.

Verslininkai ir suinteresuoti piliečiai sakė kol kas nežadantys susitaikyti su ketinamais priimti miesto Tarybos sprendimais. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...